OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 02, 2005 00:00
Reklamcılar DerneÄŸi ve Reklamverenler DerneÄŸi tarafından bu yıl ilki düzenlene ‘Effie Reklam EtkinliÄŸi Ödülleri Yarışması’ önceki akÅŸam sonuçlandı. 27 ajansın toplam 95 kampanya ile baÅŸvurduÄŸu yarışmada, 11 kategoride 23 kampanya Effie almaya hak kazandı. Kazananlara ödülleri önceki akÅŸam Esma Sultan Yalısı’nda verildi.CEVAP VERDÄ°K: Ödül töreninde konuÅŸan Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Jeffi Medina, Effie’nin reklamın etkisini sorgulayanlara bir cevap olduÄŸunu söyledi. Medina, ‘Yaratıcılığı, ajansların küçük oyun alanları olarak gören, gerçek hayatta çok da önemli olmadığını düşünenlere verilen bir cevap. MesleÄŸimize her zaman farklı alanlardan girmeye çalışanlar oldu, her zaman da olacak. Ancak reklamcılık, reklam ajansları dışındaki disiplinlerce yapılabilecek bir meslek deÄŸil. Effie, mesleÄŸimizi hafife alanlara da verdiÄŸimiz bir cevap’ diye konuÅŸtu. Ä°YÄ° Ä°Åž HEDEFE VARDIRIR: Effie’nin disiplin altında kullanılan iyi fikrin neler yapabileceÄŸini gösterebilmek için iyi bir vesile olduÄŸunu söyleyen Jeffi Medina, sözlerine şöyle devam etti: ‘İyi iÅŸ, sonuç verir. Ä°yi iÅŸ, ilham verir. Ä°yi iÅŸ, hedefe vardırır. Bu yarışma ‘iyi fikrin gücüne inanın’ dememiz için önemli bir yarışma. Ãœlkemizde iyi fikre her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var. Yalnız kendi alanımızda deÄŸi, her alanda. Biz kendi alanımızda iyi fikrin yeÅŸermesi için çalışıyoruz. Effie iyi fikri teÅŸvik etmenin de ötesinde, iyi fikrin iÅŸe yaradığını kanıtlayan bir yarışma. Yaratıcı fikir, markanın baÅŸarısı için kullanabileceÄŸimiz en mantıklı ÅŸeydir.’ ALTIN EFFIE ALANLAR: Effie’de, gıda kategorisinde Lay’s (Frito Lay) kampanyasıyla Alice BBDO, içecek kategorisinde Cola Turka (Ãœlker) kampanyasıyla Y&R/Reklamevi, finans kategorisinde Worldcard (Yapı Kredi) ile RPM/Radar, dayanıklı eÅŸyada Arçelik ile Y&R/Reklamevi, temizlik ürünleri-kozmetikte Alo (Procter&Gamble) ile Markom Leo Burnett ‘Altın Effie’ye layık görüldü. DiÄŸer 5 kategoride ise ‘Altın Effie’ye layık kampanya bulunamadı. GÃœMÜŞ EFFIE’LER: Gümüş Effie ödülleri ise gıdada Doritos A La Turca (Frito Lay) ile Alice BBDO, içecekte Turkuaz (The Coca-Cola Company) ile Ultra, temizlik ürünlerinde Orkid (Procter&Gamble) ile Markom Leo Burnett’in oldu. Moda sektöründe ‘Gümüş Effie’ ödülü ise T-Box (BBA Beymen) ile Rafineri’ye, otomotiv sektöründe Opet ile Medina Turgul DDB’ye, bilgi teknolojisinde Beko-Dizüstü PC ile TBWA\ Ä°stanbul’a, sosyal reklamlarda Bridgestone (Brisa) ile Medina Turgul DDB’ye, diÄŸer dallar dalında Tetra Pak kampanyasıyla Pars/McCann-Erickson, medya-yayın kategorisinde Posta ile Medina Turgul DDB’ye verildi. Effie Jürisi kimlerden oluÅŸtuReklamcılar DerneÄŸi’nden Atilla Aksoy (BaÅŸkan), Haluk Mesci, Jeffi Medina, YiÄŸit Åžardan, Reklamverenler DerneÄŸi’nden Babür Çelebi, Dilek Erkey, Caner Tunaman, Åžule Åžamlı, Halkla Ä°liÅŸkiler DerneÄŸi’nden Fügen Toksü, Meral Saçkan, araÅŸtırmacılar Ali Danış, Vural Çakır, akademisyenler Aydın UÄŸur, Haluk Gürgen, medyadan ise Kenan Sönmez, Zühtü Sezer jüride yer aldı.Â
button