Avrupa'nın devleri 'Medya Davosu'nda

Güncelleme Tarihi:

Avrupanın devleri Medya Davosunda
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 15, 2005 00:00

DoÄŸan Yayın Holding, 10 ülkeden 45 yabancı konuÄŸun da katıldığı bir toplantı ile Ä°stanbul’da ‘Medya Davos’unu topladı. ‘Fark Yaratmak’ temalı toplantılara medya dünyasının önemli isimleri katıldı.DoÄŸan Yayın Holding'in 'Fark Yartmak' temasıyla düzenlediÄŸi 'BuluÅŸmalar', tam anlamıyla Avrupa'nın dev medya kuruluÅŸlarını biraraya getiren 'Medya Davosu'na dönüştü. Burda, Hachette, Bild, Mediaset ve DYH'nin temsil edildiÄŸi buÅŸulmada, sektörün geleceÄŸi, 'Fark Yaratma' çabaları tartışıldı.DOÄžAN Yayın Holding'in (DYH) DoÄŸan Medya Center ve Milliyet Gazetesi binasında gerçekleÅŸtirilen 'BuluÅŸması', Avrupa'nın dev medya kuruluÅŸları için 'Medya Davosu'na dönüştü. Toplantıya, Avrupa'nın en büyük ve etkin medya kuruluÅŸlarının zirvesindeki isimler katıldı. DYH'nin, "Fark Yaratmak" teması çerçevesinde düzenlenen ve Televizyon Yayıncıları DerneÄŸi BaÅŸkanı Nuri ÇolakoÄŸlu'nun moderatörlüğünde gerçekleÅŸtirilen kapanış paneline Prof. Dr. Hubert Burda, Alain Chastagnol, Kai Diekman, Marco Giordani, Michel Kubler, Christoph Pleitgen ve Bertrand Siguier katıldı. Herbiri ülkesinde güçlü ve baÅŸarılı medya kuruluÅŸlarını yöneten ve DYH BuluÅŸması'nda deneyimlerini paylaÅŸtı. DYH’in ‘BuluÅŸması’na katılan yabancı temsilciler şöyle:Rani Raad (CNN Güney Avrupa, OrtadoÄŸu ve Afrika, Ä°ngiltere Reklam Satış BaÅŸkan Yardımcısı)Chris Cramer (CNN International BaÅŸkan Yrd.)Jeff Kupsky (TBS Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yrd.)Ron Ciccone (TBS Kıdemli BaÅŸkan Yardımcısı)Alexis Skanavis (Pegasus S.A. Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı)Costis Fronimos (Global Media S.A. BaÅŸkanı)Petrus Sthatis (Global Media S.A.)Marco Giordani (Mediaset Mali Ä°ÅŸler Sorumlusu)Guido Cervai (Mediaset)Prof. Dr. Hubert Burda (Hubert Burda Media Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı)Marcel Reichart (Hubert Burda Media Holding)Stephanie CZERNY (Hubert Burda Media Holding)Paul-Bernhard Kallen (DoÄŸan Burda Yönetim Kurulu Ãœyesi)Pia Hochhut (Burda Holding International)Dr. Jan-Gisbert Schultze (DoÄŸan Burda Yönetim Kurulu Ãœyesi)Peter Kennedy (Burda-Rizoli Asia Holding Murahhas Ãœye)Srinthorn Ounayakovit (Burda-Rizzoli Tayland Murahhas Ãœye)Gianni D'Angelo (RCS Mediagroup Kıdemli Danışman)Kai Diekmann (Bild Genel Yayın Yönetmeni)Dr. Nicolaus Fest (Bild)Michel Kubler (TF1 Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme Bölümü BaÅŸkanı)Frederic de Lempdes (Television Francaise 1)Bertrand Siguier (Publicis Group Ä°cracı BaÅŸkan Yardımcısı)Alain Chastagnol (Hachette Filipacchi Medias CEO Vekil Yardımcısı)Frank Knau (Egmont International Bölüm Åžefi)Georgi Alexandrov (Egmont GüneydoÄŸu Asya Genel Müdürü)Dennis Killian (Egmont Group Åžef Kontrolörü, Danimarka)Christoph Pleitgen (EMEA & Asia