Azınlık Raporu gerçek oluyor

Güncelleme Tarihi:

Azınlık Raporu gerçek oluyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2010 12:20

Başrolünde Tom Cruise'un oynağı Steven Spielberg'in 2002 yapımı unutulmaz filmi 'Azınlık Raporu' (Minority Report) gerçek oluyor.

Haberin Devamı

Dünyanın en KÖTÜ 100 filmi/ Foto Galeri

Dünyanın en İYİ 100 filmi/ Foto Galeri

Japon uzmanlar, filmindekine benzeyen bir bilbord geliştirdi. İlk aşamada alışveriş merkezlerinde kullanılmak üzere geliştirilen bilbord, içine yerleştirilen kamera ve bilgisayar sayesinde önünden geçen tüketicinin yaş ve cinsiyet özelliklerinin dahil olduğu demografik profilini derhal çıkarabiliyor.

Daha sonra da tüketiciye uygun olan ürünün reklamını yapmaya başlıyor. Sistemin yaratıcısı Japon elektronik şirketi NEC'in uzmanları, yeni teknolojinin ilan verenlerin de tüketiciye uyan olan, daha kesin kampanyalar gerçekleştirmesini sağlayacağını belirtiyor.

Ancak sistemi eleştirenler de yok değil. Eleştiriler, sistemin mahremiyeti ihlal ettiği yönünde. Şirket ise bu suçlamaları reddediyor. Şirket yetkilileri kişinin isminin sistem tarafından bilinmediğini, yüz fotoğrafının ise kullanımdan sonra derhal silindiğini savunuyor.

Halihazırda Japonya genelindeki büyük alışveriş merkezlerinde test aşamasında olan sistem, 'Azınlık Raporu' filmini hatırlattı. Gelecekte geçen filmdeki bir sahnede Cruise'un canlandırdığı John Anderton dijital bilbordlarla dolu bir alışveriş merkezine girer.

Sistem onu tanır ve Anderton'a özel reklam sunmaya başlar. Bir bilbord o geçtiği sırada "John Anderton. Hemen şimdi bir Guinness kullanabilirsin" der. NEC, her bilbordun küçük bir kamerası ve içine yerleştirilen düz ekran monitörünün olduğunu belirtiyor.

Bir kişi bilbordun önünden geçerken, kişinin yaşının ve cinsiyetinin dahil olduğu kişisel bilgileri dahili bir bilgisayara gönderiliyor.

Bu bilgisayar yüz tanıma yazılımı kullanıyor. Mühendisler, "Kişi ne kadar uzun süre kameranın önünde durursa, o kadar doğru veri elde edilebilir" diyor.

Şirketin stratejik ortaklılaklar başkan yardımcısı Takeshi Yamamoto, teknolojinin havaalanı ve alışveriş merkezleri gibi alanlarda kullanılabileceğini ve daha iyi reklam kampanyaları sağlayabileceğini söylüyor.

Teknoloji gelecek yıl ABD'de de test edilecek. Başarılı olması halinde bütün dünyaya yayılması bekleniyor.

 

Haberin Devamı

DİĞER HABERLER

  

  

  

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!