Güncelleme Tarihi:
Sheffield Üniversitesi’nde sosyal medya dersinde, sosyal medyada paylaşılan görseller ile farklı türdeki sosyal medya görselleri üzerine ders anlattığını ifade eden Dr. Vis, analiz sonucunu derslerinde de öğrencilerle paylaşacağını kaydetti. Vis raporun ilave yayınlarını da hazırlayacaklarını söyledi.
Raporla ilgili DHA muhabirine açıklamalarda bulunan Dr. Farida Vis, Aylan’ın fotoğraflarını gördüklerinde tüm ekip arkadaşlarının duygusal olarak çok etkilendiğini ve bu fotoğrafın neden bu kadar etki yarattığını anlamaya çalıştıklarını bu yüzden analiz etmeye başladıklarını belirtti.
Vis ”Bu fotoğrafı gördükten sonra üzerinde bir proje yapmaya karar verdik. Fotoğrafın ortaya çıktığı günlerde İngiltere’de de fotoğraf ile ilgili çok fazla tartışma vardı. Bizde de laboratuvar olarak bu fotoğrafın nasıl yayıldığını, insanların neden bu kadar tepki verdiğini ve fotoğrafla ilgili diğer hangi konuların dikkate alınması gerektiğini daha iyi anlamak için böyle bir çalışma başlattık” diye konuştu.
Dr. Farida Vis başkanlığındaki yürütülen Aylan’ın fotoğrafının sosyal medya üzerindeki etkisi analizinde, Aylan’ın yürek burkan fotoğrafının yayınlanmaya başlamasından 12 saat sonra dünya genelinde 20 milyon ekranda gösterildiği sonucu çıkarıldı. Analiz sonuçlarında ayrıca Aylan’ın fotoğrafından sonra, sosyal medyada kullanıcıların ’göçmen’ kelimesi yerine ’mülteci’ kelimesini kullanmaya başlayarak ’göçmenlik’ ve ’mültecilik’ kelimelerinin yer değiştirdiği gözlendi.
Dr. Vis ayrıca fotoğrafın Suriyeli mültecilerin Avrupa’ya göçü ışığında 2015 yılının e büyük hikayelerinden biri olduğunu sözlerine ekledi.