Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2007 00:00
İngiliz Bentley, şubatta girdiği Türkiye pazarındaki ilgiye şaşırdı. Bentley Avrupa Satış Müdürü Marco Van Aalten, ’Türkiye’deki ortağımız Doğuş Otomotiv ilk yıl için 20 adet satış hedefi koyunca çok gerçekçi gelmemişti. Ama 7 ayda yüksek vergi dezavantajına rağmen 15 Bentley sattılar. Avrupa’da Bentley sınıfında ortalama yüzde 6-7 pazar payına sahipken Türkiye’de 7 ayda yüzde 10’luk bir pazar payı yakaladı" dedi.
DÜNYANIN en pahalı ve lüks otomobil üreticilerinden İngiliz Bentley, şubat ayında girdikleri Türkiye pazarındaki ilgiye şaşırdı. Bentley’in Avrupa Satış Müdürü Marco Van Aalten, ’Türkiye’deki ortağımız Doğuş Otomotiv ilk yıl için 20 adetlik satış hedefi koyunca bize açıkçası çok gerçekçi gelmemişti. Ama 7 ayda yüksek vergi dezavantajına rağmen 15 adet Bentley sattılar. Avrupa’da Bentley sınıfında ortalama yüzde 6-7 pazar payına sahipken Türkiye’de 7 ayda yüzde 10’luk bir pazar payı yakaladı. Bu gerçekten inanılmaz ve bizi çok şaşırttı" dedi.
5 YILDA 10 KAT BÜYÜME: Bentley, fiyatları 332 bin ila 600 bin Euro arasında değişen modellerini Türk basın mensuplarına Berlin’de organize ettiği bir test sürüşüyle tanıttı. Test sürüşünün ardından sorularımızı yanıtlayan Marco Van Aalten, 1919 yılında kurulan İngiliz Bentley’in Rolls-Royce’nin bünyesinden çıkarak 1998 yılında Alman Volkswagen Grubu’na katıldığını belirterek, "Bentley, 2002 yılında VW’nin bünyesine resmen girdi. 5 yılda satışlarını 10 katın üzerinde artırdı. 2003 yılında tüm dünyada 1000 adet Bentley satılırken bu yıl hedefimiz 10 bin adedin üzerine çıkmak" dedi. Bentley’in çok daha fazla talep gördüğünü ancak 10 bin adetlik üretimle sınırlı kalacağını kaydeden Aalten, satışlarının yüzde 42’sini Amerika’da gerçekleştirdiklerini söyledi.
DANİMARKA’DA DA VERGİ YÜKSEK AMA: Avrupa’da son girdikleri pazarın Türkiye olduğunu söyleyen Aalten şöyle konuştu: "Doğu Avrupa’da bir kaç ülkeye daha gireceğiz ama Türkiye gerçekten bizi şaşırtıyor. 7 ayda 14-15 araç sattılar. Yıl sonunda bu rakam 20’yi bulacak. Avrupa’ya baktığımız zaman Bentley’in kendi sınıfındaki
ortalama pazar payı 6-7’lerde. Türkiye ise daha şimdiden yüzde 10’luk pazar payını yakaladı. Bizim en yüksek pazar payına sahip olduğumuz ülke Norveç. O da yüzde 11. Türkiye şimdiden yüzde 10’luk pazar payı ile ikinci sıraya yükseldi. Hem de bunu lüks otomobillerdeki yüksek vergilere rağmen başardı. Bugün Türkiye’nin ardından en fazla vergi yükü Danimarka’da. Neredeyse Türkiye ile aynı. Ama oradaki pazar payımız yüzde 6’larda. Bu gerçekten şaşırtıcı." Türkiye’yi yakından izlediklerini ve önümüzdeki yıllarda 20’li satış adetlerinin rahatlıkla 30’lara yükseleceğini kaydeden Aelten, "Türkiye’deki ortağımız Doğuş Otomotiv’in ilk yıl için koyduğu 20 adetlik satış hedefi bize çok gerçekçi gelmemişti. Meğer Bentley’i Türkiye’de çok iyi tanıyan ve bekleyen bir kesim varmış" diye konuştu. Aelten, Türkiye’deki ortakları Doğuş Otomotiv’in otomotiv konusunda çok tecrübeli olduğunu belirterek, "Ortaköy’de açtıkları showroom dünyadaki en iyi Bentley showroomu" dedi.
En hızlı Bentley’e 2 Türk sahip olacakBENTLEY, Türkiye’de de büyük ilgi gören 552 beygirlik spor coupe modeli Continental GT’nin daha hızlı ve güçlü versiyonunu ’GT Speed’ ismiyle önümüzdeki aylarda piyasa sunuyor. Bentley’in 600 beygirlik bu en hızlı ve güçlü modeli Türkiye’ye ise Mart ayında gelecek. Bentley Türkiye Genel Müdürü Gino Bottara, "Bentley Türkiye’ye önce bu araçtan 1 adetlik kota verdi. Ama Türkiye’deki performansımızı görünce bunu 2’ye çıkartabildik" dedi. Bentley Continental GT Speed, 6 litrelik W12 motora sahip. Çift turbolu motor 6000 devirde 610 beygir gücünde. Continental GT den yüzde 9 daha güçlü. Araç maksimum torku olan 750 Nm’yi 1750 devirden itibaren verebiliyor. GT Speed’in son sürati 326 kilometre. 2350 kilogram ağırlığındaki aracın 0-100 km/s hızlanması ise 4.5 saniye, Yani Bentley Continental GT Speed hem en güçlü hem de en hızlı Bentley modeli.