OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 25, 2002 00:00
Uluslararası fastfood zinciri McDonalds'ın ünlü Fransız çizgi roman kahramanı "Asteriks"i reklamlarında kullanması Fransa'da tepkiye yol açtı. Sezar komutasındaki Roma lejyonlarına kök söktürüşüyle istilacılara karşı Fransız direniÅŸinin simgesi haline gelen Asteriks'in çok uluslu bir Amerikan ÅŸirketinin "hizmetine girmesi" Amerikan etkisine karşı Fransız kültürünü korumaya çalışan gelenekçi kesimi üzdü.Dünyanın en zengin 3 mutfağından birine sahip olmakla övünen Fransa'da bütün itirazlara raÄŸmen, ilk lokantasını açtığı 1979 yılından bu yana pazar payını sürekli geniÅŸleten ve ÅŸu anda ülke genelindeki 900'e yakın lokantasında yılda 1.7 milyar dolarlık ciroya ulaÅŸan McDonald's, reklamlarında Asteriks'i kullanarak satışlarını daha da artırmayı hedefliyor. McDonald's, Asteriks'in baÅŸ rol oynadığı televizyon reklamları, afiÅŸler ve çıkartmaların yanı sıra, "Asteriks'in zamanındaki Galya mutfağından esinlendiÄŸini" iddia ettiÄŸi 7 yeni hamburger çeÅŸidiyle de Fransızları "midesinden yakalamayı" hedefliyor.McDonalds, reklam hakkını almak için Asteriks'in haklarını elinde tutan yayımcılık ÅŸirketine ne kadar ödediÄŸini açıklamamakla birlikte, "bu rakamın sevimli kahramanın ününe yaraşır büyüklükte" olduÄŸunu söylüyor.McDonalds karşıtları ise ABD ÅŸirketinin Asteriks'i reklamlarında kullanmakla, "ÇaÄŸdaÅŸ Asteriks" lakabıyla ünlenen Fransız köylü önderi Josa Bove öncülüğünde kendisine karşı yürütülen eylemlerin "öcünü almaya kalkıştığını" savunuyor. Â
button