OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 27, 2002 00:00
TNT Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız, Türkiye'nin TNT'nin en kárlı ülkesi olduÄŸunu belirterek, ‘‘Kárlılık oranı olarak birinci, kárlılık miktarı olarak ise 128 ülkenin bulunduÄŸumu bölgemizde birinci sıradayız’’ dedi. TNT Türkiye'nin 2002'nin ilk altı ayında 2001'e göre yüzde 20 büyüdüğünü belirten Yıldız, ‘‘2002 yılı sonunda da bu oranı yüzde 22'ye çıkartmayı hedefliyoruz. Krizlerin gerçekleÅŸtiÄŸi 2001 yılında da TNT Türkiye yüzde 12'lik bir büyüme kaydetti’’dedi.Yıldız, kriz döneminde ihracatın artmasıyla birlikte satışlarının da arttığını belirterek, ‘‘Büyümemizdeki en büyük etken ihracatın artmasıdır’’diye konuÅŸtu. Kriz dönemlerinde gösterdiÄŸimiz performansla TNT merkezinin gözbebeÄŸi olduklarını söyleyen Yıldız, ‘‘TNT'nin CEO'su tüm toplantılarında Türkiye'nin baÅŸarılarından örnekler verip, Türkiye'yi tanıtıcı çektiÄŸimiz video filmini TNT yöneticilerine izletiyor’’ dedi.Kriz yaÅŸayan Arjantin'deki TNT'nin Genel Müdürüne tavsiyelerde bulunduÄŸunu ve kriz dönemlerinde neler yapılması gerektiÄŸini anlattığını kaydeden Yıldız, ‘‘Arjantinli Genel Müdürle konuÅŸtuktan sonra satışlarında belirli bir ölçüde artış gözleniyor. Arjantin dışında Ä°sveç ve Ä°spanya'daki TNT'lerde Türkiye'deki uyguladığımız sistemi örnek aldı’’ dedi.Türkiye'yi çok sevdiÄŸini bu yüzden Türkiye dışında baÅŸka bir ülkede çalışmak istemediÄŸini de kaydeden Yıldız, ‘‘İstesem ÅŸu an TNT'nin üst düzeyinde görev alabilirim. Ama istemiyorum’’dedi.ÇiÄŸ yumurta ve çorba bile taşıdıkTNT Türkiye olarak çok farklı ÅŸeyler taşıdıklarını da anlatan Yıldız, ‘‘En ilginçleri arasında çiÄŸ yumurta ve çorba bulunuyor’’ dedi. Somali'de bulunan Türk askerlerine bir tepsi börek taşıdıklarını da kaydeden Yıldız, ‘‘Türkiye'ye geldiÄŸinde çok beÄŸendiÄŸi Mado dondurmayı Katar prensine gönderdik. Ford'un prototip modellerini taşıdık. Son olarak da milli basketbolcu Hidayet'in köpeÄŸini Sacramento'ya taşıdık’’ dedi.Â
button