Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hükümetin 15 bin kilometre bölünmüş yol yapım hedefi kapsamında, Eylül 2007 itibariyle yaklaşık 6 bin 800 kilometre bölünmüş yol tamamlandı.
Türkiye'de köy yolları hariç toplam karayolu ağı 63 bin 751 kilometre uzunluğa ulaştı. Devlet ve il yollarının 4 bin 266 kilometresi stabilize durumda. 50 bin 172 kilometre karayolu sathi kaplama, 9 bin 191 kilometre yol ise BSK kaplamalı. Karayolları Genel Müdürlüğü, her yıl yaklaşık 15 bin kilometre asfalt yenilemesi yapıyor.
2007 yılında, bölünmüş yolların 281 kilometresi BSK kaplamalı hale getirildi ya da kaplaması yenilendi. Yeni yapılan 43 kilometre bölünmüş yol ise BSK kaplamalı olarak inşa edildi.
Ulaştırma Bakanlığı, yük taşımacılığının yüzde 90'lar düzeyinde karayolu ile gerçekleştirilmesinden dolayı karayollarındaki ağır taşıt trafiğinin fazla olması, bunun da trafik güvenliğini zaafa uğratması nedeniyle karayollarının daha dayanıklı malzemelerle inşa edilmesini kararlaştırdı.
Özellikle bölünmüş yol yapımı ve standartlarının yükseltilmesini hedefleyen Bakanlık, karayollarında sathi kaplama yerine maliyeti 7 kat yüksek olan BSK'yı kullanacak. Otoyollarda kullanılan, daha konforlu seyahat imkanı sağlayan ve hiç bakımsız 20 yıl kullanılabilen BSK'nın hem bakım onarım maliyetlerini azaltmasına, hem de karayollarında ölüm noktaları oluşmasına çare olarak gösteriliyor.
Ulaştırma Bakanlığı, ağır taşıt trafiği günlük 1000 aracın üzerinde olan güzergahlarda ilk etapta 250 kilometre BSK yapımı gerçekleştirecek. Yapımı devam eden bölümmüş yollarda genellikle sahti kaplama yapıldığı, bu kaplamanın bir yıl içinde bozulduğu ve yenilenmesi gerektiğini belirleyen Bakanlık, 2008 yılında öncelikle ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu bölgelerdeki 2 bin kilometrelik bölünmüş yolda BSK kaplama yapacak.