Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2003 19:54
Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin başarısızlık nedenlerini araştırdı. Sonuç: Okullar da program da sistem de başarısız.
Bu yıl, Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nda başarı düzeyinin dikkat çekecek düzeyde düşmesi üzerine başlatılan soruşturmada sorunun eğitim sisteminden kaynaklandığı ortaya çıktı. Çözüm için öncelikli olarak sınıflardaki öğrenci sayısının 30'a düşürülmesi, laboratuvar ve atölyelerin kurulması önerildi.
Başarısız öğrencilerin genel oranıyla birlikte sıfır alanların sayısındaki artış üzerine harekete geçen Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, okullardan başarısızlığın nedenlerini araştırmasını istedi. Okul müdürlerinin valilikler kanalıyla Bakanlığa ilettiği raporlar doğrultusunda sınavda 0.5'in altında puan alan 40 bini aşkın öğrencinin başarısızlık nedenleri belirlendi.
Raporda başarısızlığın en önemli nedenleri arasında okulların fiziki kapasitesinin yetersizliği, sınıf başına düşen öğrenci sayısının yüksekliği, laboratuvar ve atölye olmayışı, ders programının gereksiz ayrıntılarla dolu olmaması sıralandı.
BAŞLICA 10 SORUN VE 10 ÇÖZÜM ÖNERİSİ
Okullar yetersiz, sınıflar çok kalabalık.
- Sınıf mevcudu 30'a insin.
Araç, gereç, atölye, laboratuvar yok.
- Laboratuvar ve atölyeler kurulsun.
Askerlik nedeniyle sık öğretmen değişiyor.
- Öğretmenlerin sık değişmesi engellensin.
İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 48'inci maddesi sınıf geçmeyi kolaylaştırdı.
- İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 48'inci maddesinin yeniden düzenlenerek birinci, ikinci, üçüncü sınıflar okuma-yazmanın sınıf geçmede baz alınması kaldırılsın.
Dersler gereksiz ayrıntı dolu, hayattan kopuk.
- Ders programları gereksiz ayrıntılardan arındırılsın.
Ücret belirsiz olduğu için öğretmenler yetiştirme kursu vermek istemiyor.
- Aynı yönetmeliğe göre açılacak kurslarda öğretmenlerin alacağı kurs ücreti netleştirilsin.
Öğrenciler test tekniğine alışık değil.
- Ortak sınavlarla öğrenciler test tekniğine alıştırılsın.
Belde ve köy ilköğretim okullarında branş öğretmenleri yetersiz.
- Öncelikle taşımalı okullarda branş öğretmeni eksiği giderilsin.
Öğretmenler bilgilerini yenileyemiyor, verimlilikleri düşük.
- Öğretmenler hizmetiçi eğitim kursuna alınsın.
Taşımalı sistem nedeniyle öğrencilerin kurslara katılamaması.
- Soru bankaları oluşturulsun.