Güncelleme Tarihi:
- Seçimin tarihi ne zamansa seçim o zaman yapılacak. Erken seçimi konuşanlar bu ülkeye zarar veriyorlar. Bunların derdi yok. Bunların derdi ülke. Böyle bir yalanı ortaya atarsak ne olur yok. Böyle bir şeyi söylesem ben bunu milletimle paylaşırım. Ana muhalefetle neyi paylaşacağım. Bu açıklamalar külliyen yalandır.
- Bunların nasıl siyaset yaptığını anlamanız bakımından söylüyorum. Demokrasiden taviz vermeyeceğiz. Onlar bırakın dedikodularla meşhul olsunlar.
- Cumhuriyet hepimizin ortak değeridir. Cumhuriyetimizi yüceltmek, ülkemizi daha ileriye taşımak daha da güçlendirmek hepimizin ortak misyonudur. 2002’den bu yana geçen 7 yıl boyunca bu şuurla görev yapıyoruz.
- Bu çabalarımızın milletimizin yolunda döktüğümüz bu terlerin karşılığını aldık, almaya devam ediyoruz. Türkiye aydınlık yarınlara doğru büyük adımlar atıyor.
- Lafla peynir gemisi yürümez. İşte eser ortada ve bu eserlerle Türkiye nereden nereye geliyor bunu görüyoruz. Bugün cumhuriyetimiz ve demokrasimiz her zamankinden daha güçlüdür.
- Gazi Mustafa Kemal, “İstikbal göklerdedir” diyerek havacılığa öncülük etmiştir. Sabiha Gökçen Türkiye’nin ilk kadın pilotu olarak bu ülkeye değerli katkılarda bulundu. İşte bizlerde bugün hem Sabiha Gökçen’i rahmetle anıyor, hemde onun adını taşıyan havaalanına yeni bir terminal binasına kavuşmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
- 2001 yılında 47 bin yolcu tarafından kullanılırken, 2009’da 6 milyon yolcuyu ağırlayacak hale geldi.
- İkinci pist ve diğer yatırımlarla Sabiha Gökçen Havaalanı çok daha ileri seviyeye ulaşacak. Açılışını yaptığımız bu büyük yatırım, hiçbir kamu kaynağı harcanmadan tamamen özel sektörün dinamikleriyle gerçekleşmiştir.
- Yap – işlet – devret modeli sayesinde 2 milyon euro, savunma sanayi destek fonuna aktarılacaktır.
- Bu tesisin temel atma töreni 3 Mayıs 2008’de gerçekleşmişti. İhalede 30 ay söz konusuydu. Ama yüklenici firmalarla bir araya geldik. Ben dedim ki, sizin gibi cevval güçlü kararlı bir konsorsiyum daha erken bitirir dedim ve orada pazarlığımızı yaptık. 18 ayda mutabık kaldık. Sağ olsunlar gerçekten verilen söz tutuldu. 18 ayda bu bitirildi.
- Her vatandaşımız hayatında en az bir kez uçağa binecek dedik ve bu fazlasıyla başarıldı. Artık uçakta ulaşımda tercih sebeplerinden bir tanesi oldu. Geçmişte siyasi rant için yapılan bir çok havaalanı maalesef atıl durumdaydı. Üzerlerinde ne yazık ki hayvanlar otluyordu. Kullanılmıyordu bunlar. Ama biz bu havaalanlarını yeniden projelendirdik Yap-işlet-devret yöntemiyle kullanılır hale getirdik.
- 3 yılda 5 yılda 10 yılda yapılan havaalanları yerine, 11 ayda havaalanı yapan bir hükümet duruma geldik. Havaalanlarımızın terminal binalarının kapasitesini artırdı.
- Hatırlayın Antalya’nın halini. Turistler gelir inim inim inlerdi. Bavullarının üzerinde yatarlardı. Ama geldik,ilaveleri yaptık, şu anda 9 milyon turisti geçen yıl rahatlıkla ağırladı. Bu yılda fazlasıyla ağırlayacak.
- Tabi bütün bu gelişmelerin bizi sevindirdiği en önemli nokta, artık güvenilir bir hava taşımacılığıyla Türkiye dünyadaki yeri alıyor. İstihdam noktasına bakıyoruz, çok iyi bir yansıma var. 48.binken 2009’da 100 bine ulaştı. 2013’e kadar yolcu sayımız 140 milyona ulaşacak hedefimiz bu.
