Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2008 15:07
Kadın giyim markası İpekyol, Machka ve Twist markalarını bünyesinde bulunduran Ayaydın Grup, İtalyan Miroglio ile ortak oldu.
Ayaydın Gruptan yapılan yazılı açıklamada, şirketlerin yüzde 50 hissesini İtalyan Miroglio'ya satan Grubun, 2012 sonuna kadar 320 mağaza ile konsolide 230 milyon avro ciro elde etmeyi hedeflediği bildirildi.
Açıklamada, 2007 yılında konsolide olarak 43 milyon avro ciro elde eden ve büyüme hedeflerine uluslararası bir ortakla devam kararı alan Ayaydın Grubun, Miroglio ile yaptığı yüzde 50-50 ortaklık ile 2008 grup cirosunu ortaklığın da sağladığı ilave finansman, bilgi transferi, yeni pazarlar ve bu kanallara ulaşımdaki kaldıraç etkisi ile 65 milyon avronun üzerinde tamamlamayı planladığı kaydedildi.
Ayaydın-Miroglio ortaklığı hisse satış bedellerinin, satıcılara sağlanan diğer faydalar ve sermaye artırımı dahil 120 milyon avroluk bir işlem değeri üzerinden gerçekleştiği, şirketlere ortaklar tarafından eşit sermaye artırımı yapılarak 25 milyon avro nakit girişi sağlandığı bildirildi.
Ayaydın Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, Miroglio ile imza attıkları 120 milyon avroluk ortaklığa ilişkin, "Büyüme hedeflerimize ulaşmada sadece gelire değil riskimize de ortak olacak, bizi bire bir anlayacak ve bilgilerini paylaşarak gücümüze güç katacak sinerjik bir ortak tercih ettik" değerlendirmesini yaptı.
Yalçın Ayaydın, grubun ilk hedefinin 2008 yılında Türkiye ile birlikte 6 ülkede 100 mağazaya ulaşmak olduğunu kaydederek, "Ortaklık arayışına girmeden her girişimcinin kendine sorması gereken soruyu sordum: Küçük ve ulusal bir işin yüzde yüzüne mi, yoksa çok daha büyük ve uluslararası bir işin yüzde ellisine mi sahip olmak?? Benim ve ortaklarım için cevap çok açıktı; uluslararası ve büyük bir işin yüzde 50'si" dedi.
Miroglio Grup Üst Yöneticisi (CEO) Giuseppe Miroglio ise dünya çapında 44 noktada iş faaliyeti, 11 bin çalışanı ve yıllık toplam 1 milyar avronun üzerinde ciroya sahip olduklarını, "global düşün, yerel hareket et" mantığı ile dünyanın yüksek potansiyelli bölgelerinde uzun dönemli ve kalıcı istikamet oluşturacak şekilde uluslararası bir gelişim stratejisi izlediklerini kaydetti.
Bu stratejinin Çin'de geçtiğimiz 4 yılda yüzde 70 ortalama ile büyüyen bir ortaklıkla başladığını vurgulayan Miroglio, "Bugün stratejimiz Türkiye'ye ulaşmış durumda. Bu ülkeye büyük ilgiyle bakıyor ve her perakendecinin globalleşme sürecinde Türkiye'nin kilit bir aşama olması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.