Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2007 00:00
Volvo Kamyon Türkiye Genel Müdürü Henrik Appelbom, Türkiye’nin Volvo için çok özel bir pazar olduğunu belirterek, Avrupa’da bir ilk olan Volvo Türk’ün kendi başına bir marka olduğunu söyledi.
Appelbom, daha önce çeşitli distribütörler tarafından gerçekleştirilen Volvo kamyon, iş makineleri, deniz motorları ve jeneratör satışlarını 1998 yılında yüzde 100 İsveç sermayeli olarak İstanbul’da kurulan Volvo Türk’te topladıklarına işaret ederek, "Volvo Türk bizim Türkiye’ye verdiğimiz önemin göstergelerinden biridir ve çok önemli bir yatırım. Avrupa’da Volvo için bir ilk. Diğer ülkelerde ürünlerimiz ayrı firmalardan pazarlanıyor. Biz Türkiye’de bu ürün gruplarının müşteri portföylerinden bir sinerji yaratmak üzere bu büyüklükte bir yatırım yapmış olmaktan çok gururluyuz. Volvo için Avrupa’da Volvo Türk çok önemli bir oluşum ve kendi başına bir marka" diye konuştu. Appelbom, 2007 yılının ilk 6 ayında satışlarını yüzde 35 oranında artıklarına dikkat çekerek, 2008 yılında ise yüzde 30 bir artış hedeflediklerini söyledi.
SATIŞLARIN 3’TE 2’Sİ UZUN YOLA
Türkiye’de farklı sektörlere farklı ürünlerle hitap ettiklerini kaydeden Appelbom, "Satışlarımızın 3’te 2’sini uluslararası uzun yol taşımacılığı yapan firmalarla gerçekleştiriyoruz. Bu firmaların çoğu Avrupa standartlarında, hatta çoğu zaman onlardan daha üstün hizmet veren lojistik ve nakliye firmalarıdır. Ayrıca inşaat sektöründen pek çok önemli firma müşterilerimiz arasında. Ağır ticari araç pazarının yoğunlaştığı sektörler genelde bu iki sektör" dedi. Türkiye’deki uzun yol taşımacılığı ve inşaat sektörlerinin çok büyük olduğunun altını çizen Appelbom, "Dolayısıyla, bu sektörlere hizmet sağlayan ağır ticari araç pazarının büyüklüğünü açıkça görebiliriz. Ağır ticari araç sektörü en az hafif ticari araçlar kadar önemli ve yüksek potansiyele sahip" dedi.
İHRACATIN YÜZDE 40’INI TAŞIYORLAR
Ulaştırma ve lojistik sektörünün dünya ekonomilerinin milli gelirlerinden ortalama yüzde 10’luk bir pay aldığını belirten Appelbom, şöyle konuştu: "Türkiye’de 2006 yılında 85.7 milyar dolar olarak gerçekleşen ve 2023 yılında 500 milyar doları bulması hedeflenen toplam ihracatının yüzde 40’ından fazlasını karayolu taşımacıları yapmaktadır. 40 bin civarında çekici sayısı ile Türkiye Avrupa’nın en büyük filolarından birine sahiptir. Açıklanan 2006 rakamlarına göre Türkiye’de ithalatın da değer olarak yüzde 23’ünü taşıyan uluslararası karayolu nakliye sektörü 3.5 milyar dolar yatırımı ile 300 bin kişiye istihdam sağlamaktadır. Türkiye’de ulaştırma sektörü içinde karayolu eşya taşımacılığı hızlı bir gelişme ve büyüme kaydederek dünya piyasalarındaki diğer ülkeler ile rekabet edecek duruma gelmiştir. Bu anlamda aslında uzun mesafe taşımacılığı için Türkiye iyi bir pazardır."
SIK ELEMAN DEĞİŞİNCE KONFOR ARTTI
Taşımacılık sektörünün karşı karşıya olduğu sorunlara da değinen Appelbom, "Bütün dünyada uzun yol nakliyesinde büyük bir sıkıntı kalifiye sürücülerin bulunamamasıdır. Çok sık eleman değişikliği olmaktadır. Bu durum nakliye firmasının kalitesi ve iş işleyişini etkilemektedir. Bunun için firmalar sürücülerini memnun etmek amacıyla aracın iyileştirilmesi ve konfor açısından detaylara önem vermeye başlıyorlar. Artık en konforlu ve en iyi kabine sahip kamyon tercih ediliyor" diye konuştu. "Kalifiye, eğitimli ve tecrübeli sürücüleri bünyenize uzun süre tutmak istiyorsanız rahat kabinli araçlarınız olmalı" diyen Appelbom, şunları söyledi: "Biz müşterilerimize ve onların sürücülerine bunu sağlıyoruz. Kamyon ve çekicilerimiz en üst düzey konfor ve güvenlik ekipmanlarını içermekte. Geceleme için son teknoloji yataklarımız, sürüşü kolaylaştıran koltuklarımız, hem dinlenme, hem de sürüş anında en uygun aydınlatmayı ayarlayabileceğiniz aydınlatma ünitesi bunlardan bazıları."