A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2007 14:01
Konya'da bir kişi, tüketiciden alınan yıllık kart aidatı bedelinin iadesini hukuki yönden kazandıktan bir süre sonra aynı banka yine kredi kartı aidatı aldı.
Metin Erkul, yaklaşık 8 ay önce kendisi ve eşine bir banka şubesinden aldığı kredi kartına yıllık aidat olarak 75 YTL borç geldiğini, bunun üzerine Konya Karatay Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına başvurduğunu söyledi.
Heyetin dilekçeyi inceledikten sonra kendisini haklı bulduğunu ve paranın iadesine karar verdiğini, ancak bu defa bankanın Konya Tüketiciler Mahkemesine itiraz dilekçesi verdiğini belirten Erkul, “ Mahkeme 1 Martta bankanın Konya Tüketiciler Mahkemesine açtığı davayı reddetti. Hukuki yönden haklı sayıldım” dedi.
Ağustos ayında yine aynı bankanın kendisinden 75 YTL kredi kartı yıllık aidatı başlığı altında para istediğini ve ödemek zorunda bırakıldığını ifade eden Erkul, şunları kaydetti:
“Bankaya internet yoluyla itiraz ettim. Ancak banka bana 'Bankaların talep ettikleri ücret ve komisyonlar yasal düzenlemelere göre alınmaktadır. Bu doğrultuda kart ücreti itirazınız olumlu değerlendirilmemiştir” şeklinde karşılık verdi. Ben de eylül ayında tekrar Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdum. Tekrar kazanmam halinde bu sefer tazminat davası açacağım. Çünkü benim zamanım gasp ediliyor. Alınan para çok olmayabilir. Ancak benim gibi mağdur olan çok insan var. Hakkımı arayacağım.”
Bankanın resmen kanunu tanımadığını savunan Erkul, “Düşünün aynı şartlarda aynı kişiden bu para isteniyor. Bu konuda ciddi önlemler alınmalıdır” diye konuştu.
Tüketiciler Birliği yetkilileri ise yargının kararının bir defalık geçerli olduğunu, aynı hak ihlale uğramışsa tekrar hukuki mücadele verilmesi gerektiğini söyledi.
Uygulamanın yanlış olduğunu, bunu sürekli dile getirmeye çalıştıklarını belirten yetkililer, “Metin Erkul gibi Türkiye'de çok insan var. Mağdur sayısı her gün artıyor. Buna önlem alınması gerekir” dediler.