Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in talimatı üzerine, öğrencilerin başarısızlık nedenleri araştırıldı.
Â
Araştırma sonucunda hazırlanan raporda, tüm illerdeki ilköğretim okullarında okul müdürü başkanlığında toplantılar yapılarak başarısızlık nedenlerinin incelendiği ve başarıyı artırmak için alınacak tedbirlerin görüşüldüğü kaydedildi.
Valiliklerden gelen bilgiler doğrultusunda değerlendirme yapıldığı belirtilen raporda, başarısızlık nedenleri şöyle özetlendi:
- Okulların fiziki kapasitelerinin yetersiz ve sınıf başına düşen öğrenci sayısının yüksek olması,
Â
- Yeterli ders araç ve gereçleri ile programları destekleyecek laboratuvarların, atölyelerin bulunmayışı,
- Bazı illere atanan öğretmenlerin aday ve asker öğretmen olması nedeniyle öğretmen-öğrenci iletiÅŸiminin saÄŸlanamaması ve bir öğretim yılında bir dersi birkaç öğretmenle sürdürmeleri,Â
- Öğretmen atamalarının zamanında yapılamaması; sık sık öğretmen değiştirilmesi, geçici görevlendirilen öğretmenlerin ilgisiz kalması,
- Ders programlarının gereksiz ayrıntılarla dolu olması ve öğrencilerin yaşantısıyla örtüşmemesi,
- Öğrencilerin test tekniğine alışık olmaması,
Â
- Belde ve köy ilköğretim okullarında branÅŸ öğretmenlerinin yeterli olmaması,Â
  Â- Öğretmenlerin mesleki ve teknik bilgilerini yenileyememeleri, verilen kurs ve seminerlerin de ciddiye alınmaması sonucu öğretmen verimliliÄŸinin düşmesi,
- Sınava katılan öğrencilerin bir kısmının taşımalı sistemle okuyan öğrenciler olmaları nedeniyle sınavlara hazırlama ve tamamlama kurslarına katılamayışları,
- Rehberlik servislerinin her okulda oluşturulamaması,
- İllerde soru bankalarının oluşturulamaması.
   Â
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
   Â
Raporda, çözüm önerileri de şöyle sıralandı:
- Okullarda fiziki ortamlar oluşturularak kalabalık sınıf mevcutları 30'a çekilmeli,
- Eğitim kalitesinin artırılması için okullarda laboratuvar ve atölyeler kurulmalı,
- Test tekniğinin öğrencilere daha iyi kavratılması için ortak sınavların sıkça yapılması sağlanmalı, il ve ilçe düzeyinde soru bankaları kurulmalı,
- Öncelikle taşımalı eğitim yapılan okullarda branş öğretmeni eksiği giderilmeli,
- Öğretmenler, gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmeleri için hizmet içi eğitim rslarına alınmalı,
- Her okula mutlaka rehber öğretmen tayin edilmeli,
- Öğretmen atamaları zamanında yapılmalı ve öğretmenlerin sık sık yer değiştirmelerini önleyici tedbirler alınmalı,
- Okullara ders programlarını destekleyici eğitim materyalleri gönderilmeli ve uygulaması takip edilmeli,
- Taşımalı ilköğretim kapsamına alınan öğrencilerin uyum sorunlarını ortadan kaldırmak için sık sık görüşmeler yapılmalı.
Raporda, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 51. maddesine göre açılacak kurslarda öğretmenlere kurs ücretlerinin nasıl ödeneceğine netlik kazandırılması ve ders programlarının gereksiz ayrıntılardan arındırılması gerektiği de vurgulandı.