Güncelleme Tarihi:
06 Eylül sabah 05:30'da İstanbul’a gelmesi planlanan Atlasjet Havayolları’nın KK 470 sefer sayılı, 140 kişilik turist kafilesini taşıyan Airbus 321 tipi uçağının kalkış sırasında kokpitte bulunan göstergelerinde bir arıza sinyalini fark eden pilotlar durumu kuleye bildirdi. Arıza nedeni ile kalkış yapılmasına izin verilmeyen uçak bakıma alındı. Teknik personelin yaptığı incelemeler sonucunda havayolu firmasına uçağın hidrolik sisteminde sorun tespit edildiği ve bakımın zaman alacağı bildirilince yolcuların Türkiye'ye getirilebilmesi için Atlasjet Havayolları'na ait bir başka uçak Roma’ya gönderildi. Yolcular gönderilen uçak ile 22 saat rötarlı olarak gece 02:00'de Atatürk Havalimanı'na gelebildi.
YOLCULARA RAMAZAN'DA DOMUZ ETLİ SANDAVİÇ VERİLDİĞİ İDDİASI
Rötar yapan uçağın yolcularından Ersin Şimşir, Roma’da uçağın arızalandığını ve kimsenin kendileri ile ilgilenmediğini idia ederek, "Uçağımız daha iniş sırasında arızalanmış ve bu konudan en son biz yolcuların haberi oldu. Havalimanında yaklaşık 22 saat mahsur kaldık. Banklarda yatmak zorunda kaldık. Havalimanında olaylar çıkartıp İtalyan polisi tarafından tutuklanıp, Türkiye Büyükelçiliği'nden yardım istemek bile istedik, o kadar kötü durumdaydık" dedi.
Şimşir, yaşadıkları sıkıntılar yetmezmiş gibi kendilerinin havalimanında aç bırakıldığını sonra ise havalimanı yetkililerinin kendilerine Ramazan ayında domuz etinden yapılmış sandviçlerden verdiklerini, bu sandviçleri kimsenin yemediğini ve aç kaldıklarını bununda havalimanı kayıtlarında bulunduğunu söyledi.