Basım yayını yöneten reklamcı

Güncelleme Tarihi:

Basım yayını yöneten reklamcı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2002 18:36

Elan-Altavia Türkiye'de 'Basım Yayın İşleri Yönetimi' üzerine uzmanlaşan ilk ve tek şirket. Reklam ajanslarından basılacak materyali alıyor, renk ayrımını yapıyor, kağıdı seçiyor ve ucuz bir şekilde bastırtıyor. Bu sayede özellikle otomotiv, telekom, hipermarket gibi basılı materyalin bol olduğu sektörlerde maliyetler yüzde 20-25 azalıyor.

Dünyada artık tüm sektörler kendi alanlarında uzmanlaşmaya doğru gidiyor. Bir ana sektör kendi alanında ufak alanlara ayrılıyor. Böylece işler o alanda uzman olan kişiler tarafından çoğu zaman daha profesyonelce ve daha düşük maliyetlerle yapılıyor.

Bu durum reklamcılık alanında da böyle. Örneğin, eskiden 'tam hizmet reklam ajansları' müşterilerinin grafik tasarımını, stratejisini, medya satın almasını, baskısını, kısacası reklamla ilgili her işini yapıyordu. Tam hizmet ajansının anlamı da buydu. Zamanla, önce batıda olmak üzere, medya satın alma şirketleri ortaya çıktı. Reklam şirketlerinin işi ikiye ayrıldı. Sonra bu trend tüm dünyaya yayıldı. Bu şirketler müşterileri için araştırma yapıyor, ilanlarının hangi mecrada çıkması gerektiğine karar veriyor ve onu o mecradan satın alıyor. Bu sektör Türkiye'ye 10 yıl önce geldi.

Dünyada yedi sekiz yıl önce yeni bir branşlaşma daha oldu. Bunu Türkiye'ye ilk kez geçen yıl Elan-Altavia getirdi. Bu branşın Türkçe ismi onlara ait: 'Basım Yayın İşleri Yönetimi'. İngilizce'si 'Publishing Intelligence'.

Elan 1997'de bir tam hizmet reklam ajansı olarak kurulmuş. 2001'in başlarında Fransa'nın önde gelen reklam şirketlerinden Altavia ile evlenmiş. Böylece Türkiye'de bu yeni sektörün kurulmasına öncülük etmiş. Elan-Altavia'nın uzmanlık alanı 'baskı öncesi hazırlık'.

İşleri reklam şirketinin görevinin bittiği yerde başlıyor. Materyali baskıya girme aşamasında teslim alıyorlar. Basılacak materyalin önce renk ayrımını yaptırıyorlar. Daha sonra en uygun kağıdı buluyorlar. Kağıt alımını Altavia olarak tüm Avrupa için büyük miktarlarda yapıyorlar. Bu nedenle kağıdı ucuza getirme imkanları var. Çeşitli matbaalarla anlaşmışlar. Bu sayede büyük çapta malzemeyi hızlı ve ucuz bir şekilde bastırabiliyorlar. Daha sonra müşterilerinin bayi ağına dağıtımını yapıyorlar.

Verdikleri hizmet özellikle banka, sigorta, telekomünikasyon, hipermarket ve otomotiv gibi basılı malzemesi çok olan sektörlerin bütçesinde önemli farklar yaratıyor. Çünkü maliyetin büyük kısmını oluşturan kağıt ve baskıdan tasarruf ediliyor. Elan-Altavia Genel Müdürü Zeynep Necipoğlu müşterilerin maliyetinin ortalama yüzde 20-25 azaldığını söylüyor:

‘‘Bu yeni iş kolu müşteriye çok ciddi zaman ve para kazandırıyor. Eski sistemde doğrudan reklam şirketleri materyali matbaaya verirlerdi. Büyük müşteriler için çalıştığınızda bazen matbaalar yetmiyor ya da sorun çıkabiliyor. Biz matbaacı değiliz. Yalnızca reklam ajansının yaptığı hazırlıkları alıyor, en mükemmel şekilde yaptırtıp, dağıtımını yapıyoruz.‘‘

Elan-Altavia'da 32 kişi çalışıyor. Türkiye'deki müşterilerinden bazıları Carrefoursa, Championsa ve Diasa. Altavia'nın müşterileri arasında ise Peugeot, Citroen, Carrefour, Canal+, France Telekom, Lafarge gibi büyük şirketler var.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!