Güncelleme Tarihi:
..... aydin esen ve randy k. 80’li yillarin ortalarindan itibaren yepyeni bir multi-polifonik ses ortami ile modern muzik dunyasi ile dinleyicileri bulusturduklarinda muzik sanatinin tarihi icersinde yuzyillarca yasanan ve Esen’in kendisinin de bizlere her firsatta hatirlattigi ‘ .. umit ediyoruz ki elden ele cok dogru ve guzel bir ifadeyle tasinabilsin bu yeni muzik ortamlarini ‘‘ diyerek ifade istedigi seyi bugun daha da iyi anlayabiliyoruz ki zaten tarih de defalarca ileriye donuk, acik kafali yaratici bestecilerle icracilar sayesinde dev adimlar atti caglar boyunca... Aydin Esen’i anlamak icin Monteverdi’yi BAch’i Debussy’i Webern’i Berio’yu Xenakis’i FErneyhough’u Bud Powell’i Coltrane’i, ote yandan Randy’yi hissetmek icin de Ella Fitagerald’i Billy Holiday’i Flora Purim’i Jaco Pastorious'u Al Jarreau’yu BIll Evans’i Pierre Boulez'i James Moody’i anlamamiz gerekiyor belki... ama sonucta zevk alma hissi hep onde.. Muzigin icinden anlam cikarmak ve detay arayisi cok onemli artik gunumuzde... dahasi, sadece zevk icin bile degil, sanattan kisisel pay cikartmayi seven kisiler/toplumlar olustu son yuzyilda... Uluslararasi modern muzik ortamlarinda ve ders kitaplarinda bu iki dev ismi surekli gormekdeyiz artik son 20 yildir. Yeni nesil sanatcilari ileriye donuk calismalarinda her zaman bu ince dengelerle ilgilenmelidirler cunku sanatci ile seyirci/dinleyici arasindaki bag hic bir zaman kopmamalidir der Aydin Esen ve soyle devam eder ‘ Istedigi kadar modern olsun, gunumuzdeki her turlu karmasik sanatin icersinde bile dinleyici ile paylasim en on planda olmalidir ‘ . .
. . .vokal veya insan sesi ise zaten bir numarali yerini her zaman korumakta ki burada hemen hatirlayanlar olacaktir; ozellikle aydin esen ile randy k.’i canli konserde gorebilme firsatini bulanlarin tek soyleyebildigi sey ... ‘magic in action’ . . . yazilarinin yaninda onemi ve zorlugu tartisilamayacak kadar buyuk bir konu olan canli improvisation, yani o aninda dogaclama konusunun sadece jazz’a nazir veya ani anlamsiz birsey olmadigini veya yalnizca romantik duygularin tercumesi degil amansiz calismalarin neticesi oldugunu hissettiriyor yarattigi muziklerde Aydin Esen ve Randy K. ve sinyallerini alabiliyor artik Esen’lerin performanslarinda dunya izleyicisi....Saf klasik muzik’de de ayni sey; sadece daha az material vardi eski zamanlarda simdiye oranla, herkesin sevgisini kazanmis buyuk besteciler hep ic dunyalarini insanlara dogaclama yolu ile yansitirlar ve sonra bos kagitlar murekkepli kalemler ile dolarlar.. beyin ve kalp dengesi kultur ile direk dengeli olmalidir...
.... yillar icersinde vermis oldugu ropartajlarda genellikle polifonik muzigin gelmisi ve gecmisi ile birlikte yogun bir sekilde gelecegi ile ilgili unsurlarin uzerinde duruyor, akustik ortamin devami elektronik olusumlardan soz ediyor ve yeni sanata gereken onemin verilmesi gerektigini her firsatta hatirlatiyor dunyaya... ‘tarz degisti... besteciler artik daha discreet, yani daha gizli ve sessiz ama fikirlerle dolu patlamaya hazir sanki..... dinleyiciden uzak bazen ama bu uzaklasmanin da saglikli taraflarinin olmadigini soylemek imkansiz nerdeyse.. zaman gerekiyor ileriye bilincli tasimak icin bu yeni sanati....[ama] ote yanda ise gunumuzde cok sey cok hafife alinabiliyor.. degerler de farkli yerlerde ...
... yine de onemli onemli olan, yasadigimiz bu yeni yuzyilda cok daha bilincliyiz artik ve biliyoruz ki bilemedigimiz kadar guzellikler hayatimiza girip cikacaklar buralarda oldumuz surece ve her turlu paylasim cok daha fazla anlam tasiyacak hepimiz icin... ister muzik olsun ister gelecekde . . . . Bu cok ozel konser umit ediyoruz ki bu farkli dunyalari ve anlamlari tekrar bulusturup bir sonraki nesillere yollari acabilsin ....