Arçelik'in logosu deÄŸiÅŸti

Güncelleme Tarihi:

Arçelikin logosu değişti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2002 00:00

AraÅŸtırmalara göre en çok bilinen sembol deÄŸiÅŸiyor. Arçelik, 40 yıllık logosunu deÄŸiÅŸtiriyor. Arçelik'in yeni logosunu, dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tasarladı. Yeni logo, aylar süren bir çalışma sonucu finale kalan 4 alternatif arasından seçildi.Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım tarihinde çığır açmış büyük bir usta. 1960'lı yıllardan bu yana yaptığı çalışmalarla, grafikte tescilli marka kategosinin ortaya çıkmasına öncü olmuÅŸ. Ekleyerek deÄŸil çıkararak minimalize etme, grafik tasarımın son duayenlerinden Ivan Chermayeff'in grafik anlayışının özeti. 1932 Londra doÄŸumlu Rus asıllı Ivan Chermayeff halen, New York'ta ortağı olduÄŸu Chermayeff&Geismar'ın başında. Dünyada yüzden fazla logoya imzasını atan Chermayeff'le, Türkiye ilk defa 1987 yılında tasarladığı Koç logosuyla tanıştı. Arçelik'te bi'ÅŸeyler oluyor! Arçelik birden fazla dünya markasını çatısında barındıran büyük bir dünya ÅŸirketi olma yolunda hızla ilerliyor. Ä°ngiltere'de Almanya'da fabrikalar satın alıyor. Çin'de fabrikalar kiralıyor. Dünyada bile yenilik olan pek çok patentli teknoloji üretiyor. Kore'ye, Amerika'ya teknoloji satıyor. 2000'li yılların yeni tüketicisi profiline hitap etmek üzere tasarlanan yeni logo, tüm bu deÄŸiÅŸimi, dünya ÅŸirketi Arçelik'i yansıtmak üzere karşımızda. Yeni logo, Arçelik'in yeni ses tonu Arçelik deÄŸiÅŸiyor. Fabrika ağırlığıyla duran, büyük harfli, sert, sanayici Arçelik logosu da yerini yenisine bırakıyor. Yeni Arçelik logosuMüşteri odaklı teknoloji firması logosu Küçük harfle konuÅŸuyor. Müşteriye daha yakınSade ve enerjik. Teknolojik ama yumuÅŸak. GeleceÄŸe doÄŸru eÄŸimliYeni milenyumun estetik anlayışını taşıyorBir bütün olarak Arçelik'i anlatıyorYeni Arçelik'in sembolü, müşteri beklentilerine göre ÅŸekil alabilme gücünü, esnekliÄŸini ve kararlılığını gösteriyor. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesi. Bu dörtgende, gülen müşteri ve ÅŸekil alan çelik gizli.Yeni Arçelik ambleminin rengi Arçelik'in her zamanki sıcak, samimi kırmızısı. Yeni Arçelik logosu küçük harfli, geleceÄŸe doÄŸru eÄŸimli. Yeni Arçelik, 70'lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına dönüşüyor, müşterisiyle küçük harfle konuÅŸuyor. Ivan Chermayeff'in tasarladığı logolardan bazıları:PanAm (havayolu ÅŸirketi), Merck (ilaç firması), Mobil (petrol ÅŸirketi)CBS (kablo TV kanalı), Morgan Stanley, Time Warner (medya), Koç, Demirdöküm, Chase Manhattan Bankası, Xerox (fotokopi markası), NBC (televizyon kanalı)Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!