Astra Adı, kendisi yeni

Güncelleme Tarihi:

Astra Adı, kendisi yeni
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2004 00:00

Opel, C segmentindeki kompakt modeli Astra'yı baÅŸtan aÅŸağı yeniledi. Yenilenen Astra, bu segmentte gün geçtikçe daha çetin hale gelen rekabette Opel'in liderliÄŸi zorlamasını saÄŸlayacak. BilindiÄŸi gibi bu sınıfın yaratıcısı ve gelmiÅŸ geçmiÅŸ en baÅŸarılı otomobillerden biri olan Volkswagen Golf de, kısa süre önce tamamen yenilenmiÅŸti. C segmentinin en baÅŸarılı iki otomobili olan Golf ve Astra'nın rekabeti, artık yeni karoserlerinde devam edecek.Yeni Astra'nın çizgileri eski versiyona göre çok daha sportif ve şık... Opel Astra, eskisine oranla büyüyen boyutlarıyla da dikkat çekiyor. 4 metre 25 santimetrelik boyu ve 1 metre 75 santimetrelik eniyle yeni Astra, selefinden 35 milimetre daha yüksek, 44 milimetre daha geniÅŸ ve 139 milimetre daha uzun. Yeni Astra, gerek tasarımı gerekse boyutları ile bir üst segment otomobil görünümüne sahip. Yeni Astra'nın 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleri bulunuyor. Ä°lerleyen aylarda Astra'nın sedan, station ve coupe/cabrio karoserleri de ürün gamına eklenecek.Çift optik farları, geniÅŸ ve kromlu radyatör ızgarası ve sportif tasarımlı ön tamponu ile eskisinden çok daha kiÅŸilikli ve şık bir yüze sahip olan Astra'ya, yandan bakıldığında klasik Opel silüetini görmek mümkün. Bombeli tavan ve deÄŸiÅŸik tasarımlı C sütunu eski Astra'ya göre daha sportif ve güzel görünüyor. Arka kısım ise belki de eski Astra'ya göre en büyük deÄŸiÅŸimi geçiren kısım. GeniÅŸ bir arka tamponun hemen üzerinde duran stop lambaları üçgene benzer ÅŸekilleriyle eskiye oranla çok daha güzel. Bunlara V ÅŸeklindeki bagaj kapağı ve ince arka cam da eklendiÄŸinde ortaya güzel bir arka tasarım çıkmış. Ä°ri Opel amblemi bagajdaki yerini alırken, plaka bölümü bagajdan tampona alınmış. Astra'nın tasarımında dikkati çeken bir baÅŸka özellik de, ütü çizgisi... Ãœtü çizgisi, otomobilin burnundan baÅŸlayarak arka bölüme kadar uzanıyor ve otomobili sanki ikiye ayırıyor.İç mekanda ise eski Astra'nın kasvetli havasından eser kalmamış. Çok daha modern ve şık bir dizayna sahip ön konsol ve kadran grubu görsel olarak eskisine oranla daha çekici. Ön ve arka oturma gruplarında artan baÅŸ ve omuz mesafesi dikkat çekiyor. Bunda yüksekliÄŸi arttırılan tavanın rolü büyük. İç mekanın eski Astra'dan 30 milimetre daha geniÅŸ olduÄŸu yeni Astra'da arka bacak mesafesindeki 17 milimetrelik artış da, arkadaki yolcuların daha rahat seyahat etmelerini saÄŸlıyor. Yeni Astra'nın içi artık daha aydınlık. Bu aydınlık hissi daha geniÅŸ kapılarda bulunan daha büyük camlarla saÄŸlanıyor. Camların daha büyük olmaları görüş açısını artırırken, kapıların daha geniÅŸ olması ise yolcuların yeni Astra'ya iniÅŸ biniÅŸlerini kolaylaÅŸtırıyor. Bagaj hacmi 350 litre.TEKNOLOJÄ° ÃœST SEVÄ°YEDEYeni Opel Astra'nın motor yelpazesinde hacimleri 1.4 litre ile 2 litre arasında deÄŸiÅŸen, 80 beygirden 200 