Biz Almanya’dan turist beklerken şimdi onlar bizden bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Biz Almanya’dan turist beklerken şimdi onlar bizden bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2006 00:00

Yıllardır Türk turizmi için Alman turistleri bekledik. Onların güney sahillerimize gelmeleri için özel fiyatlar uyguladık, kampanyalar yaptık, festivaller düzenlendik. Emeklerimiz meyvelerini verdi ve son 10 yıldır Türkiye’ye gelen turist sayısında Alman turistler birinci sıraya oturdu. Almanlar "Şimdi de sıra bizde" diyerek ülkelerine Türkiye’den turist gelmesi için kampanyaya başlattı.

Alman hükümeti geçtiğimiz yıl turizm atağına geçme kararı aldı. Bunun üzerine 33.7 milyon Euro’luk bir bütçeyle dünya çapında bir tanıtıma girildi. Bu karar çerçevesinde Alman Turizm Merkezi’nin (DZT) Bölgeler Başkanı Knut Haenschke de açıklama yaptı. Haenschke "Artık turist bekleme sırası bizde. Bizler yıllarca Türkiye’ye tatil için gittik. Türkler bize neden gelmiyor, diyerek Almanya’ya Türk turist getirmek için atağa geçtik" dedi. Haenschke’nin söylediğine göre, Alman Turizm Merkezi’nin hedef ülkelerinden biri Türkiye. Tercihlerinin arasında önde geliyor. Çünkü Türk ve Alman dostluğu yıllara dayanıyor. Almanya’da yaşayan çok sayıda Türk olması da bu yaklaşımın bir nedeni.

Bu atakta Türklere önemli bir rol düştüğünü belirten Haenschke, şöyle devam ediyor: "Geçtiğimiz yıl Türkiye’den Almanya’ya 1.2 milyon civarında Türk turist geldi. Gelenlerin yüzde 50’si tatil amaçlıydı ama geceleme sayısı 388 bin civarında oldu. Türkiye’den gelenler turizm için değil, eş, ahbap, akrabalarını görmek için geliyor. Otellerde konaklamıyor, lokantalarda yemek yemiyor ve müzeleri, tarihi yerleri gezmiyorlar. Oysa ki biz tarihi yerleri, müzeleri, diğer kentleri gezen alışveriş yapan turistleri, bir başka deyişle para bırakacak turistleri bekliyoruz."

VİZE KOLAYLAŞSIN DİYE GİRİŞİMDE BULUNACAĞIZ

Böyle olmasında, kendilerinindeki tanıtım eksikliğinin de payı olduğunu söyleyen Haenschke, Almanya’nın Türkiye’deki tanıtımı için Lufthansa tanıtım sorumlusu İnci Gökçe’yi temsilci olarak atadıklarını belirtiyor.

Haenschke Türkiye’den Almanya’ya gidecek olan turistlerin karşısında en büyük sorunun vize olduğunu da bildiklerini hatırlatarak, vize konusunda bugüne kadar merkez olarak pek fazla bir şey yapmadıklarını, ancak girişimlerde bulunacaklarını da sözlerine ekliyor.

ALMANYA’DA NELER VAR ?

Almanya’nın turizm elçiliği görevini üstlenen İnci Gökçe de Alman turizmi için bu yıl en önemli olayın FIFA 2006 Dünya Futbol Şampiyonası olduğunu hatırlattı. Gökçe "Shopping made in Germany" başlığı altında alışveriş temasının da ağırlıklı olarak ele alınacağını belirtti. Almanya tanıtımı için, büyük şehirlerin şık butik ve dükkanlarının bulunduğu geniş alışveriş caddeleriyle olduğu kadar, yerel ürünlerin bulunduğu kırsal bölgeleriyle de turistlerin ilgisini çekeceğini vurgulayacak. Kültür meraklıları için de Wolfgang Amadeus Mozart’ın 250. doğum yılı kutlamaları nedeniyle yapılacak çok sayıdaki kültürel etkinlik tanıtılacak. Seyahat etmeyi sevenlere, Almanya’nın kuzeyinden güney bölgelerine kadar uzanan bir coğrafyada bu müzik dehasının izlerini sürebilecekleri anlatılacak. Özellikle Mozart’ın babası Leopold Mozart’ın doğduğu Augsburg kentinde bu yıl çok sayıda etkinlik düzenleniyor.

Bu yıl Saksyona eyaletinin başkenti olan Dresden de kent tarihi, müzik, sanat veya "Dresden mobil" gibi toplam 13 ayrı alanda düzenlenecek etkinliklere sahne olacak. Tekniğin kilometretaşları, geleceğin tasarımları ve efsanevi otomobiller gibi temalarla, tüm dünya Almanya’yı bir otomobil ülkesi olarak tanıyor. 2006 yılında otomobillerle ilgili çok sayıda etkinlik de düzenlenecek Almanya’da. Gökçe, müzeler, fabrika gezileri ve yaşayan otomobil kentlerinin herkesin ilgi odağı olabileceğini söylüyor.

2006 DOĞA PARKLARI YILI

Gökçe’ye göre, Almanya’yı tanımanın belki de en güzel yolu, ülkenin doğal ve kültürel zenginliklerinin arasından geçen 150’yi aşkın yoldan bazılarını denemek. Almanya’nın park ve ormanlarını yakından tanımak isteyenler, ülkedeki 90 doğa parkından birisini ziyaret edebilir. Çünkü 2006 yılı "Doğa Parkları Yılı" olarak belirlendi. 14 ulusal park, 14 biyosfer rezerv alanı ve 95 doğa parkı biraraya gelerek "Ulusal doğa bölgeleri" sloganı altında Almanya’daki doğa koruma bölgelerini oluşturuyor. Almanya Cumhurbaşkanı Horst Köhler’in himayesinde başlatılan "2006 Doğa Parkları Yılı" ulusal doğa koruma alanlarının başlatmış olduğu bir girişimi simgeliyor. Sözkonusu girişimin başlatılma nedenini Almanya’daki doğa parklarının 50. yıldönümü oluşturuyor. Kutlamalar kapsamında Almanya’nın çeşitli yerlerindeki doğal parklar etkinlikler düzenleyerek ekonomik ve yaşamsal açıdan taşıdıkları önemi vurgulayacaklar.

Her yaşta insan ister yaya olarak, isterse bisiklet veya at üzerinde veya teknelerle doğayı inceleme olanağı bulacak. Internet üzerinde www.naturparke.de adresinde yer alan etkinlikler aktif tatil açısından çeşitli olanaklar içeriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!