Belge karaborsaya düştü, Türk TIR’ı Rusya’ya ’raylı feribot’la gidecek

Güncelleme Tarihi:

Belge karaborsaya düştü, Türk TIR’ı Rusya’ya ’raylı feribot’la gidecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2007 00:00

Rusya’nın karayolu taşımacılığında Türk TIR’larına koyduğu kotalar ve karaborsaya düşen belge sistemi "trenli feribot" ile aşılacak.

Türkiye’den tren yoluyla taşınacak ihraç ürünleri, Samsun’da toplanıp deniz yoluyla Kavkaz Limanı’na taşınacak. Aynı tren Rusya’nın iç kesimlerine ulaşarak ihracat maliyetini de üçte bir oranında azaltacak.

RUSYA’nın karayolu taşımacılığında Türk TIR’larına koyduğu kota nedeniyle zorlanan ihracatın demir ve deniz yoluyla aşılması öngörülüyor. Türkiye’den yapılan ihracatta yıllık 5 bin TIR’ın giriş yapabileceği belge sınırlaması getiren Rusya’da, TIR belgeleri karaborsaya düştü. Rusya’nın başkenti Moskova’da Türkel Fuarcılık tarafından düzenlenen üç tekstil fuarını ziyaret eden Türkiye Cumhuriyeti Moskova Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Bahri Can Çalıcıoğlu, Ulaştırma Bakanlığı’nın Rusya ile öncelikli olarak demir yolu anlaşması protokolünü kısa süre sonra imzalayacağını söyledi.

TIR BELGELERİ KARABORSADA: Ticaret Başmüşaviri Bahri Can Çalıcıoğlu, demiryoluyla çeşitli illerden Samsun’a gelecek olan ihracat ürünlerinin "raylı feribot" ile Rusya’nın Kavkaz Limanı’na taşınacağını buradan da yine demiryolu ile Rusya’nın iç bölgelerine ulaştırılacağını söyledi. Çalıcıoğlu, "Ancak TIR belgeleri şu anda karaborsada 2 bin 500 dolar karşılığında satılıyor. Bu ihracatçılarımıza ciddi maliyetler yüklüyor. Demir yolu taşımacılığıyla hem belge sorunu aşılacak hem de Türkiye’nin tüm illerinden gelen ihraç ürünleri Rusya içine ucuz bir şekilde ulaştırılacak. Bu sayede ihracat ürünlerinde taşıma maliyeti üçte bir oranında düşecek" dedi.

DENİZ YOLU DA GÜNDEMDE: Çalıcıoğlu, demiryolu dışında deniz yoluyla yapılan konteyner taşımacılığı için Türk armatörlerle görüşmeler yapıldığını kaydetti. Bu görüşmeler sonucunda Türkiye’de Mersin Limanı’ndan başlayacak konteynır taşımasının Akdeniz, Ege, Marmara ve Karadeniz limanlarını dolaşarak Rusya’nın Rostov Limanı’na ulaşacak bir ihracat ağı oluşturulması kararlaştırıldığını ifade etti. Bahri Çalıcıoğlu, böylece Rusya’ya yapılan ihracatın önündeki zaman ve maliyet engellerinin tümüyle aşılacağını vurguladı.

KÜMELERLE MARKALAŞACAĞIZ: Fuara katılan Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Vekili Ziya Altunyaldız, Türk markalarını dünyaya yaymak için önümüzdeki günlerde büyük bir projeye imza atacaklarını açıkladı. İhracatın artması ve Türk markalarının yaygınlaşması için "Sektörleri kümelere ayıracağız" diyen Altunyıldız şöyle konuştu: "Oluşturacağımız kümelerde sektörlerin bir biriyle bilgi alışverişi, markalaşma süreci ve pazarlama aşamalarında karşılaştıkları zorlukları aşacak AR-Ge ve tasarım merkezleri kuracağız. İlkini İstanbul’da yıl sonunda tekstil ve hazır giyim kümesinde başlatacağız. İstanbul Ar-Ge ve tasarım merkezi olacak. Bunun yanı sıra Tasarım ve Moda Akademisi kurma çalışmalarımız da var."

10 BİN FİRMA KATILDI: Son dönemdeki ihracat artışını devletin fuarlara verdiği desteğe bağlayan Ziya Altunyaldız, geçtiğimiz yıl devletin yurtdışında düzenlenen fuarlara katılan 10 bin firmaya toplam 50 milyon dolarlık destek sağladığını ifade etti.

Shakira markasını Türk tekstilci aldı

MOSKOVA’daki fuara Almanya’dan katılan Türk tekstilci Mümin Yazıcılar Shakira markası ile Almanya’ya İstanbul’dan yılda 6 milyon Euro’luk ihracat yaptığını söyledi. Yazıcılar "İstanbul’da ürettiğimiz Shakira markasını Almanya’daki mağazalarımızda satıyoruz. Bu isim ile birlikte Alman pazarında önemli bir yere geldik. Bundan sonraki hedefimiz ise İran ve Rus pazarlarında kendimizi kanıtlamak" diye konuştu.

Türkler markalarını Çinlilerden korudu

FUARDA Türk firmaları özellikle tasarım hırsızlığı yapan Çinli ziyaretçilere karşı oldukça dikkatli davrandılar. Özellikle Türk denim markalarının numune örneklerini almaya çalışan Çinli üreticilere Türk firmaları izin vermedi. Bu yılki fuarda uluslar arası tasarım yarışması da düzenlendi. Türkiye, Yunanistan, Rusya ve İtalya’dan katılan genç tasarımcılar ödüllendirildiler. Ayrıca Cengiz Abazoğlu’nun da aralarında bulunduğu modacılarda ürünlerini fuarda sergiledi.

Denimciler 120 ülkeye ihracat yapıyor

Bugün Türkiye’deki denim markalarının dünyanın dört bir yanına ihracat yaptığını söyleyen Denim Sanayicileri Derneği (DENİMDER) Başkanı Nedim Özbek, "Türk denim üreticileri, kendi markalarıyla dünyanın 120 ülkesine ihracat yapıyor" dedi. Özbek, dünyadan gelen taleplerin her geçen gün arttığına işaret ederek "5 yılda yüzde 150’lik artış sağlayan Türk denim sektörü 125 milyon adet civarında olan Türkiye denim pantolon ihracatını 200 milyon adete çıkarmış durumda. Ülkemizde bugün yaklaşık 900 blucin markası mevcut" diye konuştu.

Yazgan: Fuarcılar ihracatın akıncısı

13’üncü Unistyle Moda Fuarı, 10’uncu LeShow Uluslarası Deri ve Kürk fuarı ile 4’üncü Uluslar arası JeanShow giyim fuarı 200’ün üzerinde firmanın katılımıyla Rusya’nın başkenti Moskova’da gerçekleştirildi. Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Yazgan, Türkiye’nin başlattığı ihracat hamlesinde fuarların önemini vurgulayarak, "Fuar şirketleri bu konuda Osmanlı’nın Akıncıları gibidir" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!