beygire kadar uzanan beÅŸi benzinli, üçü turbo dizel olmak üzere sekiz motor seçeneÄŸi bulunuyor. Twinport sistemli benzinli motorlar ve CDTÄ° common rail turbo dizel motorlar ürettikleri yüksek güçle dikkat çekiyorlar. Åžanzıman seçenekleri motor tipine göre 5 veya 6 ileri manuel, 5 ileri otomatik ve yine 5 ileri Easytronic transmisyonlardan oluÅŸacak.Yeni Astra'da yapılan deÄŸiÅŸiklikler boyutlar ve tasarımla sınırlı deÄŸil. Astra aynı zamanda bu sınıfta alışkın olmadığımız teknolojik donanımları da üzerinde bulunduruyor. IDSplus adı verilen sistem ‘‘sport’’ düğmesine basılarak devreye sokulduÄŸunda süspansiyon ayarları deÄŸiÅŸiyor ve çok daha sportif bir hale geliyor. Bu sistem devamlı amortisör kontrolü gerçekleÅŸtiriyor. Ayrıca bu modda direksiyon ve gaz pedalı daha keskin tepkiler veriyor. Bunun yanı sıra Astra'nın yol tutuÅŸunu daha da geliÅŸtirmek için IDS adı verilen yeni bir ÅŸasi kullanılmış. Interaktif Sürüş Sistemi de denen bu süspansiyon; önde McPherson gergi-kolları ile bir alt ÅŸasi ve arkada çift duvarlı, U ÅŸeklinde profili olan patentli bir torsiyon çubuÄŸu özellikleri ile donatılmış. Bütün Astra modellerinde standart olarak bulunan bu sistem, otomobilin çevikliÄŸini, yol tutuÅŸunu iyileÅŸtiriyor, sürücüye dinamik ve güvenli bir sürüşü garanti ediyor.Dinamik AFL far sistemi, yokuÅŸ kalkış yardım sistemi, sönük lastik algılama sistemi ve twin audio müzik sistemi ise yeni Astra'nın kardeÅŸlerinden uyarlanan diÄŸer özellikleri.Türkiye’de Mayıs ayında piyasaya çıkacakAvrupa'da 20 Mart'tan itibaren satışına baÅŸlanacak olan yeni Astra, Türkiye'ye Mayıs ayında gelecek. Türkiye'de 1.4 litre 90 beygir, 1.6 litre 103 beygir, 1.8 litre 125 beygir ve 2.0 litre turbo 175 beygir olmak üzere dört benzinli motor seçenekleri sunulacak. Ayrıca, 1.7 CDTÄ° 100 beygir direkt enjeksiyonlu dizel motor seçeneÄŸi de satışa sunulacak. Enjoy, Essential, Cosmo, Elegance ve Sport olmak üzere 5 farklı donanım opsiyonuyla satışa sunulacak Astra'ya AÄŸustos ayında 2.0 lt motorlu 200 beygir gücünde bir motor seçeneÄŸi de eklenecek. Astra'nın baz modelinin satış fiyatının 30 milyarın altında olacağını belirtiyor.13 yılda 8 milyon Astra üretildi1991'de Opel'in kompakt sınıftaki baÅŸarılı modeli Kadett'in yerini alan ilk nesil Astra bir dönem Türkiye'de de üretilmiÅŸti. Tasarımı ve modern yapısıyla oldukça tutulan ve Volkswagen Golf'ün bu sınıftaki liderliÄŸini sallayan ilk nesil Astra 1998'de üretimden kaldırıldı ve yerini ikinci nesil Astra'ya bıraktı. Ä°kinci nesil Astra'da ilkinin aksine oldukça sade bir tasarım benimsenmiÅŸti. Ä°kinci nesil Astra artık yerini üçüncü nesil Astra'ya bıraktı. Önceki iki nesilde 3 ve 5 kapılı hatchback karoserlerin yanı sıra 4 kapılı sedan, 5 kapılı station ve cabrio tipleri de üretilen Astra, satışları ve bilinirliliÄŸiyle Opel'in gelmiÅŸ geçmiÅŸ en baÅŸarılı modellerinden biri oldu. 1991 yılından bu yana 8 milyonun üstünde Astra üretildi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!