Güncelleme Tarihi:
Buna neden olarak enerji ve iş gücü maliyetlerini gösteren Savaş, lastik sektörünün Türkiye’de artık gelişmeyeceğini aksine küçüleceğini iddia etti. Lastik sektörünün sanayi ortalamasının iki misli bir işçilik maliyetine sahip olduğunu vurgulayan Savaş, "Goodyear yatırımını Polonya’ya çekti, Pirelli ise Romanya’ya. Mısır’da ise devlet herşeyi bedavaya sağlıyor. Artık kimse bir işçinin maliyetinin yılda 45 bin doları bulduğu Türkiye’ye yatırım yapmaz. Ben olsam ben de yapmam" şeklinde konuştu. Brisa’nın Lassa ile fabrika çıkışı lastik tedarikçisi olma yolunda daha sağlam adımlar attığını vurgulayan Savaş, Hyundai ile olan anlaşmalarının Orta Asya pazarlarında üretilen araçların orijinal lastik sağlayıcısı olarak güçlendireceklerini de sözlerine ekledi.
F1 BÜTÇESİ 100 MİLYON DOLAR: Geçtiğimiz yıl yıl Formula F1’de yaşanan sürpriz gelişmelerin ardından yarışın tek lastik tedarikçisi olarak kalan Bridgestone, 24-25-26 Ağustos tarihlerinde İstanbul Park pistinde düzenlenecek olan yarışta tüm pilotların kullandığı tek ortak parçayı temsil edecek. 2007-2011 yılları arasında 11 Formula 1 takımının teknik ortağı ve lastik sağlayıcısı olan Bridgestone’un elde ettiği teknolojik ilerlemenin yol lastiklerine doğrudan katkıda bulunduğunu da dile getiren söyleyen Savaş, "Pistlerde elde ettiğimiz verileri, müşterilerimize daha fazla güvenlik ve yüksek performans sağlamak için kullanıyoruz. Bu yüzden Formula 1, ürünlerimizi ve kendimizi geliştirmemizde çok önemli bir platform. Bridgestone’un Formula 1 lastiklerine ayırdığı bütçe, yıllık 100 milyon dolar" dedi.
Pilotlar istiyor, 15 günde yenisini yapıyoruz
LASTİKLERİN Formula 1’de çok büyük bir öneme sahip olduğunu söyleyen Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, araç ne kadar iyi olursa olsun lastikler iyi değilse başarılı olma şansının çok az olduğunu söyledi. Lastik araç uyumu ve lastik pliot uyumunun son derece önemli olduğunu belirten Savaş sözlerine şu şekilde devam etti: "Bu lastikler özel olarak üretiliyor ve devamlı geliştiriliyor. Hata o kadar özel olarak geliştiriliyor ki yarış sonrasında pilotların verdiği bilgilerle bir sonraki yarışa başka lastik geliştirilebiliyor. Biz her takıma eşit şekilde lastik veriyoruz. Yani biz Ferrari’yi daha çok seviyoruz ona daha iyi lastik verelim diye birşey söz konusu değil. Pilotlardan gelen talepler toplanıp değerlendiriliyor ve ona göre lastik yeniden tasarlanıyor.