Güncelleme Tarihi:
Sanıkların avukatı Murat Ergün, “Bu bir Twitter iddianamesidir. Twitter hesabında yer alan saçmalıkları delil değeri vererek kamu adına iddianameye koyup dava açmayı anlamak mümkün değildir” dedi.
İDDİANAME HAZIR
Hava Kuvvetleri Komutanlığı Hava Eğitim Komutanlığı İzmir Askeri Savcılığı 2015/342 esas 2015/287 karar nolu iddianamesinde; 1. şüpheli Hava Uçak Bakım Astsubay Üst Çavuş Y.O.Ç. ile 2. şüpheli Hava Uçak Bakım Astsubay Üst Çavuş B.K. hakkında askeri eşyayı kasten tahrip; Hava Uçak Bakım Astsubay Başçavuş O.Y., Hava Uçak Bakım Kıdemli Astsubay Başçavuş İ.G. ve Hava Uçak Bakım Kıdemli Astsubay Başçavuş E.A.’nın ise askeri eşyayı kasten tahrip suçuna azmettirmekten Askeri Ceza Kanunu’nun 130/1, 130/2 ve TCK’nın 38/1 maddelerinden yargılanmaları talep edildi.
İddianamede; “Şüphelilerin İzmir-Çiğli 2’nci Ana Jet Üs Komutanlığı 123’üncü Filo Hat Bakım Komutanlığı emrinde görev yaptıkları,2’nci Ana Jet Üs Komutanlığında eğitim uçaklarını uçuş filolarına planlayan Uzman Tahsis ve Plan Program Kısmı ile Mekanik Atölyesi arasında uçak planlaması konusunda zaman zaman tartışmalar yaşandığı, yaşanan bu tartışmalarda Uzman Tahsis ve Plan Program Kısmı tarafından olması gereken sayıdan daha çok uçağın uçuşa planlaması istenirken, Mekanik Kısmının ise bunun çok iş yükü oluşturacağını düşünerek çok sayıda faal uçak vermek istemediği, mekanik kısmında çalışanların fazla uçak planlanması nedeniyle iş yükünün arttığını düşündükleri” ifadeleri yer aldı.
İNTERNETTE İHBAR YAZISI
Ayrıca iddianamede internette Twitter (Hangarınsesi)hesabında ihbar yazısına da delil olarak yer verildi. İnternet ihbarıyla ilgili iddianamedeki bölüm ise şöyle:
“Şüpheliler tarafından kesten gerçekleştirilen uçağın dikmesinin çökertilmesinin ardından 823 kuyruk numaralı SF-260-D eğitim uçağının eğitim uçuşları kapsamında 11 Mart 2011 tarihinde uçucu pilot tarafından uçurulduğu, uçuş sırasında uçağın pilotunun (uplock swich mandalının eğilmesi nedeniyle) iniş takımları transit lambasının sönmediğini tespit ettiği, uçağın iniş takımlarının kapanmadığı ikazını alan pilotun durumu uçuş kulesine bildirerek emniyetli şekilde iniş yaptığı, bu olayın ardından 823 kuyruk numaralı SF-260-D eğitim uçağıyla ilgili internette bir ihbar yazısının yayınlandığı, internette yayınlanan bu ihbar yazısında;
ABORD (uçuştan kesme) USULLERİ 27 Şubat 2014’te 2’nci Ana Jet Üs Komutanlığında 823 nolu uçak faal iken sırf az uçuş olsun ve az iş çıksın diye Bçvş. O.Y, Uçvş. Y.O.Ç’a ‘git şu uçağı boz’ diyor. O da UFAK BİR MÜDAHALE YAPIYOR, geliyor ve formuna uçak sola yatıyor arızası yazıyor. Sonradan bakınca anlaşılıyor ki –uplock swich mandalını eğmiş. Bu Uçak 11 Mart 2014 sabahı uçuş gerçekleştiriliyor ve pilot havada transit lambası devamlı yanıyor arızasıyla iniş gerçekleştiriliyor. Daha sonra aviyonik atelyesinde jack’a alınıp iniş takımı kontrolleri yapılıyor ve swich tamir ediliyor. NE YAZIK Kİ TÜRK HAVA KUVVETLERİNDE GELECEĞİN KOMUTANLARINI YETİŞTİREN ÖĞRETMEN PİLOTLAR BU TÜRDEN İNSANLARA EMANET!!! Şeklinde ifadelere yer verildiği anlaşılmıştır.”
TWITTER MESAJI DELİL OLDU
Sanıkların avukatı Murat Ergün, Hürriyet’e bunun bir Twitter iddianamesi olduğunu öne sürerek şunları söyledi: “Devletin başı ve tüm kurumları askere kumpas diye bas bas bağırırken, kumpasın tetikçiliğini yapan Twitter hesabında yer alan saçmalıkları delil değeri vererek kamu adına iddianameye koyup dava açmayı anlamak mümkün değildir. Özellikle TSK’nın geçtiği böyle bir süreçte, geçmişte kumpas davalarını hatırlarsak ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır. Mahkemenin tarafsız ve bağımsız olarak en doğru kararı vereceğinden şüphemiz yoktur. Kimse bağımsız Türk yargısına müdahale edemez ve yönlendiremez. Türkiye’den erişimi yasaklandığı için kumpas iftirasını Twitter üzerinden sürdüren odakların heveslerini Türk yargısı kursaklarında bırakacaktır. Bu Twitter adresi askerlere komplo kuran sitelerden birinde yazılmış. Sanıkların suçsuzluğu açıktır, bizzat iddianamedeki suçlamaların dayanaksız oluşu, sanıkların masum olduğunun en güzel delilidir. Ayrıca şüpheliler teknik ekip. İş yükünden kurtulsun diye uçağa zarar vermekle suçlanıyorlar ama hasar gören uçağın tamiri de yine onların görevi. Dolayısıyla uçakta hasar olduğu zaman bırakın işten kurtulmayı eskisine göre iş yükü iki kat daha artacak. Suç ve suçlu arayan iddia makamı çareyi böyle bir iddianame yazmakla bulmuştur. Ayrıca, önceki Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel 30 Ağustos 2014 resepsiyonunda "Türk Silahlı Kuvvetleri elinde bilgi ve belgeyle çalışır. İmzasız ihbar mektuplarıyla işlem başlatamayız. Türk Silahlı Kuvvetleri hukukun üstünlüğüne inanır, buna göre gereğini yapar” ifadelerini kullanmıştı. Bu iddianamede askeri savcılığın Genelkurmay Başkanı’ndan farklı düşündüğü, iddia makamının Twitter hesabında çıkan imzasız ihbar ve dedikodulara itibar ettiği görülmektedir.”