BMW X3’ün rakibi abisi X5

Güncelleme Tarihi:

BMW X3’ün rakibi abisi X5
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2004 00:00

X5 ile edindiÄŸi arazi araçlarındaki deneyimini X3’te kullanan BMW, ortaya segmentinin en kaliteli araçlarından birini çıkartmış. Gerek konforu, gerek performansı, gerekse off-road kabiliyeti olarak X3, abisi X5’e bile rakip olabilecek seviyede. BMW X3’ün tek dezavantajı, herÅŸeyi gibi fiyatının da abisine yakın oluÅŸu.BMW’nin geleneksel özellikleri olan performans ve konforu, arazi kabiliyeti ile birleÅŸtiren X3, sunduÄŸu bu karışım ile abisi X5’e rakip olabilecek seviyeye gelmiÅŸ. Birçok potansiyel X5 müşterilerinin aklını karıştıran BMW X3’ün turbo dizel versiyonu X3 3.0d’yi bu hafta mercek altına aldık.Tasarımında X5’in izlerini taşıyan BMW X3, küçük boyutlarıyla biraz daha sportif bir havaya sahip. BMW X3’ün boyu, yine de 4.5 metreyi geçiyor. Bu boyuyla 3 serisi Touring’den uzun, 5 serisi sedandan ise kısa olan X3, abisi X5’ten sadece 11 cm kısa. BMW’ye özgü böbrek biçimli geniÅŸ radyatör ızgarası ve yine geleneksel BMW farları tanıdık ÅŸekiller. Ama farların hemen altından baÅŸlayarak, köşeleri dolaÅŸarak aracın altına kadar devam eden siyah renkli büyük ön tampon, alışılmışın dışında bir BMW görüntüsü veriyor. Bu sıradışı tampon görüntüsü, bir SUV’da olması gereken sportif havayı destekliyor. Bu sayede BMW X3, olduÄŸundan daha yüksek görünüyor. Yan tarafta, ÅŸiÅŸkin çamurluklar ve arkaya doÄŸru yukarı kalkarak daralan yan camlar, BMW X3’ün farklı ama şık görünüşünü devam ettiriyorlar. Özellikle arkadaki üçüncü camın ÅŸekli, birçok SUV’dan daha farklı. Köşelerden dönerek kendilerini belli eden stop lambaları da BMW X3’ün detayları arasında. BMW X3’ün stop lambaları da, hem alışılmış BMW’lerden, hem de diÄŸer SUV’lardan farklı. Yatık T biçimli stop lambaları, bu ÅŸekilleriyle dikkat çekiyorlar.Arka tampon da, tıpkı ön tampon gibi siyah renkte ve yüksek konumlandırılmış. Ancak bu durum yüklemelerde biraz zorluk çıkarabiliyor. BMW X3’ün alt yüksekliÄŸi 20 cm’yi geçiyor. Bu yükseklik, hafif off-road koÅŸulları için yeterli. Oldukça geniÅŸ bir bagaja sahip olan BMW X3’ün 480 litrelik bagaj hacmi, koltuk pozisyonuna baÄŸlı olarak 1560 litreye kadar çıkabiliyor. Test aracımızda bulunan panoramik cam tavan, hem her mevsimde cabrio otomobil havası yaratıyor, hem de otomobilin içini daha ferah ve aydınlık hale getiriyor. Test ettiÄŸimiz BMW X3 3.0d’nin boÅŸ ağırlığı ise 1850 kg.ÜÇ MOTOR SEÇENEĞİ VARBMW X3’ün iç mekan tasarımı, 3 serisine benzerlik gösteriyor. Kabin geniÅŸliÄŸi 3 serisinden biraz daha büyük olsa da, X5 kadar geniÅŸ deÄŸil. Yine de gerek öndeki, gerekse arkadaki yolcuların rahatı için yeterli geniÅŸlik var. Çok fonksiyonlu direksiyon, sürüş sırasında, kumandalara kolayca hükmedebilmeyi saÄŸlıyor. Bu sayede sürücünün dikkati dağılmıyor. Sürüş pozisyonunun aracın boyutlarına kıyasla oldukça yukarıda olması, hakim bir sürüş saÄŸlıyor.BMW X3’te üç farklı motor seçeneÄŸi mevcut. 