OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 15, 2005 00:00
Doğan Yayın Holding, 10 ülkeden 45 yabancı konuğun da katıldığı bir toplantı ile İstanbul’da ‘Medya Davos’unu topladı. ‘Fark Yaratmak’ temalı toplantılara medya dünyasının önemli isimleri katıldı.Doğan Yayın Holding'in 'Fark Yartmak' temasıyla düzenlediği 'Buluşmalar', tam anlamıyla Avrupa'nın dev medya kuruluşlarını biraraya getiren 'Medya Davosu'na dönüştü. Burda, Hachette, Bild, Mediaset ve DYH'nin temsil edildiği buşulmada, sektörün geleceği, 'Fark Yaratma' çabaları tartışıldı.DOĞAN Yayın Holding'in (DYH) Doğan Medya Center ve Milliyet Gazetesi binasında gerçekleştirilen 'Buluşması', Avrupa'nın dev medya kuruluşları için 'Medya Davosu'na dönüştü. Toplantıya, Avrupa'nın en büyük ve etkin medya kuruluşlarının zirvesindeki isimler katıldı. DYH'nin, "Fark Yaratmak" teması çerçevesinde düzenlenen ve Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu'nun moderatörlüğünde gerçekleştirilen kapanış paneline Prof. Dr. Hubert Burda, Alain Chastagnol, Kai Diekman, Marco Giordani, Michel Kubler, Christoph Pleitgen ve Bertrand Siguier katıldı. Herbiri ülkesinde güçlü ve başarılı medya kuruluşlarını yöneten ve DYH Buluşması'nda deneyimlerini paylaştı. DYH’in ‘Buluşması’na katılan yabancı temsilciler şöyle:Rani Raad (CNN Güney Avrupa, Ortadoğu ve Afrika, İngiltere Reklam Satış Başkan Yardımcısı)Chris Cramer (CNN International Başkan Yrd.)Jeff Kupsky (TBS İcra Kurulu Başkan Yrd.)Ron Ciccone (TBS Kıdemli Başkan Yardımcısı)Alexis Skanavis (Pegasus S.A. İcra Kurulu Başkanı)Costis Fronimos (Global Media S.A. Başkanı)Petrus Sthatis (Global Media S.A.)Marco Giordani (Mediaset Mali İşler Sorumlusu)Guido Cervai (Mediaset)Prof. Dr. Hubert Burda (Hubert Burda Media Holding Yönetim Kurulu Başkanı)Marcel Reichart (Hubert Burda Media Holding)Stephanie CZERNY (Hubert Burda Media Holding)Paul-Bernhard Kallen (Doğan Burda Yönetim Kurulu Üyesi)Pia Hochhut (Burda Holding International)Dr. Jan-Gisbert Schultze (Doğan Burda Yönetim Kurulu Üyesi)Peter Kennedy (Burda-Rizoli Asia Holding Murahhas Üye)Srinthorn Ounayakovit (Burda-Rizzoli Tayland Murahhas Üye)Gianni D'Angelo (RCS Mediagroup Kıdemli Danışman)Kai Diekmann (Bild Genel Yayın Yönetmeni)Dr. Nicolaus Fest (Bild)Michel Kubler (TF1 İş Geliştirme Bölümü Başkanı)Frederic de Lempdes (Television Francaise 1)Bertrand Siguier (Publicis Group İcracı Başkan Yardımcısı)Alain Chastagnol (Hachette Filipacchi Medias CEO Vekil Yardımcısı)Frank Knau (Egmont International Bölüm Şefi)Georgi Alexandrov (Egmont Güneydoğu Asya Genel Müdürü)Dennis Killian (Egmont Group Şef Kontrolörü, Danimarka)Christoph Pleitgen (EMEA & Asia Reuters S.A. Medya Şefi)Bernhard Schreier (Heidelberger Druckmachinen A.G. CEO)Timo Laipio (Corporate Marketing & Sales Başkan Yardımcısı)Martin Hozjan (Tensor Group Yönetim Kurulu Başkanı)Jack Navarre (GOSS International Corp.)Patrick Healy (Hellman & Friedman Europe Ltd. Murahhas Üye)Blake Kleinman (Hellman & Friedman Europe Ltd.)Willy Stalpaert (Wall Street Journal Europe Kıdemli İşletme Müdürü)Philipp J. Fleischmann (DSV Deutscher Sportverlag Genel Müdürü)Heino Abrams (ASV Vertriebs GmbH Genel Müdürü)May Kammann (ASV Vertriebs GmbH Dağıtım Müdürü)Markus Tellenbach (SBS Broadcasting CEO'su)Gençler gazete okuma alışkanlığını kaybettiFRANSIZ Television Française 1 adına panele katılan Michel Kubler, gençlerin gazete okuma alışkanlıklarını yitirdiklerini ve artık para ödemeden
haber almayı tercih ettiklerini ifade etti. Kubler, bu nedenle gazetelerin internet sayfalarının zaman zaman gazetelerden daha çok okunduÄŸunu söyledi. Kubler, medyanın geleceÄŸinin gençlerin ihtiyaçlarını karşılamaktan geçtiÄŸi uyarısında bulundu. Kubler, birincil hedef kitlenin de gençler olması gerektiÄŸini sözlerine ekledi. Yerel olamayan medya baÅŸarılı da olamazFRANSIZ Hachette Filipacchi Medias Uluslarararası Yayınlar BaÅŸkan Yardımcısı Alain Chastagnol, medya kuruluÅŸlarının zaman zaman uluslararası birleÅŸmelerle büyüdüğüne iÅŸaret etti. Chastagnol, buna karşılık gazeteciliÄŸin her zaman için yerel yapılması gereken bir meslek olduÄŸunu belirterek, her ülkenin kendine özgü nitelikleri olduÄŸunu ve gazetecilerin bu niteliklerden beslendiÄŸini hatırlatı. Chastagnol, "Türkiye'nin haberini ülkenin dokusundan beslenen ve ülkeyi iyi tanıyan Türk gazetecileri vermelidir. Aksini deneyen medya kuruluÅŸları baÅŸarısız olmuÅŸtur" dedi. Farklılık seçenek deÄŸil var olmanın önkoÅŸuluPUBLICIS Groupe BaÅŸkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Ãœyesi Bertrand Siguier ise konuÅŸmasında medya kuruluÅŸları ve reklamcıların farklı olmak zorunda olduÄŸunu söyledi. Bertrand Siguier, her ülkenin farklı bölgelerinin, farklı ihtiyaçlarına sahip olduÄŸunu hatırlatarak, "Medya ve reklam ajansları farklı kültürleri anlamanın ve dikkate almanın önemini göz önünde bulundurmalı. Aksi takdirde zaten pazarda yer edinmek mümkün deÄŸil" dedi.Dijital teknoloji medyayı deÄŸiÅŸtiriyorÄ°TALYAN izleyicilerin yarısından fazlasını, bünyesinde yer alan 3 kanalla her gün ekran başına baÄŸlayan Mediaset'in CFO'su (chief financial officer) Marco Giordani, teknolojik geliÅŸmelerin kaçınılmaz olarak medyada da deÄŸiÅŸmelere yol açtığını söyledi. Televizyonlarda dijitalleÅŸmenin önemine dikkat çeken Giordani, son 50 yıldır televizyon dünyasında "devir deÄŸiÅŸtiren" bir teknolojik geliÅŸme yaÅŸanmadığını belirtti. Giordani, dijital görüntülerin avantajlarının yeni bir televizyon satın almadan, sadece ek bir aparat ekleyerek saÄŸlanabildiÄŸine de iÅŸaret etti. Â
button