Güncelleme Tarihi:
Açarken de kısaca durumu özetledi. "Artık emeklilik işlerinizi bana sormayın, arayın 170'i 170'e sorun." 170 hattı Çalışma ve Sosyal güvenlik iletişim merkezi. Karaman'da kurulan merkezde 100 kişi çalışıyor. Alo 170 7 gün 24 saat hizmet veriyor.
YARISI ENGELLİ
Karaman'daki merkezin en önemli özelliklerinden birisi ise çalışanlarının yüzde 50'sinin engellilerden oluşması. Çalışanlar günde ortalama 7 bin kişiye hizmet veriyor. Her türlü soru alınıyor ve vatandaşın sorusuna en geç 3 gün içinde yanıt veriliyor.
MOBBİNG ŞİKAYETİ DE ALIYOR
Merkez açılışında öğrendiğimiz bir bilgi son derce ilginç. Alo 170 işyerinde taciz, yani mobbing şikayetlerini de almaya başlamış bile. Bunun için merkezde görevli psikologlar var. Mobbing şikayetleriyle doğrudan psikologlar ilgilenip şikayeti eden kişiye psikolojik destek de sağıyor. Ve ilginç bir istatistik. Şu ana kadar toplam 503 mobbing şikayeti yapılmış. Bunun yüzde 74'ü özel sektör. Yüzde 26'sı ise kamudan kaynaklanıyor.
ÇOK İDDİAYA GİRDİM HEP KAZANDIM
Resmi açılışa ilişkin konuşmaya bakan Dinçer kendisinin de defalarca denemek için 170'i aradığını vurguluyor ve ekliyor: " Sadece aramakla kalmadım, bana şikayetlerini bildirenlerde deyim yerindeyse iddialaştım. Arayın dedim. En geç üçüncü çalışta telefon açılmazsa, sorununuza birkaç gün içinde yanıt verilmezse o zaman bana söyleyin dedim. Girdiğim tüm iddiaları da kazandım"
Bakan, şu an için merkezin yeterli olduğunu ancak önümüzdeki dönemde talep artması halinde genişletilme imkanının da bulunduğunu söyledi.