Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2007 00:00
Türkiye’de fast food sektörünün hızlı bir büyüme yakaladığını anlatan Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, özellikle eve sipariş pazarının 120 milyon dolarlık bir hacme ulaştığını söyledi.
Bu pazarda "Müşteri ile ilişkilerini iyi tutan ayakta kalır" diyen Saranga, Domino’s Pizza’nın satışlarının yüzde 80’ni aşkın bölümünün eve sipariş olduğunu kaydetti. Müşteriye eve siparişte 30 dakika garantisi verdiklerini belirten Saranga şöyle konuştu: "Telefonu kapattıktan 30 dakika sonra siparişiniz gelmezse müşteriye bedava pizza kuponu veriyoruz. Ancak bazı müşteriler eli kapıda, gözü saatte bizi bekliyor. Eğer pizza 29’uncu dakikada geliyorsa iki dakika da kapıyı açmıyor ve 31’inci dakikada bedava kuponunu istiyor. Bunu yapanlar satışlarımızın yüzde 4’ünü oluşturuyor."
EN HIZLI BÜYÜYEN 5’İNCİ PAZAR: Saranga, Domino’s Pizza Türkiye’nin en hızlı büyüyen pazarlar arasında yer aldığına da değinerek "Türkiye’de 11’inci yılında, 10 ilde 70 şube ile hizmet veriyoruz. Dünyada en çok büyüyen ilk 5 pazar arasında yer alıyoruz. 2007 yıl sonunda 93 şubeye, 2008 sene sonunda 200 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Önümüzdeki dönemde yeni açılacak şubeler hakkında da bilgi veren Saranga şöyle konuştu: "48 olan İstanbul’daki şube sayısının 100’e çıkması, İzmir ve Ankara’daki şube sayılarının hızla 20’ye çıkmasını hedefliyoruz. Çorlu, Eskişehir, Adapazarı, İzmit, Antalya, Bursa’daki şube sayılarının arttırılması da en büyük hedeflerimizden birisi. Bunun yanında bin 550 kişiye iş sağlıyoruz. 11 yıllık dönemde 13 milyon dolar yatırım yaptık."
MOTORCU ŞUBE AÇIYOR: Aslan Saranga, Domino’s Pizza çalışanlarının yaş ortalamasının 23 olduğunu ifade ederek, "Domino’s Pizza artık bir okul gibi olmaya başladı. Şubelerimize motorcu olarak işe başlayanlar şirketin çeşitli kademelerinde çalışıp daha sonra kendi şubesini açıyor" dedi. Saranga konuşmasını şöyle sürdürdü: "Domino’s Pizza’da çalışan olarak işe başlayıp, kendi dükkanını açan ve dikkat çekici başarı öykülerine imza atmış birçok çalışan var. Hatta bunlar arasında 3-4 dükkan sahibi olanlar bile mevcut. Şube çalışanlarımızın yaş ortalaması 23. Ve yapılan araştırmaya göre Domino’s çalışanlarının yüzde 93’ü bir gün kendi Domino’s şubesine sahip olmayı istiyor."
NİŞANTAŞI AKADEMİSİ: Saranga her şirket gibi kurum içi eğitime önem verdiklerinin altını çizerek, "İstanbul Nişantaşı’ndaki "Pizza Akademisi" Domino’s Pizza çalışanlarının eğitim gördüğü bir merkez konumunda" diye konuştu. Domino’s Pizza’nın sistemine dahil olmak isteyenleri bu merkezde iki ay boyunca eğitime tabi tuttuklarını vurgulayan Saranga "Eğitimlerimiz hem teorik hem de pratik. Domino’s’un temel esasları, ürün, yoğun saatler idaresi, finans, pazarlama, personel alma ve yerleştirme, takım kurma ve motivasyon, hijyen konularında eğitim alıyorlar" dedi.
Kebap şehrine fabrika kurup, Doğu illerine pizza satacağızSON dönemlerde fast food sektörünün önemli bir büyüme rakamı yakaladığını vurgulayan Aslan Saranga "Sırada Doğu illerimiz var" dedi. Diyarbakır7a kurulacak bir hamur fabrikası ile birlikte Adana, Gaziantep ve Elazığ gibi kebap kültürünün yoğun oludğu illere de gireceklerini ifade eden Saranga "Bu pazarlarda büyük potansiyel görüyoruz. Yaklaşık 1 milyon dolara kuracağız bir fabrika ile bu amacımızı gerçekleştirmiş olacağız" diye konuştu.
Dünyanın en iyi Domino’s pizzası Türkiye’de DOMİNO ’S Pizza TürkiyeDomino’s International tarafından "Dünyanın en iyi Domino’s Pizza"sı seçildi. Domino’s Türkiye 2006’daki çalışmaları nedeniyle layık görüldüğü ödülü operasyonel başarı, ciro artışı ve büyüme oranı gibi temel kriterlerden geçerek aldı.