Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2007 00:00
Geliştirdikleri motor konseptleri ile teknolojide sınır tanımadıklarını gösteren mühendisler, benzinli motorun yerini dizel motora bırakmaması için büyük çaba harcıyorlar.
Mercedes mühendisleri tarafından geliştirilen ’DiesOtto’ isimli 1.8 litrelik motor, 238 beygirlik gücü ve 400 Nm’lik torkuna rağmen 100 kilometrede ortalama 6 litre yakıt tüketiyor. Üstelik bu değerleri, görev yaptığı S Serisi gibi büyük bir otomobilde sunmayı başarıyor. Zaten isminden de anlaşılacağı gibi, dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’in soyadlarının birleşimi yeni motora verilecek en uygun isim olarak belirlenmiş.
KÜRESEL ısınma nedeniyle otomotiv mühendislerinin en önemli gündem maddelerinden biri haline gelen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, yepyeni teknolojilerin önünü açıyor. Daha az yakıt tüketimi ile çevreye daha duyarlı motorlar geliştirmek için çalışan mühendisler, her yıl otomotiv dünyasına yeni teknolojiler kazandırıyor. Dünyanın en önemli otomobil üreticilerinden biri olan Mercedes, bu konuda en çok çaba harcayan markaların başında geliyor. Öyle ki 2005 yılında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı ’Bluetec’ isimli teknoloji ile hibrid teknolojisini benzinli motor yerine dizel motorla birleştiren Mercedes, önemli bir gelişme kaydetmişti. Yüksek teknoloji ürünü bu motoru, 2006 yılı başından beri Amerikan pazarında E Serisi ile kullanan Alman üretici, bu yılın sonuna doğru ’Bluetec’ teknolojisini Avrupa’da da motor seçenekleri arasına yerleştirecek.
İSMİNİ MUCİTLERDEN ALIYOR
Dizel ve hibrid motorun gelecekte benzinli motorun yerini alınacağı düşüncesi, Mercedes tarafından geliştirilen yeni bir teknoloji sayesinde ortadan kalkacak gibi görünüyor. Çünkü bu yeni teknoloji ile donatılan benzinli motor, bir dizel gibi yakıt ekonomisi, emisyon değeri ve yüksek tork sunmasının yanı sıra benzinli motorun yüksek performans özelliklerini birleştiriyor. Mercedes mühendisleri tarafından ’Benzinli motorun geleceği’ olarak tanımlanan bu yüksek teknoloji ürünü motorun adı ’DiesOtto’ olarak belirlenmiş. Zaten isminden de anlaşılacağı gibi, dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’in soyadlarının birleşimi yeni motora verilecek en uygun isim olarak belirlenmiş.
100 KİLOMETREDE 6 LİTRE TÜKETİYOR
Son zamanlarda Volkswagen’in 1.4 litrelik hacimden 170 beygir gibi yüksek güç üretmesi diğer üreticileri de harekete geçirdi. Volkswagen, supercharger ve turbo sistemlerini aynı motorda kullanıp yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi elde ederek benzinli motorlarda önemli bir evrim yaşanmasını sağlamıştı. Mercedes’in geliştirdiği ’DiesOtto’ konsepti ise Volkswagen’in yeniliğinden sonra çok konuşulacak gibi görünüyor. Direkt enjeksiyon, değişken geometrili turbo, değişken supap zamanlama gibi motor teknolojisindeki en yeni sistemleri barındıran ’DiesOtto’ konsepti, bu özelliklerinin yanı sıra; aracı harekete geçirmesi için görev yapan küçük bir hibrid jeneratör ile donatılmış. Şimdilik yeni S Serisi üzerinde denenen motor, 1.8 litrelik hacmine rağmen tam 238 beygir güç ve 400 Nm tork üretiyor. Bu yüksek performans verilerine rağmen, bir dizel ile aynı emisyon değerlerine sahip olan motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise sadece 6 litre. Birçok dizel otomobilin daha düşük yakıt değerlerine ulaştığı düşünülse de bu rakamların S Serisi gibi büyük bir otomobilde sunulması bu konseptin gelecek vadettiğini gözler önüne seriyor.