Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2001 00:00
İstanbul Boğazı girişinde dün Malezya bandıralı ''Bunga Melor Satu'' ile çarpıştıktan sonra kaptan köşkü su üstünde kalacak şekilde batan Sao Tome bandıralı ''Robel'' adlı kuru yük gemisindeki ön tespit çalışmaları ve soruşturma sürüyor. Robel'in acentesi Dolfin Denizcilik'in danışmanı Çınar Dörtbudak, 3 bin 100 ton demir yüküyle batan gemideki ön tespit çalışmalarının devam ettiğini belirtti.
Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı'nın başlattığı soruşturma kapsamında, biri tekneye atlarken elinden hafif yaralanan 12 mürettebatın ifadesinin alındığını belirten Dörtbudak, gözetme şirketinin şu anda ''Robel''in su altında kalan kısmında hasar tespit çalışması yaptığını, çevre koruma ekiplerinin de batan gemide olduğunu söyledi.
Su altında yapılan incelemeler sonucu herhangi bir sızıntı saptanmadığını ifade eden Dörtbudak, yine de geminin çevresinde gerekli önlemlerin alındığını kaydetti. Kazayla ilgili adli soruşturmanın tamamlanmasını bekleyeceklerini ve mahkeme kararı çıktıktan sonra da sigorta şirketlerinin devreye gireceğini anlatan Çınar Dörtbudak, ''Bu aşamadan sonra gemide eksperlerce inceleme yapılacak. Eksperlerin incelemeleri sonucu gemideki malın çıkartılması sağlanacak, ardından da geminin kurtarılıp kurtarılamayacağına bakılacak'' dedi.
Batan ''Robel'' adlı gemide ''PNI Clup'' sigortasının bulunmadığı eleştirileri olduğu hatırlatılan Dörtbudak, kara taşıtlarında kasko mahiyetinde olan bu sigortanın her gemide bulunmasının zorunlu olmadığını belirterek, geminin zorunlu sigortası bulunduğunu sözlerine ekledi. Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge Müdürü Ruhan Çakıroğlu da, adli soruşturmanın sonucunu beklediklerini ifade ederek, gerekenin bu soruşturma sonuçlandığında yapılacağını söyledi.
Çakıroğlu, kazadan hafif şekilde etkilenen Malezya bandıralı ''Bunga Melor Satu'' adlı şeker yüklü kuru yük gemisinin ise hukuki teminat vermesi halinde yoluna devam edebileceğini, aksi takdirde mahkeme sonucuna kadar seyrine izin verilmeyeceğini bildirdi.
•
Boğaz'da bir facia daha