Erdem SÜREK- Burak GEZEN/ÇANAKKALE, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2009 17:32
ÇANAKKALE Boğazı’ndan geçiş yaptığı sırada, makine arızası nedeniyle kontrolden çıkarak seferasyon hattı (boğaz trafik hattı) içinde sürüklenmeye başlayan ‘Osmanbey’ adlı 121 metre boyundaki boş tanker, boğazda tehlikeli saatler yaşattı.
Karşı seferasyon hattına kadar sürüklenen tanker demir atarak durabildi.
Gürcistan’ın Poti Limanın’dan Malta’ya gittiği öğrenilen 121 metre boyundaki ‘Osmanbey’ adlı Türk bandıralı boş tanker, Çanakkale Boğazı’ndan geçişi sırasında Akbaş Feneri açıklarında makine arızası yaptı. Saat 13.45’de sürüklenmeye başlayan tanker, Gemi
Trafik Hizmetleri Merkezi Müdürlüğü (VTS) yetkililerinin telsizle gemi kaptanını ‘karşı seferasyon hattı boş, buraya geçmeniz daha uygun olacak’ diye uyarmasının ardından akıntının da yardımıyla karşı seferasyon hattına (Ege Denizi’nden Marmara Denizine seyreden gemilerin kullandığı hat) ilerledi.
Çanakkale Limanı’ndan hareket eden ‘Söndüren-10’ adlı römorkör de sürüklenen geminin bulunduğu bölgeye giderek yanında beklemeye başladı. Gemi kaptanının, akıntının zayıf olması nedeniyle ilerleyemediklerini gerekçe gösterip bulunduğu yere demir atma isteğini, VTS yetkilileri geri çevirdi. VTS yetkilileri, geminin hem seferasyon hattı içinde, hem de Türk Telekom’a ait deniz dibinden geçen fiber optik kablo hattının bulunduğu bölgede olduğunu, bu nedenle demir atamayacağını bildirdi.
Ancak, gemi kaptanı acil bir durum olduğunu öne sürüp Karacaörenaltı Mevkii’ne saat 15.00 sıralarında demir attı. VTS ise, seferasyon hattı içerisinde demir atan Osmanbey adlı tanker konusunda, Ege Denizi’nden Marmara yönüne seyir halindeki gemileri uyardı, orta hatta yakın seyretmelerini istedi.
VTS yetkilileri, geminin kendi imkanlarıyla arızasını giderme yoluna gideceğini, Çanakkale Liman Başkanlığı’nın belirleyeceği süre içinde arızası giderilmez ise römorkör eşliğinde, boğazdaki güvenli demir bölgesine çekileceğini bildirdi.