Güncelleme Tarihi:
İnternetin en meşhur kedisi Maru. Adı Japonca ‘yuvarlak’ anlamına geliyor. Kendisi, kıvrık kulaklı bir İskoç kedisi. 5 yaşında. Japonya’da, bilinmeyen bir şehirde yaşıyor. Maru’nun videoları internette neredeyse 168 milyon kere izlendi. Bu videolarda sizi şaşırtabilecek pek bir şey yok aslında ama Maru’nun bir kutuya girdiği videosu tam 8.1 milyon, bir kutuya girmeye çalıştığı başka bir videosuysa 2.2 milyon kez tıklandı. Söylentilere göre sahibi, reklam gelirleriyle kendine yeni bir daire bile satın almış. Japonya’da en fazla takip edilen yedinci Youtube kanalına sahip.
Ama Maru, internetteki tek Japon kedi değil. Nyan Mao, Shironeko, Cute Overload, Winston-san gibi çok sayıda kedinin maceraları heyecanla takip ediliyor. Bazıları, Japonların aldığı yıllık ortalama 29 bin dolardan daha fazla maaş alıyor. Meşhur Maru’nun ABD’de bir yayıncısı ve editörü bile var. Peki nereden geliyor tüm bu videolar? Kedi videolarının en büyük ihracatçısı Japonya’da kedili video paylaşmak adeta bir statü simgesi. Sadece kedi sahipleri değil; meşhur sanatçılar bile internette kendilerinden başka kimseye boyun eğmeyen kedilerle birlikte bir videolarının olmasını istiyor.
BEĞENİLME İSTEĞİMİZLE YÜZLEŞTİRİYORLAR
Peki, kedi sahibi olmayı asla düşünmeyenlerin bile bu videoları izlemeyi sevmesinin nedeni nedir? Time dergisine göre bu sorunun altında ilginç bir psikoloji yatıyor: Normalde çok gururlu hayvanlar olan kedileri komik ama küçük düşürücü hale sokmanın gizli zevki... Wired muhabiri Lewis-Kraus’un teorisiyse başka: “İnsanlar internette genelde bir şeyleri ‘beğen’iyor. Ancak beğenirken bir yandan kendi içeriklerinin de beğenilmesini bekliyor. Bu noktada işin içine kediler giriyor. Başlarına buyruk kedilerin beğenilip beğenilmedikleri umurlarında değil. Onları izlediğimiz zaman, aslında herkes tarafından onaylanmak için ne kadar uğraştığımız gerçeğiyle yüzleşiyoruz.
Bu nedenle kediler internetteki en gerçek şey.”
REYTİNG KUTUSU
Piyano çalan kedi (Charlie Schmidt’s Keyboard Cat!): 26 milyon
Koşu bandındaki kediler (Cats Try to Understand Treadmill): 1.9 milyon
Kedi tavşan karşılaşması
(Cat Meeting a Bunny): 2 milyon
FESTİVALİ DÜZENLENDİ
Geçen ay, Minneapolis’te ilk kez bir İnternet Kedi Videoları Film Festivali düzenlendi. Etkinlik, ABD’nin en prestijli sanat merkezlerinden Walker Sanat Merkezi’nde yapıldı. Festivalin amacı; kedi videolarına meşruluk kazandırarak sanat dünyasında önemsenmesini sağlamaktı. Videolarının çoğu bir dakikadan az sürdüğünden tüm festival de yalnızca bir saat sürdü.