Güncelleme Tarihi:
TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, yaptığı açıklamada, Eylül 2006'da inşaatı başlanan Karkamış-Çobanbey hattının Türkiye kısmının büyük oranda tamamlandığını, ancak, çalışmaların mayınlı bölgede aksadığını söyledi.
Hattın kullanılmayan ve sınır bölgesinde kalan kesiminde mayınların bulunduğunu belirten Köprülü, çalışmaların sürdürülebilmesi için rayların çevresinin en az 10-15 metrelik kısmın patlayıcılardan arındırılması gerektiğini bildirdi.
Genelkurmay Başkanlığından bir heyetin geçtiğimiz günlerde bölgede incelemelerde bulunduğunu anlatan Köprülü, şunları kaydetti:
“Kullanılamaz haldeki hattın yeniden inşası, hem bizim için hem de Suriye açısından çok önemliydi. Çünkü Orta Doğu'ya açılan mevcut Nusaybin ve Meydan Ekbez hattı, artan ticareti karşılamakta yetersiz kalıyor. Biz Türkiye olarak üzerimize düşen görevi yerine getirdik. Ancak, mayınlı bölgede bazı sorunlar yaşıyoruz. Bölgede çok sayıda mayın var ve bu durum çalışmaları engelliyor. Genelkurmay Başkanlığı bir rapor hazırladı ve yakında temizleme çalışmaları başlayacak.”
Hattın 56 kilometrelik kısmının Türkiye sınırları içinde bulunduğunu, toplam uzunluğun ise 116 kilometre olduğunu belirten Köprülü, çalışmaların Suriye kısmında da hummalı bir şekilde sürdüğünü kaydetti.
Türkiye kısmında istasyon binasının tamamlandığını vurgulayan Köprülü, Suriye'deki çalışmaların tamamlanmasıyla hattın yıl sonunda açılabileceğini söyledi.
-GÜNLÜK 100 VAGONLUK TİCARET-
Son yıllarda Irak ve Suriye ile ticaretin önemli oranda arttığına dikkati çeken Köprülü, hattın, yetersiz kalan Nusaybin ve Meydan Ekbez kapılarını da büyük oranda rahatlatacağını ifade etti.
Bu kapılardan Suriye ve Irak'a günlük 100 vagon ticaret yapıldığını belirten Köprülü, şunları söyledi:
“Karkamış-Çobanbey, Türkiye'nin Orta Doğu'ya açılan üçüncü demir yolu hattı olacak ve ticaretine büyük katkı sağlayacak. Türkiye'nin Suriye ile önemli bir ihracat potansiyeli var ve iş adamları özellikle güvenli olduğu için demir yolunu tercih ediyor.
Türkiye, günlük 5 bin ton mermer, çimento, un, kepek, makarna, gibi ürünleri demiryolunu kullanarak ihraç ediyor. Kapının açılmasıyla bunun ikiye katlanmasını bekliyoruz.”
Köprülü, söz konusu hat ile sadece Türkiye, Suriye ya da Irak arasında değil Avrupa ile Orta Doğu arasında da demiryolu ticaretinin artacağını da sözlerine ekledi.