Borusan, ikinci el otoda Manheim ile ortak oldu

Güncelleme Tarihi:

Borusan, ikinci el otoda Manheim ile ortak oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2008 14:01

Borusan Grubu’nun ikinci el otomobil şirketlerinden Otomax, bu sektörde dünya genelinde hizmet veren Amerikalı Manheim ile yüzde 50-50 ortak oldu.

Borusan Grubu’nun ikinci el otomobil şirketlerinden Otomax, bu sektörde dünya genelinde hizmet veren Amerikalı Manheim ile ortaklığına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Borusan Holding Ceo’su Agah Uğur, ortaklık anlaşmasını dün akşam imzaladıklarını söyledi. Yüzde 50-50 oranındaki ortaklığın, yeni kurulacak Borusan Manheim adıyla hizmet vereceğini kaydeden Uğur, internet ve dergi faaliyetlerinin Otamax bünyesinde devam edeceğini ifade etti.

Uğur, Manheim’in 5 kıtada, 15 ülkede faaliyet gösterdiğini, 2006 satış cirosunun 2.8 milyar dolar; aracılık ettiği toplam işlem değerinin ise 58 milyar doların üzerinde olduğunu kaydetti. Ortaklığın iki şirketin Türkiye’de ikinci el otomobil sektörüne ciddi bir dinamizm ve büyüme getireceğini dile getiren Uğur, “Türkiye’de 2. el otomobil pazarının hacmi 800-900 bin. Bizim pazardaki payımız yüzde 1 civarında. İş hacmini artırarak lider olacağız. Bu ortaklıkla pazarın lideri olmayı hedefliyoruz. Dünyanın en önemli oyuncusu ve yatırımcısını bünyemize çektik” dedi.

İkinci el pazarının Türkiye’de gün geçtikçe önem kazandığını ve büyüyen bir sektör olduğunu vurgulayan Agah Uğur, Otomax şirketiyle bu sektöre 6 yıldır yatırım yaptıklarını kaydetti. Uğur, ortaklığın dağınık ve çok oyuncunun olduğu bu sektörün yenilenmesinde önemli rol oynayacağını belirterek, Manheim’in yıllık 10 milyon araca aracılık yaptığını, açık artırmada 5 milyon aracı sattığını söyledi. Uğur, ortaklıkla daha etkin açık artırma ve daha kısa sürede daha çok araba satışını sağlamayı da planladıklarını dile getirdi.

“KDV ARTIŞI HACMİN DARALMASINA YOL AÇACAK”

Finansal kiralama sektöründe KDV’nin yüzde 1’den 18’e çıkarılmasını ikinci el otomobil sektörünü de olumsuz etkileyeceğini ifade eden Uğur, bu durumun ortaklıklarına etkisine ilişkin soruyu, “20 yıldır yapılan bir uygulamanın bir anda değişmesiyle ortaya çıkan durum otomobil ve finansal kiralama şirketlerini olumsuz etkiliyor. Hacim daralmasına yol açacak bir risk bu. Bu KDV’nin yükü kesin birilerinin üstüne yüklenecek, bu müşteriler de, otomobilciler de olabilir. Manheim ile yaptığımız ortaklık uzun dönemli bir işbirliği olduğu için bizi etkilemedi” şeklinde yanıtladı.

Otomax şirketinden 2007’de 7 bin aracın açık artırmadan geçtiğini, 2008 yılında bu sayıyı 11 bin araca çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Agah Uğur, 2010 sonunda ise yılda 30 bin aracı açık artırmada yakalamayı hedeflediklerini kaydetti.

TALİHSİZLİK

Manheim Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mike Langhorne de, Türkiye’nin potansiyelini gördükten sonra Borusan’a yatırıma karar verdiklerini kaydetti. Langhorne, Otomax’ın, Manheim’ın küresel pazarda gücüne de katkıda bulunacağını vurgulayarak, 60 yıldan bu yana pazarlama işinde olduklarını, yeni pazarlara girme planlarının bulunduğunu söyledi. Türkiye’de agresif biçimde insan kaynaklarına, teknolojiye ve alt yapıya yatırım yapmaya devam edeceklerini belirten Langhorne, KDV artışına ilişkin ise, “Talihsizlik. İş modelimize yeni değişimler getirmesine yol açtı. Birçok ülkede böyle uygulamalar oluyor. Birilerinin bu KDV’yi yüklenmesi lazım. Kaygılanmamak mümkün değil ancak bu durum bizim ortaklığımızı etkilemedi” değerlendirmesinde bulundu.

Otomax Genel müdürü Cengiz Temel de, Türkiye’de ikinci el otomobil pazarında istikrarlı bir büyüme olmadığını belirterek, Türkiye’nin bugün 11 milyon civarında otomobil parkına ulaştığını, 600-800 binler arasında yıllık hacmi bulunduğunu, bugünlerde ise satış hacminin 800 binlere ulaştığını söyledi. Son 3-4 yıldır pazarın büyümeye başladığını vurgulayan Temel, pazarın kurumsallaşma sürecinde olduğunu ifade etti. Temel, Otomax’ın 100 milyon dolarlık ticaret hacmine aracılık eden bir şirket olduğuna dikkat çekti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!