Güncelleme Tarihi:
SNR Holding bünyesindeki İstanbul ve Yıldırım tersaneleri işbirliğiyle Norveçli firma Volstad Shipping AS için 11 ayda inşa edilen ve Türkiye'de yapılan ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisi olma özelliği taşıyan “Acergy Merlin” denize indirildi.
SNR Holding'ten yapılan yazılı açıklamada, holdinge bağlı İstanbul ve Yıldırım tersanelerinin bir ilke imza atarak, Türkiye'de ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisini inşa ettiği belirtildi.
Açıklamada, Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı olan denizaltı kurtarma ana gemisinin (MOSHIP) çok benzeri olan ve yakın donanımlarına sahip bulunan “Acergy Merlin”in, üstün teknolojik donanımıyla Kuzey Buz Denizi'nde her türlü kurtarma ve denizaltı araştırmasında kullanılacağı anlatıldı.
Geminin en üst seviyede teknolojik donanıma ve konfora sahip olduğu belirtilen açıklamada, geminin, bünyesinde bulunan ROV (Remotely Operated Vehicles) denizaltı araştırma aracı ile deniz altında her türlü IMR (Kontrol, Bakım ve Onarım) faaliyetlerini uzaktan kumanda ile yapabilme ve demir atmadan deniz üzerinde uzun sure sabit kalabilme yeteneğine sahip olduğu kaydedildi.
Açıklamada, ayrıca geminin baş tarafında S-92 Sikorsky helikopterleri için dizayn edilmiş helikopter güvertesi bulunduğu da vurgulandı.
EŞ GEMİ KIZAKTA
Açıklamada görüşlerine yer verilen SNR Holding İcra Komitesi Başkanı Atilla Çiftçigüzeli, Türkiye'de ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisini inşa etmenin haklı gurunu tüm çalışanlarıyla birlikte taşıdıklarını kaydetti.
İlk örnek olan “Acergy Merlin” tipindeki kurtarma ve sismik araştırma gemilerinin hem sivil, hem de askeri amaçlarla kullanıldıklarını vurgulayan Çiftiçigüzeli, “Türkiye gemi sanayinin böyle çok amaçlı bir gemi inşasının ülkemizin sesinin duyurulmasında önemi çok büyük. Gemilerin kısa sürede, büyük başarıyla inşalarını tamamlamak, sektörümüz ve tersanemiz açısından da imkan ve kabiliyetlerimizin somut bir göstergesidir. Acergy Merlin'i denize indirdik. Eş geminin inşası devam ediyor. Üçüncü geminin yapımı konusunda görüşmelerimiz sürüyor” dedi.
Boyu 85,3, genişliği 18 metre olan VE 16 knots maksimum hızı bulunan gemide, 1,5 ton kapasiteli vinç, depolama bölümü, tamir bakım odaları, 3 bin metreye kadar dalış yapabilen bir deniz aracı, 32'si tek, 30'u çift kişilik olmak üzere toplam 62 kamara, fitness ve konferans salonu, her biri 50 metre kare olan online ve offline odalarıyla 5 adet proje ofisi bulunuyor.