Güncelleme Tarihi:
Topbaş, yapımı devam eden 4. Levent-Ayazağa-Darüşşafaka-Seyrantepe metro hattında incelemelerde bulundu.
Seyrantepe-Maslak-TEM bağlantı köprüsündeki kazı çalışmalarının yapıldığı şaftta bir basın toplantısı düzenleyen Kadir Topbaş, İstanbul'un en büyük sorununun ulaşım olduğunu hatırlattı.
Topbaş, ulaşım sorununa çözüm bulunması amacıyla yol yapımı ve genişletme ile kavşak yapım çalışmalarının sürdürüldüğünü ifade ederek, metro çalışmalarının da büyük bir hızla devam ettiğini kaydetti.
Deniz ulaşımı ile raylı sistemin entegrasyon çalışmalarının da sürdüğünü, ulaşım sorununu çözmek için yüzeyde olduğu gibi yeraltında da çalışmaların yürütüldüğünü ifade eden Topbaş, şunları söyledi: “İstanbul'un altında hummalı bir çalışma var. Bu çalışmaların bir kısmı metro çalışması, bir kısmı da Yedi Tepe Yedi Tünel çalışması. 4. Levent-Darüşşafaka-Seyrantepe tünel kazısı 7 şaft, 25 aynada (kazı noktası) devam ediyor. Günde 35 metre, ayda 1000 metre metro kazısı yapılıyor. Bu bir dünya rekoru. Ağustos ayında bunu ayda 1200 metreye çıkaracağız. Bizden önce yapılan 16 kilometrelik Taksim-4. Levent metrosu 8 yılda bitti. 16 kilometrelik 4. Levent-Darüşşafaka-Seyrantepe hattını 4 yılda bitireceğiz. Bu bir dünya rekoru. Zamanla yarışıyoruz.”
METRO ÇALIŞMALARINA 5 MİLYAR DOLAR
Kadir Topbaş, 4. Levent-Darüşşafaka, Taksim-Unkapanı, Unkapanı-Yenikapı hatlarının bitirilmesiyle metronun kuzey-güney hattının tamamlanacağını, Marmaray Projesinin de tamamlanmasıyla raylı ulaşımda önemli bir mesafe ket edileceğini bildirdi.
İstanbul'da 74 kilometre metro hattında, çalışmaların devam ettiğini, 87 kilometrelik hatta da çalışmalara başlanacağını belirten Topbaş, kentte toplam 500 kilometrelik raylı sisteme ihtiyaç olduğunu, bunun toplam maliyetinin ise yaklaşık 25 milyar doları bulduğunu dile getirdi.
Topbaş, “Birazcık param olsa bu işi bitiririm. Şu andaki çalışmalarımız bir dünya rekoru. Daha çok para olsa, 50-100 yerden yeraltına girerim bu işi çabucak bitiririm” diye konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, yeraltında yapılan kazı çalışmalarına yüzeydeki çalışmaların 5 misli para harcandığına işaret ederek, “Karayolu çalışmalarına 1 milyar dolar, devam eden 74 kilometrelik metro çalışmasına 5 milyar dolar yatırım yapılıyor” dedi.
İstanbul'da devam eden metro çalışmaları hakkında da bilgi veren Topbaş, Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz raylı sistemlerinin de proje halinde olduğunu bildirdi.
İSTANBUL'UN KURTULUŞU RAYLI SİSTEM
İstanbul'da 500 kilometrelik raylı sistem mastır planı çerçevesinde gerçekleştirilecek diğer çalışmalara da değinen Kadir Topbaş, “İstanbul'un tek kurtuluş yolu raylı sistemdir. İstanbul'un ulaşım sorununa neşter vurduk. Belediyenin yatırım bütçesinin yüzde 65'ini ulaşıma ayırdık. İstanbul bir şantiye kent haline geldi. Bugüne kadar yapılan metro-yıl ortalaması 2,5 kilometre iken, şu anda 6 misli artarak 15 kilometre-yıla çıktı” dedi.
Topbaş, metronun kaba inşaat maliyetinin de yaklaşık 15 milyon dolar olduğunu ifade ederek, dünyanın en ucuz metro inşaatını yaptıklarını söyledi.
Kadir Topbaş, basın toplantısının ardından metro kazısının gerçekleştirildiği tünele inerek, Darüşşafaka ve Seyrantepe yönünde kazı yapılan tünelleri basın mensupları ile birlikte dolaştı. Burada çalışmalar hakkında bilgi veren Topbaş, jumbo delme makinesine binerek bir süre çalışma yaptı.