’Bedeli ağır’ diye Toys R Us’ı bıraktı, tabelasını Toyiki yaptı

Güncelleme Tarihi:

’Bedeli ağır’ diye Toys R Us’ı bıraktı, tabelasını Toyiki yaptı
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2008 00:00

Toys R Us markası ile 12 yıl önce oyuncak sektörüne giren Uluslararası Çocuk Çarşıları, 35 mağazanın tabelasını Toyiki ile değiştirdi. "Markanın maliyeti çok yüklü oluyordu" diyen Başkan Yardımcısı Murat Beyazıt, "Toys R Us bize bir şey katmıyordu ve bedeli çok ağır olmaya başladı. Biz de Toyiki olarak kendi markamızla büyümeyi seçtik" dedi.

12 yıldır Toys R Us markasının Türkiye temsilciliğini yürüten ve 35 mağazası bulunan Uluslararası Çocuk Çarşıları, bundan böyle yoluna Toyiki markası ile devam edecek. Mağazaların tabelalarını Toyiki ile değiştirdiklerini söyleyen Başkan Yardımcısı Murat Beyazıt, "Bugüne kadar markaya ödediğimiz rakamların bedeli çok ağır gelmeye başladı. 12 yılda 10 milyon doların üzerinde bedel ödedik. Yabancı sermayeye isim ve işletme bedeli ödemek yerine kendi markalarımızla geleceğimizi kendimiz yöneteceğiz" dedi.

BİZE BİR ŞEY KATMADI: Murat Beyazıt, Türkiye çapında 15 ilde toplam 35 bin metrekare satış alanında 35 mağazaları bulunduğunu vurgulayarak yeni yapılanma sürecini şöyle anlattı: "12 yıldır ürünleri Toys R Us’dan değil doğrudan üreticilerden temin ettik. Toys R Us’ın bize hiçbir finansal ve operasyonel katkısı yoktu. Toys R Us’ta kiracıydık. Toyiki ile marka sahibi olduk. Karşı taraf bu süreci çok desteklemedi. Çünkü, diğer ülkelere örnek teşkil edebileceklerini düşünüyorlardı. Hizmet ağını genişleterek Türkiye’nin dört bir yanına ulaşmayı ve 2008 yılında ciroyu 100 milyon dolara çıkarmayı amaçlıyoruz."

DEĞİŞİM 4 MİLYON DOLAR: Değişim süreci için 4 milyon dolarlık bir yatırım yapacaklarının altını çizen Beyazıt, bugüne kadar Toys R Us’ın marka değerine 10 milyon doların üzerinde bir bedel ödediklerini vurguladı. "Bu bedeli artık taşımak zorunda değiliz" diyen Beyazıt, şöyle devam etti: "Bu firmanın dünya genelinde 12 milyar dolar cirosu bulunuyor. Bizim çekilmemizin markayı çok fazla etkileyeceğini sanmıyorum. Tüketiciye daha uygun fiyatla ürün satacağız. Ayrıca kendi markamızla yurtdışında büyüme olasılığımız da bulunuyor. Önümüzdeki dönemde 50 mağazaya ulaşıp Türkiye’deki oyuncak sektörünü daha canlı hale getirmeyi hedefliyoruz."

YÜZDE 50’Sİ OYUNCAK DIŞI: Beyazıt, 1 yıldır zam yapmadıklarına dikkat çekerek, "Fiyatlarımızda yüzde 10 indirim yaptık" dedi. Dünyada oyuncak pazarının hareketli olduğu dönemler hakkında bilgi veren Beyazıt, şöyle konuştu: "Yılbaşında oyuncak kültürü var. Ancak Türkiye’de sezonsal sıçrama dönemleri mevcut. Bunlar karne günü, iki bayram ve yılbaşı dönemlerinde oluyor. Markalı markasız üründe karmaşa var. Bizim satışlarımızın yüzde 50’si oyuncak dışı ürünlerden geliyor. Araba koltuğu, bisiklet ve kırtasiye gibi ürünler satışlarımızın yarısını oluşturuyor."

Dünyada oyuncakların yüzde 90’ı Çin’de üretiliyor

DÜNYADA
birçok sektörde olduğu gibi oyuncak sektöründe de Çin gerçeği bulunduğuna dikkat çeken Murat Beyazıt, şöyle konuştu: "Ürünlerimizin yarısını yurtiçinden yarısını yurtdışından temin ediyoruz. En iyi markayı en ucuza alalım diye uğraşıyoruz. Dünyadaki oyuncak üretiminin yüzde 90’ı Çin’de gerçekleşiyor. 7 bine yakın fabrika bulunuyor. Bizim satın alma ekibimiz uzak doğu bölgelerindeki fabrikaları dolaşıyor. İspanya, Fransa ve İsrail’den de ürün temin ediyoruz ancak bu bölgelerdeki fabrikalarda Çin’e gitmeyi tercih ediyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!