- Marmaray’la burayı bağlantılı hale getireceğiz. Dolayısıyla buradan Marmaray’a binildiğinde ta Atatürk Havaalanı’na ulaşma imkanı olabilecek. Entegrasyon bu noktada gelişiyor. İnanıyorum ki bunlar artık Anadolu Yakası-Avrupa Yakası gibi bir sıkıntı da söz konusu olmayacak. Dengeyi daha dağlıklı noktaya doğru taşıyacağız.
- Ulaştırma politikalarımızı yeniden gözden geçirdik ve hayata geçirdik. Yol medeniyettir dedik. Yollar toplumları da birbirlerine bağlayan medeniyet köprüleridir dedik.
- Açılış öncesi bir basın toplantısı yapıldı. Basın toplantısına Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Malezyalı ortaklardan MAHB Yönetim Kurulıu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman, Hindistanlı ortaklardan GMR Infrastructure Yönetim Kurulu Başkanı G. M. Rao da katıldı.
7.5 ŞİDDETİNDEKİ BİR DEPREME DAYANIKLI OLARAK YAPILDI
Basın toplantısında konuşan Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, havalimanı hedeflenen süreden 1 yıl önce tamamladıklarını kaydetti. Buğday proje için büyük bir şantiye kurduklarını ve havalimanının 296 ana taşıyıcı üzerinde 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak yapıldığını kaydetti. Yakında 328 odalı Türkiye'nin en büyük havalimanı otelini de hizmete açacaklarını kaydeden Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanından 60'tan fazla havayolunun uçtuğunu söyledi. Buğday havalimanının 9 Kasım'dan itibaren THY uçuşlarıyla Uluslararası bir havalimanı haline geleceğini kaydederek , "9 Kasım'dan itibaren Moskova, Köln, Amsterdam, Hannover'e uçuşlar başlayacak " dedi.
" 2010 YILINDA 8.5 MİLYON YOLCUYA ULAŞACAĞIMIZ GÖZÜKÜYOR "
Daha sonra soru cevap kısmına geçiildi. Konuyla ilgili " Verdiğiniz fiyatın mantılı olduğunu düşünüyor musunuz ? "sorusuna cevap veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Biz o gün teklif verdiğimizde havalimanının 4 milyon yolcusu vardı. 2 seneye yakın bir süre geçti. Bu terminalin yolcu kapasitesi 6.1 milyon ulaşmış vaziyette. Bu projenin süresi 30 aydı. 18 ayda bitireceğimizi taahhüt ettik. Acaba yapabilir miydik büyük endişemiz vardı. Bugün bir dünya rekoru hızıyla 1 yıl önce bitirdik. 2010 yılında 8.5 milyon yolcuya ulaşacağımız gözüküyor. Şu andan bugüne kadar hiçbir kötü duruma girmedik" diye konuştu.
DIŞ HAT UÇUŞLARI 9 KASIM'DA BAŞLIYOR
Dış Hat uçuşlarının ne zaman başlayacağı sorusuna yanıt veren Özdemir, " Uçuşlar devam ediyor. 2 bin metreye yakın bir yer ilave ettik. 9 Kasım'dan itibaren THY'nin Dış Hat seferleri başladığı gün uluslararası bir havalimanı olacağız " şeklinde konuştu.
Yeni bir pistin yapılıp yapılmayacağı soruna Özdemir, "İkinci pistin gerekliliği var. Savunma Sanayi Müsteşarlığı da aynı fikirde. İkinci ist yapılması için start verildi. Kamulaştırma planı yapılmakta. 2012'de pist bitirilmiş olacak. Böylece hedefimiz olan 25 milyon yolcuya ulaşmış olacağız. Bu eydan 50 milyon yolcu kapasitesine klaylıkla çıkabilir" diye cevap verdi.
" ATATÜRK ÇOK YÜKLÜ GELECEK ÇOK YÜKLÜ "
Hintli ortak G.M. Rao, " Önümüzdeki yıl yüzde 15 artış bekliyoruz yolcu sayısında. Atatürk Havalimanı çok yüklü .Gelecek Sabiha Gökçen'de. " dedi. Malezyalı ortak Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman ise, " Malezya ve Türkiye mithiş potansiyeli olan iki ülke. Her ülkeden uçuşların artması makul olur. Malezya Havayolları haftada 3 kez Türkiye'ye uçmaya karar verdi" diye konuştu.