Güncelleme Tarihi:
Yıldırım, Beşiktaş'taki Barbaros Anıtı'nda düzenlenen “Denizcilik ve Kabotaj Bayramı” kutlamalarının ardından basın mensuplarının gündemdeki konulara ilişkin sorularını yanıtladı.
Bir gazetecinin “İstanbul'a yapılacak olan 3. köprü tartışmaları gündemde. Özellikle Beykoz-Sarıyer, Beykoz-Tarabya arasında yapılacağı söyleniyor. Bu konuyla ilgili son aşama nedir? Piyasada, emlakçılarda haritalar dolaşıyor. Bu haritalar bölgedeki emlak fiyatlarını da etkiliyor” demesi üzerine Yıldırım, “3. Boğaziçi Köprüsü projemiz, bu yıl içinde yap-işlet-devret modeliyle ihale edilecek. Bu köprü, mevcut köprülerimizin üzerinde olacak” dedi.
Vatandaşlara ve İstanbullulara bir hatırlatmada bulunmak ve uyarmak istediğini dile getiren Yıldırım, şunları söyledi:
“Ortada dolaşan haritalara itibar etmesinler. Paralarını kaptırmasınlar. Sonra hayal kırıklığı yaşarlar. Güzergah tespiti, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte sivil toplum kuruluşlarının görüşlerini almak suretiyle yapıldı. İstanbul'u Karadeniz'e bağlayan yeşil alanları hiçbir şekilde tahrip etmeyecek, yerleşimi kuzeye mümkün olduğunca yaymayacak, buna karşılık kamulaştırma bedeliyle kamu maliyetini arttırmayacak, kent içi trafiğine rahatlatma getirmenin yanı sıra daha doğrusu batından doğuya olan transit trafiği alacak bir güzergah seçimi yapılmıştır. Bu çerçevede de köprünün ihalesi gerçekleştirilecektir.”
Önemli bir proje gündeme gelince, bu projeden nema sağlamak isteyen fırsatçıların ortaya çıkmasının gayet doğal olduğunu ifade eden Yıldırım, “Ben mesajımı İstanbullulara, vatandaşlarımıza çok net veriyorum. Spekülasyonlara prim vermeyiniz. Sonunda hayal kırıklığı, büyük kayıplar yaşayabilirsiniz diyorum” dedi.
FSM'DEKİ GÜÇLENDİRME ÇALIŞMASI
Yıldırım, bir gazetecinin, “Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde (FSM) güçlendirme çalışmaları devam ediyor. Özellikle akşam ve sabah saatlerinde yoğun bir trafik yaşanıyor. Bazı çevreler diyor ki (3. köprünün yapılması, bu trafiğin çözümü olmayacak, trafik daha da artacak). Bununla ilgili ne söyleyeceksiniz” demesi üzerine de şöyle konuştu:
“FSM Köprüsü, deprem derzlerinin görev yapamaz hale gelmesinden dolayı zorunlu olarak böyle bir bakıma alındı. Başlangıçta 40 gün planlanan bu çalışmaları 30 güne indirdik. Özellikle okulların kapandığı, yaz tatilinin başladığı bu dönemden başka bu işi yapacak bir müsait zaman da yoktur. Bunu valiliğimiz ve belediyemizle koordinasyon halinde yapıyoruz. İlk günler yaşanan bazı sıkıntılar, gerek denizden taşıma, gerekse trafik akışındaki tedbirler nedeniyle bugün daha iyi durumdadır. Bu köprüdeki çalışmalar nedeniyle denizde günlük taşıma sayısı 20 binin üzerinde arttı. Yani alternatifleri vatandaşa sunduğunuz zaman kullanılıyor.
(3. Köprü gerekli midir, gereksiz midir?) tartışması boş bir tartışmadır. İstanbul'da yaşayan her kim olursa olsun, bu tartışma nostaljinin ötesine gidemez. İstanbul'a 3. köprü de lazım, 1. tünel de lazım, 2. tünel de lazım. Mümkünse ilerde başka geçişler de lazım. Çünkü İstanbul gibi Türkiye'nin nüfusunun yüzde 20'sini barındıran, ticaretinin yarısına yakınını, milli gelirin yüzde 40'ını üreten bir ilimize, bu tür alt yapı hizmetlerini götürmememizi kimse bizden isteyemez.”
Bir başka gazetecinin, “Marmaray çalışmalarıyla ilgili gündemde olan bir gelişme var. Güzergahın değişeceğine yönelik bazı haberler yer alıyor basında. Buna ilişkin bir çalışma var mı gerçekten?” sorusuna da Yıldırım, “Bu haberle ilgili düzeltmeye ihtiyaç var. Ayrılık Çeşme'deki tarihi namazgah bugünün işi değil. 2004 yılında bunu ortaya çıkardık. Kurula tescilini yaptırdık. Rölevelerini yaptırdık. Oradaki sorun güzergah değişimi değil, Ayrılık Çeşme'deki istasyonu kesen yolların kavşak düzenlemesi sırasında, kavşağın alt dikmelerinin ayağının biri oraya isabet ediyor. Onu ya ötelemek suretiyle dikmeyi ya da çeşmenin aslını kurul izniyle biraz kaydırmak suretiyle muhafaza ederek çözüm üreteceğiz. Bunun Marmaray ile bağlantısı yok” yanıtını verdi.