Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2008 00:00
Robert Bosch GmbH Türkiye’den Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Wolfgang Chur, Türkiye’nin, önümüzdeki dönem yatırımları için çekici bir pazar olmaya devam edeceğini bildirdi.
Chur, Bosch’un, bulunduğu ülkeler içerisinde sıralaması ne olursa olsun Türkiye’nin, büyüme potansiyeli açısından kendileri için her zaman çekici olduğunu ifade ederek, geçen yıl Türkiye’deki istihdam kapasitelerini yüzde 10 artırdıklarını, yaklaşık 8 bin 400 çalışanları bulunduğunu vurguladı.
1000 kişi işe alınacak
Bu yıl Türkiye’deki istihdama 1000 kişinin daha ekleneceğini, böylece 3 yıl önce söylediği "2010’da Türkiye’de 10 bin kişi çalışacak" sözünü teyit ettiğini bildiren Chur, Bosch için Türkiye’nin önemli bir pazar olduğunu ve Türkiye’nin uzun süreli büyüme potansiyeline baktıklarını söyledi. Chur, "Bosch’un uzun süreli büyüme potansiyeline, stratejilerine baktığımızda Türkiye, yatırımlar için, bizim de önümüzdeki yatırımlar için çekici bir pazar olmaya devam edecek. Uzun vadeli baktığımızda Türkiye’nin ekonomisine güveniyoruz. Büyük bir nüfus, sağlıklı bir ekonomik büyüme var. Ekonomide dönemsel inişler, çıkışlar her yerde olabilir" diye konuştu.
Ciro ciddi büyüdü
Türkiye’de geçen yıl ciroda ciddi bir büyüme elde ettiklerini belirten Chur, büyüme, yatırım ve stratejilerinin devam etmesini umut ettiklerini söyledi. Otomotiv konusunda Türkiye’de büyük potansiyel bulunduğunu ifade eden Chur, Bosch için Türkiye’nin, sadece otomotiv açısından değil, dayanıklı tüketim malları ve ısıtma teknolojileri için de önemli olduğunu, Avrupa’daki en büyük beyaz eşya üretim merkezleri olan Çerkezköy’deki fabrikanın 1 milyar Euro’dan fazla gelir elde ettiğini bildirdi.
Bursa çok önemli merkez
Wolfgang Chur, başka bir otomotiv tedarikçisinin Türkiye pazarına girişi konusunda da, "Hiçbir etki görmüyorum. Onlara başarılar dilerim. Planladığımız gibi hareket etmeye devam edeceğiz" dedi. Türkiye’deki ana aktivitelerinden birinin dizel enjeksiyon sistemleri ve fren sistemleri olduğunu belirten Chur, söz konusu firmanın bu alanlarda faaliyet göstermediğini, Bursa’daki faaliyetlerine yatırım yapmaya devam edeceklerini, Bursa’nın uluslararası network’lerinde çok önemli bir merkez haline geleceğini kaydetti. Chur, geleneksel Türk dağıtım kanalı yapısının değiştiğini ifade ederek, Türkiye’ye giren elektronik marketlerin rekabet üzerindeki baskıyı artıracağını ve fiyat seviyesini düşüreceğini, bunun da tüketiciler için olumlu olduğunu söyledi.
Türkiye, 2 milyon araç üretirse dünyada üçüncü büyük haline gelir
TÜRK otomotiv sektörünün hedefinin 2 milyon aracın Türkiye’de üretilmesi olduğu, bu rakama ulaşılması durumunda Türkiye’nin, dünyanın en büyük 3’üncü üreticisi olacağı bildirildi. Mercedes Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası Direktörü Hans Ulrich Maik, Türkiye’nin otomotiv sektöründe hızla büyüdüğünü, bunun da dünyanın dikkatini henüz çektiğini söyledi. Otomotivde Türkiye’nin ne kadar hızlı geliştiğinin görülmesi gerektiğini vurgulayan Maik, kamyon ve otomobil üretimine montaj ile başlayan Türkiye’de şimdi bütünüyle bir imalat gerçekleştirildiğini anlattı. Türkiye’nin geçen yıl 22 milyon civarında turistten yaklaşık 18.5 milyar dolar turizm geliri sağladığını dile getiren Maik, "Otomotiv sektörü, akaryakıt istasyonlarını da içine katarsak 4 milyon insanı geçindiriyor. Mercedes, Renault, Toyota, Hyundai, Ford başta olmak üzere Türkiye’de 15 uluslararası şirket bulunuyor. Türkiye, sektörde üretimin yüzde 75’ini ihraç ediyor" diye konuştu.