Benetton: Babam emekli olup işi bana bırakmaz

Güncelleme Tarihi:

Benetton: Babam emekli olup işi bana bırakmaz
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2008 00:00

150 ülkede 5 bin mağazayla 2 milyar Euro ciroya ulaşan United Colors of Benetton, 021 Benetton, Sisley markalarının sahibi Benetton Group’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alessondro Benetton, "Türkiye’nin geleceği parlak" dedi. Alessandro Benetton, geçen yıl emekliliğini açıklayan babası Luciano Benetton için, "Babamın emekliliği pek yakın sayılmaz" diye konuştu.

TÜRKİYE’ye 21 yıl önce giren ilk yabancı hazır giyim markası olan Benetton’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alessondro Benetton, önemli bir ülke dediği Türkiye’nin geleceğinin parlak olduğunu söyledi. Türkiye’nin pekçok şirket için çevresindeki ülkelere ulaşmada bir köprü, bir platform olabileceğini dile getiren Benetton, Avrupa’ya yakınlığın önemli bir avantaj olduğunu belirtti.

Benetton’un desteklediği Senegalli şarkıcı Youssou N’Dour’un kurduğu Birima kredi kurumu ve Senegalli küçük girişimcilere mikro kredi verilmesini sağlayan Africa Works (Afrika Çalışıyor) kampanyasıyla ilgili Senegal’in başkenti Dakar’da düzenlenen etkinlikte Benetton’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alessondro Benetton ile Benetton’u ve Birima’yı konuştuk.

SOFİSTİKE TÜKETİM

Türkiye’deki gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

- Türkiye önemli bir ülke. Genç, dinamik nüfus, hızlı pazar dikkat çekici. İstanbul’da yakında önemli büyük bir mağaza açacağız. Türkiye tüketim açısından çok şey vadediyor. Avrupa’ya yakınlık önemli bir özellik. İtalyanlar, Türkiye’ye karşı sıcak duygular içinde. Türkiye pek çok şirket için çevresindeki ülkelere ulaşmada kesinlikle bir köprü, bir platform olabilir. Yüksek eğitim seviyesi, sofistike tüketim anlayışı etkileyici.

YENİ YOLLAR ARIYORUZ

Yönetimde ikinci jenerasyonu temsil ediyosunuz. İlk jenerasyonla aranızdaki farklar neler?

- Hem benzerlik hem de farklılıklar var. Biz geleneklerimize ve markamıza saygılıyız. Ulaşılabilir fiyata kalite markamızın özü. İnsanların hayatlarına dokunuyoruz. Bunu asla kaybetmek istemiyoruz. Yeni yollar arıyoruz. Sadece Benetton için değil, herkes için yeni yollar... Bu şirketin bir DNA’sı var. Tarihimizi taşıyoruz ama markette artık daha hızlıyız. Hızlandık ama bu sadece jenerasyon farkıyla açıklanacak bir şey değil, doğal gelişimler de söz konusu.

BÜYÜME PLANIMIZ VAR

150 ülkede 5 bin mağaza, 2 milyar Euro ciro... Büyüme sürecek mi?


- Yeni pazarlar ve bulunduğumuz pazarlarda büyüme planlarımız var. Hayatta kalmak isteyen bütün şirketler büyüme potansiyeline bakar. Rusya ve Güney Amerika büyümeye odaklandığımız pazarlar. İyimseriz. Daha sofistike oluyoruz. Uluslararasıyız ama yerel pazarlardaki duyguları da yakalamaya çalışıyoruz.

BABAMIN EMEKLİLİĞİ UZAK

Benetton’un kurucusu Luciano Benetton, geçen yıl 40’ıncı yıl kutlamalarında emekli olacağını, işleri size bırakacağını açıklamıştı.


- Babam geçen yıl emekli olacağını ve işleri bana bırakacağını açıkladı ama bunun çok yakın bir zamanda gerçekleşeceğini sanmıyorum. Babam Benetton için çok büyük bir değer. Onun varlığı kesinlikle şirkete ve markaya büyük değer katıyor.

Özel yatırım fonları moda markalarına disiplin getiriyor

Moda markalarının özel yatırım fonlarına satılmaları ya da halka açılmaları çok konuşuluyor. Burada herhangi bir tehlike var mı?

- Tehlike dürtülerinizi kaybetmek olabilir. Güçlü yönetim ekibi tüm şirketler için hangi sektörden olurlarsa olsunlar önemli. Özel yatırım fonu tecrübesi bazı şirketler için çok gerekli olabilir çünkü disiplin ve yönetim yapısı getiriyor. Avrupalı orta büyüklükteki pekçok şirket için verimliği artırıcı bir etki sağlayabilir. Halka açık şirketlerde de değer, iyi yönetim ve verimlilik daha iyi seviyelere getirilebilir. Buradaki olumsuzluk ise şirketleri kısa vadeli sonuçlara odaklanmaya zorlması olabilir. Kötü yönetim de başka bir risk oluşturuyor.

Kimseden yavaş değiliz

Fast-fashion (hızlı moda) sizi nasıl etkiliyor?

- Hızlı modadanın yarattığı ortamda tüketim de hızlı. Alıp sonra kolayca atıyorsunuz. Çünkü ucuz. Benetton’da her üç günde bir yeni ürünün mağazaya giriyor. Kimseden yavaş değiliz.

Yardımlar kötüleştiriyor onları çalıştırmalıyız

İKİ bin kilometre yol yaparak kampanyanın fotoğraflarını çeken, Benetton’un iletişim faaliyetlerini üstlenen Fabrica’da çalışan ünlü fotoğrafçı James Mollison, yardımların durumu daha da kötüleştirdiğini belirterek, insanların yoksulluktan ancak çalışarak kurtulabileceklerini söyledi. Mollison, "İnsanlara güç vermek, motive etmek, iş için yüreklendirmek önemli. Birima bunu yapıyor" dedi.

Benetton Birima’ya gönülden inanıyor

AFRICA (Afrika Çalışıyor) kampanyasına Benetton’un destek vermesi, markanın geçen yıl Paris’te gerçekleştirilen 40’ıncı yıl kutlamalarında başlamış. Benetton’un kurucusu Luciano Benetton ve Senegalli şarkıcı Youssou N’Dour birlikte farklılık ve farkındalık yaratabileceklerine inanarak işe koyulmuş. N’Dour’un kurduğu Birima kredi kurumu, küçük girişimcilere 1000 Euro’ya kadar kredi veriyor. Uzun yıllar finans sektöründe çalışan Benetton’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alessondro Benetton projeye gönülden inandığını belirterek, şöyle konuştu: "Bu proje ’Balık vereceğine balık tutumayı öğret’ prensibinde buluşuyor. Projeye büyük bir miktar bağış yaparak ve reklam kampanyaları ile tüm iletişimini üstlenerek katkıda bulunuyoruz. İlgi uyandırmak ve dünyada farkındalığı artırmayı amaçlıyoruz. Proje geri vermeye zorluyor. Hibe etmiyor, borç veriyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!