<B> Çeviri: Hanife BAŞ</B>
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2003 19:08
Kozmetik cerrahi uygulamalarını piyasaya süren şirketlerin kárları ve satışlarında patlama yaşanıyor. Araştırmalar, kozmetik cerrahide global pazarın yaklaşık 6.5 milyar dolar değerinde olduğunu ve her yıl yüzde 25 büyüdüğünü ortaya koyuyor.
Yeni buluşlar 'kozmetik cerrahi' sektörünün kárını artırmasına yardım ediyor. Teknolojik gelişme ve buluşlar, toplumlarda estetik cerrahinin kabul görmesi ve olağan hale gelmesinde en önemli etken olarak görülüyor.
The Economist'te yer alan habere göre son yıllarda kozmetik güzellik ürünleri ve servisleri sağlayan şirketlerin satış ve karları, en az müşterilerinin bedenleri kadar güzelleşti.
10 yıl öncesine kadar estetik cerrahi sektörü yalnızca cerrah ve bıçaktan ibaretti. Eski yöntemde bir yüz kaldırtma operasyonu 20 bin dolar gibi bir rakama mal oluyordu. 'İyi sonuç' konusunda garanti verilmeyen operasyonların iyileşme dönemi de bir hayli uzun ve zordu.
Yeni teknoloji ve ürünler estetik cerrahiyi daha ucuz hale getirdi. Bu durum, kozmetik estetik yaptırmak isteyenlerin taleplerini artırdı. ABD’de yalnızca geçen yıl yaklaşık yedi milyon uygulama gerçekleştirildi. Bu, 1997 yılı rakamlarının neredeyse üç katı.
BOTOX ZİRVEDESektör bütün dünyada hızlı bir büyüme trendi gösteriyor. Özellikle batılı görünümün çok arzu edildiği Asya ülkelerinde ve Latin Amerika'da bu büyüme çok daha hızlı oluyor. Bir araştırma firması olan Medical Insight, kozmetik uygulamalarda global pazarın yaklaşık 6.5 milyar dolar değerinde olduğunu ve her yıl yüzde 25 büyüdüğünü açıkladı.
Amerika'da geçen yıl kozmetik cerrahide en fazla tercih edilen yöntem 1.7 milyon uygulamayla yüzdeki kırışıklıkların Botox kullanımı ile azaltılması oldu. Botox'un üreticisi Allergan şirketinin dünyadaki satışlarından elde ettiği yıllık gelir 600 milyon dolara ulaştı. Analistler şirketin gelirlerinin gelecek yıl yüzde 20 artacağını tahmin ediyor.
Botox'un sarkık ağızlar, kaş şekillendirme gibi uygulamalar dışında migren ve aşırı terleme gibi tıbbi konulardaki kullanımında da artış görülüyor.
Allergan firması dünyada sektörde
aslan payına sahip olsa da en azından Amerika'da bu durumun değişebileceği belirtiliyor. Fransız ilaç şirketi Beaufour Ipsen'in ürettiği Dysport'un Botox'un tahtını sarsabileceği belirtiliyor. Dysport, Amerikan Yiyecek ve İlaç İdaresi'nden (FDA) izin alırsa 2005'te piyasada olabilecek. Ama Dysport'un piyasada olduğu Avrupa ülkelerinde halen Botox birinci.
Kozmetik cerrahiyle ilgili diğer şirketler Botox'un açtığı yolu takip ediyorlar. İsveç firması Q-med ve Kaliforniya merkezli Inamed şirketi yeni ürünler piyasaya sunuyor. Q-med, Avrupa'da göğüs büyütmede kullanılan asidi test ediyor. Inamed, hyaluronic acid'in kullanıldığı silikon göğüs uygulamaları yapıyor. Diğer firmalar ve doktorlar da farklı uygulamalar peşinde koşuyor.