Avrupa’ya Antalya’da tanıtıldı dağ, bayır demeden engelleri aştı

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’ya Antalya’da tanıtıldı dağ, bayır demeden engelleri aştı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2006 00:00

Japon otomobil üreticisi Mitsubishi, geçen yıl aralık ayında düzenlenen Bologna Otomobil Fuarı’nda ilk kez gün ışığına çıkardığı başarılı yeni pick-up modeli L200’ün Avrupa lansmanını Türkiye’de gerçekleştirdi. Avrupanın 24 farklı ülkesinden gelen gazeteciler tarafından 300 kilometrelik gerçek off-road parkurunda test edilen araç gösterdiği performansla büyük beğeni topladı. Yeni L200 Auğustos ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Avrupa’da yıllık ortalama 35 bin adetlik satış hedefleyen yeni L200, Mitsubishi’nin modern Avrupalı pick-up yaklaşımını yansıtıyor. Dakar şampiyonu Pajero Evo’dan ilham alan tasarıma sahip olan L200, kaba çizgilerin yerine kullanılan daha yuvarlak hatlarla kibar bir görünüme kavuşturulmuş. Çift kabinli versiyonda 215.3 santimetrelik iç mekan uzunluğuyla sınıf lideri olan yeni L200 konforlu yolculuklara olanak tanıyor.

İç mekanda özellikle kokpitte kullanılan kaliteli plastik ile sınıf atlayan L200, kullanımı kolay kumanda birimleri ile kullanıcı dostu bir yapı sergiliyor. Mavi aydınlatmalı gösterge paneli ve üç kollu deri kaplı direksiyon simidi ile sportif bir görüntü çizen araç yüksek yapısı ile de güven veriyor. Ön konsolun en üstünde yer alan mavi renk aydınlatmalı grafik ekran birçok bilgiyi sürücüye sunuyor. Yol bilgisayarı, müzik sistemi gibi bilgilerin yanı sıra dış hava sıcaklığı, rakım, barometre ve pusula gibi off-road’da ihtiyaç duyulabilecek bilgilere de buradan ulaşılabiliyor.

Elektrik kontrollü dört cama ilaveten, müşterilerden gelen istekler doğrultusunda L200’e elektrik kontrollü bir cam daha eklenmiş. Böylece bagaj bölümüne daha kolay ulaşabilmek için arka cam da elektrikli olarak açlıp kapatılabiliyor. Öncüsüne göre artırılan süspansiyon özellikleri ile hem daha konforlu hem de arazide daha başarılı kullanım sunan L200 normal yol koşullarında arkadan itişli olarak yol alırken; "Super Select" isimli sürekli 4 çeker sistemi ve kilitli diferansiyel sayesinde her koşulda başarılı bir şekilde ilerleyebiliyor. Antalya’da yapılan test sürüşünde WRC parkurunda kullanma imkanı bulduğumuz L200 gerçekten inanılması güç yollardan geçerek büyük bir başarı gösterdi. Off-road konusunda başarılı bir performans sergilerken yolcularını da konfordan ödün vermeden taşıyan L200, yüksekliğinin yarısına kadar gelen nehrin içinden geçerek off-road kabiliyetini bir kez daha kanıtlamış oldu. Daha sonra 1550 metre yüksekliğe kadar ulaştığımız dağ yollarında, kar-çamur karışımı zeminde de elektronik destek sistemleri ve kilitli 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde zorlanmadan yol aldık. Yeni L200 ayrıca, Mitsubishi Europe tarafından önümüzdeki 3 yıl içinde Avrupa’ya sunulan 7 yeni araçtan biri olacak.

Dizel motorun gücü 21 beygir artmış

Günümüzde birçok otomobilde de kullanılan ve güvenlik konusunda önemli bir yere sahip olan denge kontrol sistemi Mitsubishi tarafından pick-up sınıfında ilk kez L200’de sunuluyor. Burada çekiş kontrol sistemi de eklenerek bütünüyle entegre ASTC (Aktif Denge ve Çekiş Kontrolü) sistemi sunuluyor. Yeni L200’de Euro4 normlarına uygun olacak şekilde yeniden geliştirilen 2.5 litre hacminde bir turbo-dizel motor görev yapıyor. Öncüsünde 4000 d/d’de 115 beygir güç üreten motor yeni L200’de 136 beygir güç üretir hale gelmiş. 2000 d/d’de 240 Nm tork üreten motor artık 314 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza 14.6 saniyede ulaşan L200’ün maksimum hızı ise saatte 167 km.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!