Auto Show’da 5 bin otoyla 100 milyon Euro buldular

Güncelleme Tarihi:

Auto Show’da 5 bin otoyla 100 milyon Euro buldular
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2003 00:00

Ä°stanbul'da 10 gün süren Auto Show'03 dün kapandı. Hem tanıtım, hem satış yapan otomobil ÅŸirketlerinin, 5 bin otomobil satıp, 100 milyon Euro'luk bir ciroyu yakaladıkları hesaplanıyor. Firmalar önümüzdeki aylar için baÄŸlantılar da yaptı.OTOMOBÄ°LSEVERLER tarafından büyük bir ilgiyle karşılanan Auto Show, 25 Nisan-5 Mayıs tarihleri arasında otomotiv firmaları için önemli bir satış noktası da oldu. 2 yıldır ertelenen taleplerin satışa döndüğü fuarda hemen hemen tüm firmalar satış yaparken, bazıları stoklarını eritti, bazıları da AÄŸustos-Eylül aylarına kadar olan satış baÄŸlantılarını doldurdu. Fuarda ilk kez sergilenen ve daha henüz piyasaya çıkmayan modellere bile yoÄŸun talep gösterilerek sipariÅŸler alındı.10 gün süren fuar boyunca görüştüğümüz yetkililer fuarı ziyaret eden yaklaşık 450 bin kiÅŸinin sadece yüzde 10'unun bile alıcı olması halinde 45 bin kiÅŸinin yeni otomobil alacağını belirterek, bu alıcıların yüzde 90'ının da Ä°stanbul'lu olduÄŸunu hatırlatıyor. Bu yaklaşımdan yola çıkarak fuarda en az 5 bin civarında otomobilin satıldığı ve önümüzdeki aylara iliÅŸkin olarak sadece Ä°stanbul'lu otomobilseverlerle 50 bine yakın araç satışı konusunda baÄŸlantı yapıldığı kaydediliyor. Sonuç olarak fuarda yeni modellerini sergileyen 30 markanın 5 bin araç sattığı dikkate alındığında toplam ciro 100 milyon Euro'yu buluyor.GeçtiÄŸimiz yıl toplamında 90 binli rakamlara zor ulaÅŸan sektörün 10 günde 5 binin üzerinde otomobil satışı yapması sektörün hareketlendiÄŸinin en güzel iÅŸareti olarak algılanıyor. Fuarda en fazla satışı yapılan araçların başını lüks ve 4x4 segmentindeki otomobiller çekti.SATIÅžLARDAN ÖRNEKLERVOLKSWAGEN: Volkswagen fuarda 100'ün üzerinde satış yaparken, bunun sadece 30'u yeni 4X4 modeli Touareg'den oluÅŸtu. Fiyatı 101 bin Euro olan Touareg'in sadece 30 tanesi için otomobilseverler 3 milyon Euro'nun üzerinde bir para öderken, Volkwagen markalı otomobilleri almak için ödenen toplam tutarın 4 milyon Euro civarında olduÄŸu belirtiliyor.PORSCHE: Stokları tükenen Porsche'un 4X4 modeli Cayenne'den 15 civarında satıldığı kaydediliyor. Fiyatları 98 bin ve 159 bin Euro olan bu araçlar için ise yaklaşık 2 milyon Euro ödendi.FERRARÄ°: Lüks segmentte yer alan Ferrari ve Maserati içinde önemli bir talep oldu. Fuarda deÄŸeri 220 bin Euro'dan baÅŸlayan 3 Ferrari ve 140 bin Euro'dan baÅŸlayan 4 Maserati satışı yapıldı.VOLVO: Volvo ise yeni 4X4 modeli XC90'dan toplam 30 tane sattı. Fiyatı 75 bin ile 96 bin Euro arasında olan Volvo XC90'a yaklaşık 2.5 milyon Euro ödendi. Volvo daha henüz piyasaya çıkmayan modeli S60R'dan da 7 adet sattı. Fiyatı 75 bin Euro olan bu modelle birlikte Volvo'nun 3 milyon Euronun üzerinde bir satış yaptığı ortaya çıkıyor.VE DÄ°ÄžERLERÄ°: DiÄŸer taraftan Mitsubishi, Suzuki, Skoda ve Kia'nın tüm stokları tükenirken, Citroen ve Seat'ın 150 civarında, Opel'in ise 100 ila 150 civarında satış baÄŸlantısı yaptığı kaydediliyor.450 bin kiÅŸi fuarı 3.7 trilyon liraya gezdi2.5 yıl aradan sonra 25 Nisan-4 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen Uluslarası Otomobil Fuarı Auto Show'03'ü 10 gün boyunca 450 bin kiÅŸi gezdi. Bilet fiyatları 5 milyon olan fuara 450 bin kiÅŸi 2.2 trilyon ödeyerek girerken, ziyaretçiler yine 5 milyon olan otopark için ise yaklaşık 1.5 trilyon lira ödediler. Böylece 10 gün boyunca kapılarını açan Auto Show'u izlemek için 3.7 trilyon lira para ödendi.CNR Fuarcılık'ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ceyda Eren Auto Show'u düzenlemek için 2 yıldır firmaları ikna etmeye çalıştıklarını belirterek, ‘‘Biz sürekli fuarın otomotiv sektörünü harekete geçireceÄŸini söylüyorduk ve bu konuda mücadele verdik. Şöyle bir geriye baktığımızda gerçekten böyle oldu ve sektör yeniden canlandı’’ dedi. Auto Show'un firmalar açısından yeni talep yaratma konusunda etkili bir