Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2008 00:00
Günümüzde, doğayla dost ürünler geliştiren, bu yöndeki araştırmalara yatırım yapan ve küresel ısınmayla mücadele eden kuruluşlara duyulan ilgi, global düzeyde ve sürekli bir şekilde artıyor. Tüketiciler her geçen gün çevreci ürünler almaya yöneliyor. Az enerji tüketimi, doğaya dost hammaddelerin kullanımı gibi özellikler tercihlerde azımsanmayacak derecede önemli etkenler haline geldi. Şirketler de kendi üretim süreçlerini basitleştirerek, enerji tüketiminde tasarrufu artırmaya çaba gösteriyor.
2010 hedefi: Yüzde 20 enerji azaltımı
HP Türkiye Görüntüleme ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Fikret Ergüder:
Dünya çapında yapılan HP Kurumsal Müşteri Çevre Araştırması’nın sonuçlarına göre müşterilerin yüzde 80’i seçimlerini yaparken çevresel faktörleri göz önünde bulunduruyor. Yaklaşık 20 yıldır çevre konusunda çalışmalar yapan HP, özellikle enerjinin verimli kullanılması konusuna odaklanıyor, çözümler üretiyor. Özellikle enerji tasarrufuna odaklanarak, kendisine bu yönde çok anlamlı bir hedef koyuyor: HP, 2010 yılına kadar dünya genelindeki enerji tüketimini yüzde 20 oranında azaltmayı amaçlıyor. Bu hedefe ulaşabilmek için de, enerji tasarrufu sağlayan ürün ve hizmetler sunmayı ve dünya genelindeki tüm tesislerinde enerji tasarrufuna yönelik operasyonlar geliştirmeyi planlıyor.
Yenilebilir monitör (neredeyse)
Fujitsu Siemens Türkiye Genel Müdürü Cem Soysal:
BT sektöründe alt yapılarda kullanılan cihazlar yüksek oranda karbon üretiyorlar. Teknolojik cihazlarda kullanılan malzemelerin geri dönüşümlü olması da çok önemli bir kriter. Bir diğer önemli kriter ise enerji sarfiyatı. Fujitsu Siemens çevre dostu teknolojiler kullandığı için ilk olarak sertifikalandırılan firmalardan. Bunun sebebi kullanılan her bir cihazda yüzde 25 ila 30’a varan enerji tasarrufu sağlanıyor olması. Biz firma olarak bunu çok benimsiyoruz ve ona göre tedbirler alıyoruz. Öyle ki geçen gün bir sunumda monitör bölümünden bir arkadaşım sunduğu monitör için neredeyse "yiyebilirsiniz sağlığınıza iyi gelebilir" diye latife edebilmişti.
Tüketici çevre standardı arıyor
Samsung IT Ürünleri Birimi Satış ve Pazarlama Müdürü Barış Kestep:
Gün geçtikçe daha bilinçli hale gelen tüketici yavaş yavaş bu standartları arar hale geldi. Örneğin Samsung monitörlerinde kullanılan DPMS (Digital Power Management Signaling) teknolojisi oldukça beğeni kazandı. DPMS ile monitör kullanımda olmadığında otomatik olarak stand-by moduna geçerek enerji kullanımını 1W’nin altına düşürüyor. Ayrıca Samsung DVD yazıcılarda kurşunsuz lehimleme teknolojisi kullanılıyor.
Kurşunsuz üretim hedefliyoruz
Karel Elektronik Pazarlama Direktörü Nurşen Yıldırım:
Faaliyetlerimizin çevre ve doğal kaynaklar üzerinde olumsuz etkileri olmamasını sağlamak bizim için öncelikli bir konu. Bu kapsamda, ürünlerimizi çevre dostu malzeme kullanımıyla ve enerjiyi tasarruflu bir şekilde tüketerek üretiyoruz. Böylece ürünlerimizin çevreye etkisini asgari düzeye indiriyoruz. Enerji tüketimine özellikle dikkat ediyoruz. Kurşun kullanımını önemli oranda azalttık. Şu anda, üretimimizin yaklaşık yüzde 70'i kurşunsuz.
Daha az enerji daha uzun pil ömrü
Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem:
EPA’nın Yeşil Enerji İş Ortakları listesinin başında yer alan Intel, yenilenebilir enerji pazarında büyümeyi teşvik ederken verimliliği de artırma çabasında. Intel olarak rekor düzeydeki satın alımının çevreci enerji pazarını hareketlendirmesini, bu hareketlenmenin de üretim kapasitesinin artmasına ve dolayısıyla üretim maliyetlerinin düşmesine katkı sağlayacağını umut ediyoruz. Intel, söz konusu enerji harcamasıyla hem EPA’nın son Yeşil Enerji İş Ortakları listesinde ilk 25’e, hem de Fortune 500’ün Yeşil Enerji İş Ortakları listesinin ilk sırasına yerleşti. EPA’nın Yeşil Enerji İş Ortaklığı programı, gönüllü yeşil enerji satın alımını teşvik ederek, klasik yöntemlerle üretilen elektrik kullanımının çevreye olan etkisini azaltmayı hedefliyor.
Panasonic’ten Yeşil Plan 2010
Panasonic Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Tüge Tanaydın:
Panasonic’in iş felsefesinin temelinde toplumsal refahı ve gelişimi desteklemek yer alıyor. 1991’de bu felsefemizi desteklemek amacıyla bir çevre bildirgesi hazırladık. Bu bildirgede doğal kaynakları korumak ve bunu gerçekleştirmek için her türlü önlemi almaya hazır olduğumuzun altını çizdik ve şirket politikamız da bu yönde ilerlemeye devam ediyor. Geri dönüşüm odaklı bir toplumun yaratılmasında öncü rolü oynamak için "Yeşil Plan 2010"u geliştirdik. En çevreci fikirleri desteklemek adına çeşitli interaktif yarışmalar ortaya çıkardık. Bütün bu fikirleri "eco ideas" adı altında bir projede topladık. Panasonic olarak konuyu Yeşil Ürünler, Temiz Fabrikalar ve Geri Dönüşüm ana başlıkları çerçevesinde ele alıyoruz.