Bertelsmann’dan internet ve eğitime 7 milyar Euro

Güncelleme Tarihi:

Bertelsmann’dan internet ve eğitime 7 milyar Euro
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2007 00:00

ALMAN medya grubu Bertelsmann’ın yeni liderinin, eğitim, internet ve hizmetler sektöründe gelecek beş yıl içinde, satın alma ve yatırımlara 5-7 milyar Euro (7-10 milyar dolar) harcaması bekleniyor. 1 Ocak’ta, Gunter Thielen’den görevi devralacak olan yeni Başkan ve CEO Hartmut Ostrowoski, Berlin’de 600 müdüre yaptığı konuşmada yeni büyüme hedeflerini açıklarken, satışların düştüğü bölümlerdeki acımasız yaklaşımını açıkladı.

DARALAN ALANLARA YAKIN OLACAK: Ostrowski, "Çoğu durumda bir kuzuyu aslana çevirmeyeceğiz. Ancak iş alanlarımızı geliştirip gerekli olursa sert kararlar alacağız" dedi. Kendi hedeflerine ulaşamayan sektörlerin şirketin sonuçlarını yakmaması gerektiğine dikkat çeken Ostrowski, daralan iş alanlarına özellikle daha yakın olacağı konusunda uyarıda bulundu. Financial Times’ın bu haftaki raporunda ise, Bertelsmann’ın Almanya dışındaki birkaç kitap kulübünü satın almayı düşündüğü yer almıştı. Kitap kulübü bölümü Direct Group’un, 6 milyon Euro’luk kárı, bu yılın ilk yarısında faiz ve vergi öncesinde 53 milyon Euro’luk zarara düştü. Yeni tutum, Bertelsmann’ın Sony BMG müzik ortak girişiminden çıkış arayacağını muhtemel olduğunu gösteriyor.

BÜYÜME HER ŞEYİN TEMELİ: Hartmut Ostrowski, aralarında Avrupa’nın en büyük yayıncısı RTL ve Random House ve ABD’li yayıncıların bulunduğu çeşitli bölümlerdeki müdürlere, büyümenin her şeyin temeli olduğunu kaydetti. Büyümenin dört yolunun bulunduğunu belirten Ostrowski, bunları ’yatırımların grubun büyüme sürücüleri olarak yönlendirilmesi, doğru inovasyon kültürü yaratmak, internet, eğitim ve hizmetlere daha fazla yatırım ve Bertelsmann’ın Rusya ve Asya gibi hızlı büyüyen pazarlardaki pozisyonunu güçlendirmek’ olarak sıraladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!