ortam olduÄŸunu kaydeden Eren, ‘‘Fuar öncesi tahmin ettiÄŸimiz gibi ziyaretçi sayısı 500 bine yaklaÅŸtı ve 10 günde toplam 450 bin kiÅŸi fuarı gezdi’’dedi.Eren bilet fiyatlarını ucuz tutmalarının ve havaların düzelmesinin de ilgiyi artırdığını ifade ederek, ‘‘Aslında bilet fiyatlarını düşük tutmanın bir riski vardı. Çünkü bu sayede alıcı olmayan ziyaretçilerin oranı fazla olabilirdi. Ama sandığımız gibi olmadı ve gelenler gerçekten alıcılar oldu’’ diye konuÅŸtu.Son yıllarda ziyaretçilerin artmasıyla fuarlarının öneminin de arttığını belirten Eren Auto Show'a yurtdışından da büyük ilgi olduÄŸunu söyledi. Sadece internet yoluyla kendilerine kayıt yaptıran 1000'in üzerinde yabancı ziyaretçi olduÄŸunu söyleyen Eren, ‘‘Yurtdışında tanıtım yapılmamasına raÄŸmen yabancılar geliyor. Bu ziyaretçilerin çoÄŸu Rusya ve Yunanistan'dan geldi. Bunun dışında gelenler de oldu’’ dedi. Eren, ‘‘Önümüzdeki yıldan itibaren yabancı sayısının 10-20 bini bulacağını tahmin ediyoruz’’dedi,‘‘Auto Show fuarını herhalde bundan sonra yine bahar aylarında düzenleriz’’ diye konuÅŸan Eren ÅŸunları söyledi: ‘‘Önümüzdeki 2 hafta içinde firmalarla yapacağımız görüşmelerde bu netlik kazanır. Ama bu fuarla birlikte bahar aylarında daha fazla ilgi olduÄŸu ortaya çıktı.’’Auto Show'un her yıl düzenlenmesi gerektiÄŸini de kaydeden Eren, ‘‘İki yılda bir olmasına gerek yok. Bence her yıl olmalı. Çünkü fuar otomobil firmaları için çok faydalı bir etkinlik. Her fuar yeni bir talep artışı saÄŸlıyor ve firmalarda her yıl model yeniliyorlar. Eskiden olsaydı belki iki yılda bir olurdu çünkü model yenileme süreleri daha uzunda ama ÅŸimdi yoÄŸun bir rekabet yaÅŸanan sektörde her yıl yeni modelleri vitrinde görüyoruz’’ dedi.Konseptler göz doldurduDAÄž GÄ°BÄ° AUDÄ°: Audi'nin bu yıl ilk kez Detroit fuarında sergilediÄŸi 4x4 konsept modeli Pikes Peak Quattro Auto Show'da yerini aldı. Amerika'nın Colorado eyaletinde bulunan 4 bin 300 metre yüksekliÄŸindeki Pikes Peak dağından ismini alan modelin ortaya çıkmasının ise ilginç bir hikayesi var. Pikes Peak dağında yıllardır yapılan ‘Uluslararası otomobil tırmanma yarışı’’nda büyük baÅŸarılara imza atan Audi, aldığı bir ÅŸampiyonluÄŸun ardından ürettiÄŸi konsept modeline dağın ismini verdi. 4 kapılı ve 4+2 yolcu kapasitesine sahip Pikes Peak Quattro'nun hem on-road hemde off-road özelliÄŸi bulunuyor. MACERACILAR İÇİN ACC2: Audi'nin konsept aracı gibi ilk kez iki ay önce Detroit fuarında sergilenen ACC2 (Adventure Concept Car2) macera tutkunları için özel olarak tasarlanmış. Kış ÅŸartlarında yüksek performanslı spor bir araç olarak tasarlanan konsept içinde en yeni bilgi teknolojilerini taşıyor. İçi Ä°sveç'te bulunan buz otel ve Swiss Army bıçaklarından esinlenerek oluÅŸturulan ACC2 2+2 oturma düzeni ve yeni koltuk tasarımıylada dikkat çekiyor.CONSEPT-S 2004'TE PÄ°YASADA: Suzuki'nin Avrupa'daki büyüme stratejisine baÄŸlı olarak geliÅŸtirilen Concept-S isimli spor konsept model, Suzuki standında büyük ilgi gördü. 2004 yılı sonunda seri üretime geçmesi planlanan bu model otomotiv sektöründeki son teknolojileri içinde barındırıyor. Tüm ayarların direksiyon üzerinden yapılabildiÄŸi bu konsepte bulunan ekran üzerinde yön bulma, internetten müzik indirme gibi özellikler yer alıyor.SAFARÄ°LERE UYGUN NATURA: TofaÅŸ tarafından geliÅŸtirilen ve fuarda ilk kez sergilenen Natura isimli Doblo'nun konsept modeli büyük ilgi gördü. 6 kiÅŸilik oturma alanı ve araçtan ayrılabilen tavanı ile doÄŸa gezileri ve safarilerde rüzgarı ve güneÅŸi yüzünüzde hissetmenize olanak saÄŸlayan Natura kuÅŸkusuz TofaÅŸ standının en dikkat çeken modellerinden biri oldu.Fuarda çocuklar da düşünüldüAUTO Show'daki son model araçlar, araba meraklılarının ziyaretçi akınına uÄŸrarken, DoÄŸuÅŸ Otomotiv'in kurduÄŸu ‘DoÄŸuÅŸ Grubu Çocuk Show’ oyun parkı ise, çocukların akınına uÄŸruyor. Ailelerin çocuklarını gönül rahatlığı içinde bıraktığı oyun parkında, 2-10 yaÅŸ gruptaki çocuklara yönelik birçok aktivitenin yer alıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!