Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de buluş ve patent sayılarının düşük olmasının en önemli nedenlerinden birisi öğrencilerin bilime olan ilgisinin az olması. Fen Bilimleri öğretmeni olan Şenol Yıldız buradan yola çıkarak tayin olduğu her okulda bilim projeleri geliştirmeye başlıyor ve öğrencilere bilimi sevdirmenin eğlenceli yollarını buluyor.
Şenol Yıldız, ‘Bilime Dokunuyorum, Eğleniyorum, Öğreniyorum’, ‘Okulum Bilim Merkezi Oluyor’ gibi projelerden sonra şu anda devam eden ‘Bilimin Işığı Sarsın Okulları’ projesi ile köy köy okulları dolaşıyor. Şimdiye kadar 6 farklı köy okulunda yapılan projelerde 1.500’ün üzerinde öğrenciye ulaşılmış durumda. Şenol Yıldız, projelerin içine sadece öğretmenleri değil, deneyleri iyi şekilde uygulayabilen öğrencileri de katıyor. Böylece hem öğrencilerin medeni cesaretleri artıyor, hem de bilime daha fazla ilgi duymaya başlıyorlar. Buna ek olarak, deneylere katılan öğrenciler köy okullarındaki öğrenci arkadaşlarıyla kaynaşma imkanı buluyorlar.
Şenol Yıldız öğrencilerin bilime olan ilgilerinin düşük olması gerçeğini değiştirmenin hayaliyle farklı projeler geliştirdi. Öğrencilerin bilimi sevmelerine yardımcı oldu. Geniş imkanlara sahip okullarla dar gelirli okulları aynı proje altında buluşturdu. Bunu yaparken arkadaşlık duygusunun gelişmesine ön ayak olarak öğrencilerin paylaşım kültürünü öğrenmesini sağladı. Hem kendi görev yaptığı okullarda, hem de ziyaret edilen köy okullarında okuyan öğrencilerin hayatlarında kocaman bir fark yarattı...
THE LİGHT OF SCIENCE IS AT VILLAGE SCHOOLS
Sabanci Foundation Turkey’s Changemakers Program continues in its 6th season to share the unique stories of extraordinary people who contribute to the social development. The fifth Changemaker of the 6th season is Senol Yildiz, a science teacher, with his project ‘Let Science Enlight the Schools’.
One of the main reasons for not having many patents and inventions in Turkey is the low interest of students in science. Taking this fact as a starting point, Senol Yildiz has started developing science projects in the schools he is assigned to and he finds entertaining ways for helping children like science.
After completing the projects ‘I am Touching Science, Having Fun and Learning’ and ‘My School is turning to a Science Center’, Senol Yildiz is now travelling from village to village for his third project called ‘Let Science Enlight the Schools’. The project reached 1,500 children in 6 different village schools. Yildiz not only integrated teachers to this project, but also students who can practice the experiments successfully. As a result, the students gained self-confidence and started showing more interest on science. The students also found the opportunity to socialize with the students in village schools.
With the dream of changing the fact that students have little interest on science, Senol Yildiz has developed various projects. He helped his students like science. He made schools with and without opportunities come together under the same project. While doing these, he encouraged friendship among students and led them learn the culture of sharing. He made a big difference in the lives of children in the schools he is teaching, as well as children in the village schools he is visiting.