2.5 litrelik benzinli motor 192 beygir, 3 litrelik benzinli motor 231 beygir ve yine 3 litre hacmindeki turbo dizel motor 204 beygir güç üretiyorlar. Test aracımızdaki 3 litrelik turbo beslemeli dizel motor, tüm yeni nesil dizel motorlar gibi common-rail enjeksiyon sistemine sahip. Bu motor tam 410 Nm tork üretiyor. Bu tork deÄŸeri, BMW X3 ne kadar yüklü olursa olsun, ya da yokuÅŸlar ne kadar dik olurlarsa olsunlar, her ÅŸartta yeterli gücü ve ivmelenmeyi saÄŸladığı gibi, arazi ÅŸartlarında gerekli olan yüksek çekiÅŸ gücünü de sunuyor. BMW X3 3.0d, düzlüklerde de yüksek süratlere rahatlıkla tırmanıp, sollamalarda bir sorun yaÅŸamıyor. 6 ileri manuel ÅŸanzıman standart olarak sunulurken, 5 ileri otomatik ÅŸanzıman ise opsiyonel.X-DRÄ°VE BMW X3, ayrıca yeni geliÅŸtirilen bir çekiÅŸ sistemine sahip. X-drive adı verilen ‘tüm tekerleklerden akıllı çekiÅŸ sistemi’, arazi kullanımı, bozuk yollar veya kaygan zemin gibi zorlu ve deÄŸiÅŸken ÅŸartlarda devreye giriyor. En önemli özelliÄŸi, deÄŸiÅŸen ÅŸartlara hem hızlı, hem de doÄŸru ÅŸekilde reaksiyon göstermesi olan bu sistem, elektronik motor kontrollü çok plakalı kavrama ile, motor gücünü, kavramanın saÄŸlıklı olduÄŸu tekerleÄŸe, milisaniyeler içinde dağıtarak, patinajı ve yere verilen gücün kaybını engelliyor. Böylece motor gücü öne ve arkaya yüzde 50’şer olarak dağıtılabildiÄŸi gibi, yüzde 100 öne veya arkaya ya da yüzde 50 sadece tek bir tekerleÄŸe aktarılabiliyor. DSC sisteminin de görev yaptığı BMW X3’ün yol tutuÅŸ performansı iyi.77 bin Euro’dan baÅŸlıyorBMW X3 3.0d’nin standart donanımlı versiyonunun satış fiyatı 77 bin euro civarında. Bu fiyat, 90 bin euro’dan baÅŸlayan abisi X5’e yakın sayılabilir. BMW X3’te ABS, EBD, DSC, ASR, CBC, sürücü, yolcu ve perde hava yastıkları, otomatik klima, çok fonksiyonlu direksiyon, cruise control, park yardım sistemi, silecek ve far sensörü, elektrik kumandalı, ısıtmalı ve katlanabilir yan aynalar, uzaktan kumandalı alarm ve radyo CD çalar standart olarak yer alıyor. Opsiyonel olarak alınabilen donanımlar ise, 17 inçlik jantlar, elektrikli panoramik cam tavan, elektrik kumandalı koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve far yıkama sistemi.Teknik verilerSilindir sayısı: 6Silindir hacmi: 2993 ccMaksimum güç: 204 bg/4400 d/dMaksimum tork: 410 Nm/ 1500 d/dÅžanzıman: 5 ileri otomatıkMaksimum hız: 215 km/sHızlanma: 0-100 km 8.7 snYakıt tüketimi: Åžehir içi 12.1 litre / Åžehir dışı 7.3 litreBoÅŸ ağırlık: 1850 kgBagaj hacmi: 480 litreLastik ebadı: 215/60 R17Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!