Mustafa KUTLAY
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2007 00:00
İstanbul trafiğinden kaçan Avea, yeni çağrı merkezi yatırımı için Erzincan’ı seçti. Avea CEO’su Cüneyt Türktan, "İstanbul’da git-gel personelin 3 saati yolda geçiyor. Bu hem çalışanın verimini düşürüyor, hem de ulaşım maliyetini artırıyor. Bu nedenle altyapısı iyi olan Erzincan’ı yatırım için seçtik" dedi.
AVEA, İstanbul trafiğinden kurtulmak için yeni çağrı merkezini Erzincan’da kurdu. 2 milyon YTL yatırım yapılarak açılan çağrı merkezi ile yüzde 20 tasarruf etmeyi planlayan Avea’nın CEO’su Cüneyt Türktan, "İstanbul’da git-gel personelin 3 saati yolda geçiyor. Bu hem çalışanın verimini düşürüyor hem de ulaşım maliyetini artırıyor. Bu nedenle altyapısı iyi olan Erzincan’ı yatırım için seçtik" dedi. Avea bundan böyle ülkenin doğusundan gelen çağrıları Erzincan’da kurulan ’akıllı çağrı merkezi’ ile 16 saniye içinde yanıtlayacak. Ayrıca İstanbul ve Ankara çağrı merkezlerinde hatlarda yoğunluk olduğunda çağrıların bir kısmı da Erzincan’a aktarılacak.
BİLİNMEYEN NUMARA ERZİNCAN’DAN:
Avea’nın toplam çağrılarının yüzde 7 ila 10’unun karşılayacak olan Erzincan’da bir personel günde yaklaşık 300-400 çağrı yanıtlayabilecek. Böylece Avea üç çağrı merkezinden aynı anda 690 çağrıyı cevaplayabilme kapasitesine ulaşacak. Ayrıca Avea’nın bilinmeyen numaralar hizmetinin tamamı da Erzincan’dan yanıtlanacak.
İŞ İÇİN 960 BAŞVURU:
Çağrı merkezinde çalışmak için başvuran 960 kişiden 60’ı işe alındı. Buradaki operasyonun başarısına göre personel sayısı artırılacak. Cüneyt Türktan, "Erzincan’da nüfus genç. Üniversite var. Part time olarak öğrenciler burada çalışabilir. Avrupa’da olduğu gibi büyük şehirlerdeki çağrı merkezleri daha önce çok fazla yatırım yapılmamış şehirlere kaydırılmalı. Erzincan, Avea için İstanbul’dan dışarı çıkmamız için bir adımdı" diye konuştu. Avea’nın Erzincan’daki çağrı merkezinde çalışanların yüzde 39’u üniversite mezunu, yüzde 32’si açık öğretim öğrencisi, yüzde 29’u lise mezunu, yüzde 63 ise kadın.
KARİYER BASAMAĞI:
Türktan, ayrıca çağrı merkezlerinin yöneticilik için ilk kariyer basamağı olduğunu belirterek, kendisinden örnek verdi. Türktan, şöyle devam etti: "Ben Coca-Cola’da sahada işi öğrenmek için kamyon ile gezerdim. Çağrı merkezileri de müşteriyi tanımak için en doğru adres. Burada başarılı olanlardan yönetici kadromuzu oluşturacağız."
KENDİMİZ YAPMAYA MECBURUZ:
Türktan, çağrı merkezlerini outsource (dışardan hizmet alımı) yapıldığında daha az maliyetli olabileceğini söyleyerek, "Ancak şu anda outsource verecek yer yok. Yalova’da outsource çağrı merkezi kuruldu. Ama kapasitesi artıralamadı ve yüzde 110 dolu çalışıyor. Bu yüzden mecbursun kendin yapmaya" dedi.
Alman Vooslg Erzincan’da Orta Asya’ya üretim yapacak
AVEA’nın Erzincan çağrı merkezinin açılışında konuşan Türk Telekom Yönetim İcra Kurulu Üyesi Emin Başer, çağrı merkezinin Avea’nın Doğu Anadolu’ya açılan yeni bir penceresi olacağını söyledi. Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım ise, işsizliğin ülkenin bir numaralı sorunu olduğuna dikkat çekerek, "Teşviklerle Erzincan OSB’de ciddi bir hareketlenme yaşanıyor. Ünlüer Entegre Et tesisi ile 300, Avea çağrı merkezi ile 60 kişi ve hizmete girecek olan Alman Vooslg demiryolu ekipmanları fabrikasında 100 kişi istihdam edilecek. Böylece Erzincan’ın işsizliğin azaltılmasında önemli bir adım atılacak" diye konuştu. Alman firma Erzincan’dan, ulaşım ağını yenileyen Orta Asya için üretim yapacak.
Patlican 4 günde 60 bin üyeye ulaştı
AVEA’nın gençlik portalı Patlican.com.tr, ilk dört günde 130 binin üzerinde ziyaretçi tıkladı. Haziran başında faaliyete geçen Patlican, 60 bin üyeye ulaştı. Bugüne kadar siteyi gezen sayısı ise yarım milyonu geçti.