OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 12, 2004 00:00
2003 yılında aldığı "ayak giyim markası olma" kararı ile hedef büyüten Ziylan Grubu markalarından Polaris, Antalya'da gerçekleÅŸtirdiÄŸi bayi toplantısında 2005 sezonu için belirlediÄŸi hedeflerini kamuoyuna duyurdu.1Polaris markasını, ayakkabı, çanta ve kemer gibi farklı ürünlerin üretimine baÅŸlayarak terlik sektöründen çıkaran grup, 2005 yılının ikinci yarısından itibaren yurtiçi ve yurtdışında Polaris Shop adı verilecek bir maÄŸaza zinciri oluÅŸturacağını açıkladı. Ziylan Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Ziylan, ÅŸu anda ortak standartlara sahip olacak Polaris Shop'ların altyapısını hazırladıklarını belirterek, "Dünyada artık hemen her alanda bu sistem hakim. Ancak bunu ayakkabı sektöründe ilk kez biz deneyeceÄŸiz. Önümüzdeki yıldan itibaren açmaya baÅŸlayacağımız yurtiçindeki Polaris Shop'ların sayısını 5 yıl içinde 300'e çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca ilk etapta, Almanya ve Yunanistan'da 20'ÅŸer, Kuveyt'te de 5 Polaris Shop açmayı planlıyoruz" diye konuÅŸtu. Ziylan ayrıca, yeni sezon için terlik fiyatlarında ayakkabı, bot ve çizme sunacak iddialı bir fiyat politikası ile gireceklerini de vurguladı. YURTDIÅžI ATAÄžI17 ülkeye ihraç ettikleri Polaris için yurtiçinde olduÄŸu kadar yurtdışında da aktif bir pazarlama politikası izlediklerini belirten Ziylan, "Ä°yi bir pazar bulduÄŸumuz Yunanistan'da televizyon reklamları, Kuveyt'te de billboard ve gazete reklamlarıyla yurtdışında da markalaÅŸma çalışmalarımız devam ediyor. Almanya'da ise ÅŸubat ayında açılan iki maÄŸazamızın beklenenden de iyi iÅŸ yapması üzerine üç yeni maÄŸaza daha açtık. Buradaki müşterilerimizin yüzde 40'ının Almanlar olması bize gurur veriyor" ÅŸeklinde konuÅŸtu. Ziylan ayrıca, Polaris'in Ä°ngiltere ve Hollanda'daki ofislerini geçen yıl hizmete soktuÄŸunu hatırlatarak, bu ülkelerdeki bayilik çalışmalarının da sürdüğünü ifade etti. Hedef 120 milyon dolarAÄžIRLIKLI olarak terlik ve ayakkabı üretiminde faaliyet gösteren Ziylan Grubu çatısı altında, toplam 13 ÅŸirket ile Polaris ve Kinetix gibi popüler markalar bulunuyor. Temelleri 1955 yılında Onursal BaÅŸkan Ahmet Ziylan'ın Gaziantep'te ayakkabıcı çırağı olarak çalışmaya baÅŸlamasıyla atılan grup, geliÅŸmesini sürdürürken ilginç olaylar da yaÅŸanmış. 1965'te Ä°stanbul'da günlük 100 çift üretim yapan bir tesisi satın alarak Gaziantep'e taşıyan Ahmet Ziylan, tesisi kurabilecek büyüklükte bir yer olmadığı için bir süre maÄŸarada çalışmış. Bugün grup, 2003'ü 100 milyon dolar ciroyla kapatırken, 2004 yılı için de 120 milyon dolar ciro hedefliyor. Â
button