Güncelleme Tarihi:
Basın İlan Kurumunun “Türk Basını Reklamcısıyla Buluşuyor-Geleceğin Medyasına Hazırlık” başlığıyla düzenlediği etkinliklerin dördüncüsü Antalya The Marmara Otel'de yapıldı.
Toplantının açılış oturumunda konuşan Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, kurum olarak Türk basınını güçlendirmek, özgür ve çok sesli bir basının oluşmasına katkıda bulunmak için çalıştıklarını söyledi.
Kendine yeten, ekonomik bağımsızlığı olan gazeteler, televizyonlar, internet medyası ve radyolar oluşturmak istediklerini kaydeden Atalay, bu hedefe ulaşmanın da “hayal” olmadığını söyledi. Yaptıkları bir araştırmada, gazetelerde çalışan 5 bin 700 personelden sadece 700'ünün iletişim fakültesi mezunu olduğunu belirlediklerine dikkati çeken Atalay, bu oranın düşük oluşuna işaret etti. Başka mesleklerden insanların gazetecilik yapma hakkına saygı duyduklarını belirten Mehmet Atalay, “Bu meslek gerçekten önemli. Nerede bir zulüm, haksızlık, zenginlik varsa bunu ortaya çıkaracak olan yine basındır” dedi.
“ŞANTAJ, İFTİRA VE YALAN HABERCİLİĞİN DE KARŞISINDAYIZ”
Atalay, gazetecilerin aksaklık ve hataları haber yapmasının da bunların düzeltilmesi açısından önemini vurguladı. Atalay, şöyle konuştu:
“Doğru habercilik kimi incitirse incitsin, haksızlığa maruz kalan meslektaşımızın sonuna kadar arkasındayız. En sağdan en sola kadar her türlü fikrin özgürce dile getirilmesinden yanayız. Ama şantaj ve iftira haberciliğin, yalan haberciliğin de karşısındayız. Bunu birlikte çözeceğiz zaten. Eğiterek, öğreterek, standartları belirleyerek oturup konuşarak, müeyyideler uygulayarak. Cezalandırarak demiyorum. O en son aşamadır. Cezalandırmaya gelinceye kadar her hamleyi yerine getirmeliyiz.”
ALİ AĞAOĞLU ÖRNEĞİ
Mehmet Atalay, Antalya'dan önceki etkinliğin daha önce Trabzon'da yapıldığını, buradaki toplantıya kendi şirketinin reklam filminde oynayarak dikkatleri üzerine çeken Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu'nun da konuşmacı olarak katıldığını anımsattı.
Ağaoğlu'nun dünya genelinde ekonomik kriz yaşadığı bir dönemde reklam bütçesini kısmadığını, aksine artırdığını anlatan Atalay, Ağaoğlu'nun bu girişiminin ekonomik krizin atlatılmasında büyük etkisi olduğunu ifade etti.
Basın İlan Kurumunun yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç olduğunu belirten Atalay, kurumun ilan potansiyelinin 300 milyon TL'yi bulduğunu, devlete bağlı kurumların, özerkleşseler bile ilanlarını Basın İlan Kurumu üzerinden vermesi gerektiğini ifade etti. Atalay, “Ancak Türkiye'nin reklam potansiyeli sadece 300 milyon TL değil. Asıl keşfedemediğimiz büyük pasta var. O pastayı bu tür çalışmalarla hizmete sunacağız” diye konuştu.
Mehmet Atalay, kamu kurum ve kuruluların yerel televizyonları desteklemesi için RTÜK Başkanlığı ile anlaştıklarını, bunun kanunlaşacağını kaydetti.
BAYRAM GAZETESİ GELİYOR
Geçmişte bayramlarda “Bayram Gazetesi” çıkarıldığını ve basın mensuplarının da tatil yapma şansı yakaladıklarını hatırlatan Atalay, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Sonra bir şey oldu gazeteler bayramda da çıkmaya başladı. Sırf inat yüzünden. Kazandıkları yok. Zarar ediyorlar. İlan yok, reklam yok. Az reklam var. Ama sırf başka gazeteler çıkıyor diye çıkıyorlar. Biz bir görüşme yaptık. Patronların tamamı, 'Eğer başkaları da çıkmazsa biz de çıkmayacağız' dediler. Protokolü hazırlıyoruz. Gazeteciler bundan sonra bayramda tatil yapacaklar. Bayram Gazetesi çıkacak. Çalışmak isteyenler buyursun çalışsın. Hiç değilse gazetecinin iki bayram tatili olsun. Bunu çözmek zorundayız.”
Gazeteciler cemiyetlerinin de çalışır duruma getirilmesini hedeflediklerini kaydeden Atalay, üyelerden cemiyet başkanlarını “sıkıştırmalarını” istedi. Cemiyet başkanlarının bakanlıklarla daha çok görüşmesi gerektiğini belirten Atalay, Devlet Bakanı Bülent Arınç'ın da basın mensuplarına her türlü desteği vermeye hazır olduğuna değindi.
“2 SAYFALIK GAZETE, O İLİN TOPLUMSAL İLİŞKİLERİNİ YÖNLENDİREBİLİYOR”
Antalya Vali Yardımcısı Mehmet Seyman, Antalya'nın 19 ilçesinde yazılı ve görsel 86 basın yayın organı bulunduğunu bildirdi. Özelikle küçük ilçelerdeki yerel basın yayın organlarının güçlükle ayakta kalabildiğini anlatan Seyman, “Ama onun ötesinde bir kasabamızda çıkan 2 sayfalık gazetenin bir sabah attığı başlığın o ilin o günkü, belki de takip eden birkaç günkü sosyal ve toplumsal ilişkilerini yönlendirebileceğini de biliriz” dedi.
Basın İlan Kurumu Genel Kurulu Üyesi Prof. Dr. Suat Gezgin, Türkiye'nin can damarı olan yerel medyanın gözardı edilmemesi gerektiğini belirterek, “Türkiye'de şu anda 56 iletişim fakültesi var. Her yıl yaklaşık 3 bin öğrenci bu fakültelerden mezun oluyor. Bu gençlerin basın organlarında çalışmalarını istemek bizim en doğal hakkımız. Gençleri sizin için hazırladığımızı unutmamanız gerekir” diye konuştu.
Türkiye Gazeteciler Federasyonu Genel Başkan Vekili Yılmaz Karaca da Basın İlan Kurumunun 49 yıllık geçmişi boyunca ancak son bir yılda yaptığı çalışmalarla Anadolu'ya açılmaya başladığını söyledi.
Yerel basının Basın İlan Kurumunun bulunmadığı ilçelerde kaymakam ve valilerin kararına göre ilan alabildiklerine dikkati çeken Karaca, bunun da basın özgürlüğünü olumsuz etkilediğini vurguladı. Karaca, kurumun Anadolu'da daha fazla yerde şube açmasının bu sorunun önüne geçeceğini ifade etti.
Toplantıda Turkcell Kurumsal İletişim Yerel Basın Sorumlusu Selin Aksalur Büyükbeşe de kurumun yerel basına vereceği reklam desteği konusunda katılımcıları bilgilendirdi.