Güncelleme Tarihi:
Unilever Kişisel Bakım Pazarlama Direktörü Özlem Engin, kişisel bakıma ayrılan zaman ve ürünlerin kullanım sıklığına bakıldığında Türk insanının diğer ülkelere kıyasla kişisel bakımına yeteri kadar özen göstermediğinin görüldüğünü söyledi.
Engin, bu durumun ekonomik nedenlerden değil, tamamen alışkanlıklardan kaynaklandığını ifade ederek, kişisel bakım sektörünün Türkiye'de gelişmeye açık bir pazar olduğunu belirtti.
Türk kadınlarının en çok şampuan, diş temizlik, krem ve losyon gibi ürünleri kullandığını anlatan Engin, bunu makyaj ürünleri ve parfümlerin takip ettiğini kaydetti.
Engin, Türkiye'de yılda kişi başına şampuan tüketim miktarının 0,6 litre olduğuna işaret ederek, bu oranın İngiltere'de 5, Japonya ve ABD'de ise 4 litre olduğunu bildirdi.
“TÜKETİCİLERİN YÜZDE 13'Ü SAÇLARINI SABUNLA YIKIYOR”
Engin, Türkiye'de saçını sabunla yıkayan tüketiciler bulunduğuna dikkati çekerek, şöyle konuştu:
“Saç temizliği için sadece sabun kullanan kesim tüketicilerin yüzde 13'ünü oluştururken, yüzde 24'ü saçlarını şampuan ve sabunla yıkıyor. Kişisel bakım sektörü içerisinde bulunan deodorant kategorisinde ise durum şöyle: Brezilya'da deodorant pazarı Türkiye'nin 8 katı büyüklüğe sahip. Avrupa, Kuzey Amerika ülkeleri ve Brezilya'da tüketicilerin yaz-kış her gün düzenli günlük kişisel temizliğin bir parçası olarak deodorant kullandıklarını biliyoruz. Mesela, İngiltere'de deodorant tüketimi kişi başına 11 avro iken, Türkiye'de bu oran 1 avrodan az.”
YÜZDE 57'Sİ YÜZ VE EL İÇİN AYNI SABUNU KULLANIYOR
Türkiye'de kadınların yüzde 37'sinin yüzünü sadece su ile yıkadığını belirten Engin, yüzünü sabunla yıkayan kadınların yüzde 57'sinin ise el temizliği için kullandıkları aynı sabunla yüzlerini de yıkadıklarını söyledi.
Engin, diğer ülkelerin verilerine bakıldığında kişisel temizlik ve bakımın satın alma gücüyle paralellik göstermediğini, bir alışkanlık olduğunun görüldüğünü ifade etti.
Avrupa'da her 100 kişiden 80'i, ABD'de her 100 kişiden 95'inin yaz-kış deodorant kullandığını, Türkiye'de ise 100 evden 33'ünün yılda sadece bir deodorant tükettiğini kaydeden Engin, şöyle devam etti:
“Deodorant, hijyen için günlük bakımın bir parçası olması gerekirken tüketiciler tarafından parfüm gibi lüks bir ürün olarak algılanıyor. Cilt temizliği, cilt bakımının ilk aşamasıyken Türkiye'deki kadınların yüzde 37'si yüzlerini sadece suyla yüzde 57'si ise el sabunuyla yıkıyor. Polonya'da su kullananlar sadece yüzde 8, Brezilya'da yüzde 9, Japonya'da ise yüzde 20. Bu kişilerin yüzde 68'i bir ürüne ihtiyacı olmadığını veya ürünün ilgilerini çekmediğini söylüyor. Bu da aslında, ürünlerin faydalarına ilişkin yeterli seviyede bilgi sahibi olmadıklarını gösteriyor. Gelişmiş ülkelerde her 100 evin 80'ininde saç kremi kullanılırken, Türkiye'de yalnızca 100 evin 30'unda saç kremi kullanılıyor. Bunun nedeniyse tüketicilerin saç kremini bir lüks olarak görmeleri ve saç için temel bakımın bir parçası olduğunu bilmemeleri.”
ERKEKLERİN KİŞİSEL BAKIM TERCİHLERİ
Engin, birçok Türk erkeği için aslında kişisel bakımın, tıraş olmak anlamına geldiğini ifade ederek, bu nedenle en çok tercih ettikleri ürünler arasında tıraş bıçakları, kolonya ve tıraş köpüklerinin geldiğini kaydetti.
Bunların yanı sıra şampuan ve diş temizlik ürünlerini de yaygın olarak kullandıklarını belirten Engin, deodorant ve parfüm orta sıralarda yer alırken, en az kullandıklarını ise saç şekillendirme ürünlerinin oluşturduğunu sözlerine ekledi.