Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2006 00:00
Türk tasarımcı Murat Güler’in imza attığı ve Ford’un amiral gemisi olma özelliğini taşıyan en yeni iki modeli S-MAX ve Galaxy’nin uluslararası basın mensuplarına yönelik test sürüşü geçtiğimiz hafta İspanya’nın Sevilla şehrinde yapıldı.
Yepyeni bir sınıf yaratan S-MAX, Haziran ayında Titanium donanımında, 2.0 litre hacminde Duratorq TDCi 140 beygirlik dizel motor seçeneği ve 6 ileri manuel şanzıman ile Türkiye’de satışa sunulacak. Fiyatı ise 65 bin 500 YTL olarak belirlendi. Galaxy ise aynı motor ve donanım seçeneği ile Kasım’da düzenlenen otomobil fuarıyla birlikte Türkiye yollarındaki yerini alacak. Galaxy’nin fiyatı ise yaklaşık 69 bin 500 YTL olacak.
S-MAX
Geçtiğimiz hafta İspanya’nın Sevilla şehrinde Ford’un en üst ürün gamında yer alan iki yeni modeli S-MAX ve Galaxy’yi test ettik. S-MAX, ailelere yönelik yeni bir sınıf yaratırken, Galaxy ise tamamen yenilenmiş haliyle ’first class’ seyahat sunuyor.
Öncelikli olarak S-MAX’ten biraz bahsetmek istiyorum. CD ile M segmenti arasında yepyeni bir sınıf yaratan S-MAX, Ford’da ve sınıfında yeni bir çok özelliğin biraraya geldiği bir araç hüviyetinde. Ford tarafından Türkiye’de satılacak ilk 7 kişilik araç özelliğine de sahip S-MAX’in hedef kitlesi içinde araçlarında modern stil, şık duruş ve fonksiyonellik arayan, modern bir hayat süren aktif, 30-45 yaş arası, 1-2 çocuklu, özellikle kayak, bisiklet ve outdoor aktiviteler ile ilgilenen aileler yer alıyor.
2 LİTRELİK DİZEL MOTOR
S-MAX, Haziran ayında Titanium donanımında, 2.0 litre hacminde Duratorq TDCi 140 beygirlik dizel motor seçeneği ve 6 ileri manuel şanzıman ile Türkiye’de satışa sunulacak. Fiyatı ise 65 bin 500 YTL olarak belirlenmiş. Ford yetkililerinin verdiği bilgiye göre 2006 yılında Türkiye’deki S-MAX satış hedefleri 250 adetmiş. Ancak yepyeni bir araç olduğu için tahminde bulunmakta zorlanıyorlar.
S-MAX, Ford'un Avrupa pazarı ağırlıklı olarak tasarladığı bir model. Kardeş otomobili olan yeni Ford Galaxy ile çok sayıda yeni rahatlık, dinamizm ve güvenlik özelliği paylaşan S-MAX 5+2 oturma düzenine sahip koltukları ve farklı tasarımı ile sportif bir karakter ortaya koyuyor. Sportif S-MAX kardeşi Galaxy’den sportif çizgileri ve 69 milimetrelik daha alçak tavanı, 50 milimetrelik daha kısa boyuyla ayrılıyor. Yeni Ford S-MAX’in ön kısmı dinamik farlar ile şekillendirilmiş. Sis lambalarının içeriye doğru ve ön tamponun üstünde yükseğe yerleştirilmesi araca sportif bir görünüm vermiş.
SOLUNGAÇLA ÖZGÜN KİMLİK
Titanium donanımında sürüşe duyarlı farları, otomatik far seviye ayarı ile far yıkama fonksiyonu içeren Bi-Xenon farlar opsiyonel olarak sunuluyor. Şık üst ızgara, plaka alanının altında ters çevrilmiş büyük bir ikizkenar yamukla tamamlanarak aracın diğer Ford modellerine benzer bir ön kısma sahip olması sağlanmış. Alt ızgara alanının her iki tarafında bulunan ve soğutma kanallarına benzeyen farklı "solungaç" araca özgün bir kimlik kazandırmış.
Aracın iç mekanında ise değişik koltuk katlama sistemi dikkat çekiyor. İlave bagaj alanı yaratmak için ikinci ve üçüncü koltuk sırasının sökülmesini önleyen tam katlama sistemi, koltuklar düz bir zemin oluşturacak şekilde tek tek katlanabiliyor. S-MAX’te üçüncü koltuk sırası sayesinde araç 5+2 oturma düzeninde kullanılıyor. S-MAX’in üçüncü koltuk sırası boyu 180 santimetre uzunlukta yolcuları dáhi rahat ettirebilecek şekilde tasarlanmış.
S-MAX’te opsiyonel olarak sunulan Panoramik cam tavan yolculara gökyüzünü izleme fırsatı veriyor . Ayrıca aracın iç mekanında alerji testi yapılmış. S-MAX, 7 koltuk dik konumda iken dahi, 285 litrelik bir bagaj sunuyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığında ise bagaj hacmi 854 litreye yükseliyor. Maksimum bagaj 2 bin litrelik bagaj kapasitesi sunabilen S-MAX 2 metre uzunluğundaki eşyaları rahatlıkla taşıyabiliyor.