Reuters S.A. Medya Åžefi)Bernhard Schreier (Heidelberger Druckmachinen A.G. CEO)Timo Laipio (Corporate Marketing & Sales BaÅŸkan Yardımcısı)Martin Hozjan (Tensor Group Yönetim Kurulu BaÅŸkanı)Jack Navarre (GOSS International Corp.)Patrick Healy (Hellman & Friedman Europe Ltd. Murahhas Ãœye)Blake Kleinman (Hellman & Friedman Europe Ltd.)Willy Stalpaert (Wall Street Journal Europe Kıdemli Ä°ÅŸletme Müdürü)Philipp J. Fleischmann (DSV Deutscher Sportverlag Genel Müdürü)Heino Abrams (ASV Vertriebs GmbH Genel Müdürü)May Kammann (ASV Vertriebs GmbH Dağıtım Müdürü)Markus Tellenbach (SBS Broadcasting CEO'su)Gençler gazete okuma alışkanlığını kaybettiFRANSIZ Television Française 1 adına panele katılan Michel Kubler, gençlerin gazete okuma alışkanlıklarını yitirdiklerini ve artık para ödemeden haber almayı tercih ettiklerini ifade etti. Kubler, bu nedenle gazetelerin internet sayfalarının zaman zaman gazetelerden daha çok okunduÄŸunu söyledi. Kubler, medyanın geleceÄŸinin gençlerin ihtiyaçlarını karşılamaktan geçtiÄŸi uyarısında bulundu. Kubler, birincil hedef kitlenin de gençler olması gerektiÄŸini sözlerine ekledi. Yerel olamayan medya baÅŸarılı da olamazFRANSIZ Hachette Filipacchi Medias Uluslarararası Yayınlar BaÅŸkan Yardımcısı Alain Chastagnol, medya kuruluÅŸlarının zaman zaman uluslararası birleÅŸmelerle büyüdüğüne iÅŸaret etti. Chastagnol, buna karşılık gazeteciliÄŸin her zaman için yerel yapılması gereken bir meslek olduÄŸunu belirterek, her ülkenin kendine özgü nitelikleri olduÄŸunu ve gazetecilerin bu niteliklerden beslendiÄŸini hatırlatı. Chastagnol, "Türkiye'nin haberini ülkenin dokusundan beslenen ve ülkeyi iyi tanıyan Türk gazetecileri vermelidir. Aksini deneyen medya kuruluÅŸları baÅŸarısız olmuÅŸtur" dedi. Farklılık seçenek deÄŸil var olmanın önkoÅŸuluPUBLICIS Groupe BaÅŸkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Ãœyesi Bertrand Siguier ise konuÅŸmasında medya kuruluÅŸları ve reklamcıların farklı olmak zorunda olduÄŸunu söyledi. Bertrand Siguier, her ülkenin farklı bölgelerinin, farklı ihtiyaçlarına sahip olduÄŸunu hatırlatarak, "Medya ve reklam ajansları farklı kültürleri anlamanın ve dikkate almanın önemini göz önünde bulundurmalı. Aksi takdirde zaten pazarda yer edinmek mümkün deÄŸil" dedi.Dijital teknoloji medyayı deÄŸiÅŸtiriyorÄ°TALYAN izleyicilerin yarısından fazlasını, bünyesinde yer alan 3 kanalla her gün ekran başına baÄŸlayan Mediaset'in CFO'su (chief financial officer) Marco Giordani, teknolojik geliÅŸmelerin kaçınılmaz olarak medyada da deÄŸiÅŸmelere yol açtığını söyledi. Televizyonlarda dijitalleÅŸmenin önemine dikkat çeken Giordani, son 50 yıldır televizyon dünyasında "devir deÄŸiÅŸtiren" bir teknolojik geliÅŸme yaÅŸanmadığını belirtti. Giordani, dijital görüntülerin avantajlarının yeni bir televizyon satın almadan, sadece ek bir aparat ekleyerek saÄŸlanabildiÄŸine de iÅŸaret etti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!