OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 07, 2004 00:00
BMW, yeni kompakt sınıf otomobili 1 serisini, Eylül ayında satışa sunmaya hazırlanıyor. Yeni BMW 1 Serisi, BMW'nin kompakt sınıfta rekabet edecek ilk modeli olacak. Bu sınıfta Alfa Romeo 147, Audi A3 gibi otomobiller bulunuyor. 1 serisi 1968-1976 yılları arasında üretilen BMW 2002 Touring'in ruhunu taşıyor. Gelecek yıl tamamen yenilenerek daha da büyüyecek olan 3 serisi'nden daha kompakt bir yapıya sahip olan 1 serisi, esas olarak 3 serisi kompakt modelinin yerini dolduracak. 1 serisi ilk olarak 2 yıl önceki Cenevre Otomobil Fuarı'nda CS1 adıyla gün ışığına çıkmıştı. Bu yıl Paris Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkacak 1 serisi, 2004 sonbaharında Avrupa ile aynı anda Türkiye'de de satışa sunulacak. Türkiye'de 1.6 lt, 2.0 lt benzinli ve 2.0 lt dizel olmak üzere üç motor seçeneÄŸiyle satılacak BMW 1 serisinin satış fiyatları 25 bin 311 Euro+714 milyon liradan baÅŸlıyor, 34 bin 975 Euro+864 milyon liraya kadar çıkıyor.5 kapılı ve 4.23 metre uzunluÄŸunda, 3 serisi sedan'dan 24 santimetre daha kısa olan 1 Serisi, BMW'ye özgü C-sütunları, kıvrımlı alçak tavanı, BMW böbreÄŸi ve çift farları ile dikkat çekiyor. Bagaj hacmi standart 330 litreden, bin 150 litreye kadar geniÅŸletilebiliyor. 2 metre 88 cm'lik aks aralığı, sınıfının en uzunu olma özelliÄŸini taşırken, karoserin hava sürtünme katsayısı 0.29 cw. Ön ve arka akslar arasındaki ağırlık dağılımı ise yüzde 50-50.ARKADAN Ä°TÄ°ÅžLÄ°Arkadan itiÅŸ sistemiyle geleneksel bir BMW olan 1 serisi'nde, 116i (115 beygir) ve 120i (150 beygir) olmak üzere iki benzinli, 118d (122 beygir) ve 120d (163 beygir) iki dizel motor versiyonu bulunuyor. Benzinli motorlarda çift vanos isimli deÄŸiÅŸken kam mili kontrol sistemi ve valvetronic isimli deÄŸiÅŸken sübap zamanlama sistemi yer alırken, dizel motorlar'da common-rail enjeksiyon sistemi ve turbo besleme kullanılmış. DiÄŸer BMW modelleri gibi 1 Serisi de AB4 emisyon standartlarına sahip. 1 serisi, bir BMW geleneÄŸi haline gelen arkadan itiÅŸ sistemine sahip. Otomobilde 6 ileri manuel ÅŸanzıman veya isteÄŸe baÄŸlı olarak 6 ileri otomatik ÅŸanzıman yer alıyor. 1.6 litrelik motor 1 serisini, 0'dan 100 km'ye 10.8 saniyede ulaşıyor, Maksimum hızı 200 km olan otomobilin 100 km'de yakıt tüketimi 7.5 litre. 2.0 litrelik motora sahip olan 1 serisi ise 0-100 km arasını 8.7 saniye alıyor. Maksimum hızı 217 km olan otomobilin yakıt tüketimi ise 7.4 litre.BMW 1 Serisi, aktif ve pasif güvenlik donanımlarıyla da dikkat çekiyor. Büyük fren diskleri etkili frenlemeyi garantilemesine raÄŸmen, sürücü fren pedalına yeterli gücü uygulamamışsa, iki aÅŸamalı fren lambaları sayesinde BMW 1 serisi arkadaki araçları uyarıyor. Tüm koltuklarda baÅŸ havayastıklarını içeren havayastığı sistemine ek olarak 1 serisinde, DSC (Dinamik Denge Kontrolü), DBC (Dinamik Fren Kontrolü), EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi) gibi özellikler bulunuyor.1 serisinde daha önce lüks sınıfta bulunan anahtarsız eriÅŸim, bluetooth, arkalık geniÅŸliÄŸi ayarlanabilen sportif koltuklar, ön ve arkada akustik PDC (Park Mesafe Kontrolü), bi-xenon farlar, i-Drive iÅŸletim anlayışından yararlanılarak merkezi sistemle veya ses kontrolüyle ayarlanabilen ses ve navigasyon sistemi gibi ekipmanlarsa opsiyonel olarak yer alıyor.5 kapılı hatchback karoseri, 3 kapılı hatchback ve 2 kapılı coupe cabrio karoserler izleyecek. 1 serisinden yılda 150 bin adet üretilmesi bekleniyor. BMW 1 serisi, Almanya'da Regensburg fabrikasında üretiliyor.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ° - Ufuk SANDIK-MÃœNÄ°H1 serisi olmuÅŸBMW'nin eleÅŸtirilen tasarımcısı Chris Bangle'ın çizgileri oturmaya baÅŸlamış. BMW'nin yeni girdiÄŸi kompakt premium segmentindeki modeli 1 serisinde bunu görmek mümkün. Otomobilin tasarımı gayet şık olmuÅŸ... Özellikle, uzun kaput, otomobilin yan tarafında ki eÄŸimli hatları otomobile sportif bir hava vermiÅŸ. Arka tasarımını da, üstlerden bastırılmış bir X3'e benzettim.BMW 1 serisinin iç mekanı oldukça sade... Deri direksiyon ve ikili gösterge tablosu otomobile sportif bir hava veriyor. Otomobilin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi ve işçiliÄŸi genelde iyi. Ancak, kapılardaki plastik cepler ve X3 modelinde de kullanılan plastik koltuk arkaları ve file ceplerini beÄŸenmedim. Ayrıca, torpido gözü de oldukça küçük.Otomobil kompakt sınıfta ilk ve tek arkadan itiÅŸli otomobil olarak sınıfında farklılaşıyor. Arkadan itiÅŸli olması, sportif yol sürüş karakterini de güçlendiriyor.Münih'te test sürüşü sırasında karşılaÅŸtığım bir olay da, BMW 1 serisinin baÅŸarılı bir otomobil olduÄŸunu kanıtlıyor. Sonbaharda satışa sunulacak 1 serisini yolda görünler büyük ilgi gösterdi. Otoyolda, birçok sürücünün ayağını gazdan çekip otomobili uzun uzun seyrettiklerini gördüm. Bir 7 serisi BMW sürücüsü ise 1-2 km. kadar yanımda gidip, otomobili baÅŸarılı bulduÄŸunu eliyle yaptığı ‘‘okey’’ hareketiyle gösterdi. Bu olay, benim için ilginç bir deneyim oldu. Önemli olan, yapılan tasarımın halk tarafından beÄŸenilmesi. Bir otomobilin iyi olduÄŸunun en önemli göstergesi ise satış rakamlarının yüksekliÄŸi...Â
button