Eşya saklama gözleri 90 litrelik ek bagaj
Bunun dışında S-MAX'in içinde birçok fonksiyonel göz bulunuyor. Yapılan araştırmalara göre, tipik bir müşteri aracın içinde CD, anahtar, gözlük veya şeker gibi yaklaşık 20 farklı madde saklıyor. Bu düşünceden yola çıkan Ford, S-MAX modeline 26 farklı eşya saklama gözüyle yolcularına birçok kolaylık sağlıyor. Araç içerisindeki bu gözler 90 litrelik ek bir bagaj oluşturuyor.
Akıllı Güvenlik Sistemi (IPS), Tam Katlama Sistemi (FFS), ESP+TCS, hız kontrol sisteminin standart olarak sunulacağı S-MAX’te, İnteraktif Araç Dinamiği Kontrolü (IVDC), Yokuş Kalkış Desteği (HLA), Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Yol Uyarıcısı, Lastik Basıncı İzleme Sistemi (TPMS) ve Takviyeli Lastikler (Run - Flat Tyres) opsiyonel olarak yer alıyor. Metal görünümlü gösterge paneli, 17 inç alaşım jantlar, otomatik aydınlatma, yağmur sensörü ve yeri aydınlatan lambalara sahip elektrikli/ısıtmalı kapı aynaları gibi lüks özellikler ise standart olarak sunuluyor.
GALAXYFord'un MPV segmentindeki başarılı temsilcisi Galaxy ise tamamen yenilenmiş yüzüyle karşımıza çıktı. Kardeşi S-MAX ile beraber geliştirilen yeni Galaxy, markanın amiral gemisi olma özelliğini taşıyor. İlk olarak 1995 yılında
piyasaya çıkan Galaxy, 2000 yılında bir makyaj operasyonu gecirmişti. Sportif kardeşi S-MAX modeline göre daha aile kullanımına yönelik tasarlanan Galaxy, çok geniş bir iç mekana sahip. Ford’un bu ikinci nesil başarılı otomobilleri yenilikçi Ford Tam Katlama Sistemi (FFS) ve sürücü yardımları ile yolcu korumasına yönelik büyük yeni teknolojilerle yeni iç mekan esnekliğini kullanmaya başlamış.
BÜYÜK AMA ZARİF
Yeni Ford Galaxy büyük boyutlarına rağmen bana göre çok zarif bir otomobil. Galaxy’nin önü, ayırt edici bir şekilde açılı burnu ve kararlı bir görünüm veren dinamik farlar ile şekillendirilimiş. Ford Tasarım ekibi teknik ilişkilerine rağmen Galaxy ve yeni S-MAX’in arka kısmında belirgin bir farklılık yaratmak istemiş. Galaxy’de bu, arkada yüksek tavan çizgisi sayesinde ve arka cam alanını belirgin arka lambaların arasına uzatarak başarılmış. Galaxy’nin yeni bir özelliği de opsiyonel panoramik cam tavanı. İkinci koltuk sırasının sırt dayamasının üstüne kadar uzanan bu etkileyici aparat yolculara açık, havadar bir ortam sağlıyor. Mevcut Galaxy ile kıyaslandığında, tamamen enilenen araç yedi koltuğun tamamı dik konumdayken bile bagaj hacminde yaklaşık üçte birlik bir artış sunuyor. Önceki modelde 335 litre bagaj bulunurken yeni Galaxy'de bu rakam 435 litreye ulaşmış. Bağımsız 2’nci ve 3’üncü koltuk sıralarının hepsi ayarlanabilir ve azami 7 yetişkine rahat bir birinci sınıf seyahat imkanı sağlıyor.
Dengeli ama hafif eğimli zemin, ikinci koltuk sırasının birinciden, üçüncü koltuk sırasının ikinciden biraz daha yükseğe yerleştirilmesini mümkün kılmış. Bu düzen tiyatro koltuğu etkisi yaratarak arka yolcuların da ön camdan açık bir görüşü olmasını sağlıyor. Bu düzenlemenin başka bir olumlu etkisi de arka yolcuların ileride ufku görebilmeleri sayesinde araç tutmalarının çoğu kez önlenmesi. Yeni tam boy üst konsolda çocuk izleme aynası ve çocukların oyuncaklarını saklaması için beş saklama kutusu bulunuyor. Çocuk izleme aynası sürücünün arkasına dönmesine gerek kalmadan arkadaki yolculara göz kulak olmasını sağlıyor.
BAGAJA 4 BUZDOLABI SIĞIYOR
2 bin 325 litreye kadar çıkabilen bagaj kapasitesi sayesinde Galaxy, 2 metre uzunluğundaki eşyaları rahatlıkla taşıyabiliyor. Bu sayede, standart boyuttaki dört buzdolabı kolaylıkla Galaxy'nin bagajına yüklenebiliyor. Galaxy toplam 110 litre kapasiteli 31 farklı eşya saklama bölmesi sunuyor. Yeni gösterge paneline monte vites kolu, sürücünün ergonomik yerleşimini geliştirmek için 105 milimetre yükseltilmiş. Galaxy’de motor ve donanım seçenekleri S-MAX ile aynı. Türkiye’ye Kasım ayında gelecek Galaxy’nin fiyatı ise 69 bin 500 olarak belirlendi.